Show simple item record

dc.contributor.advisorGökhan, Ayşegül
dc.contributor.authorTaş, Habip
dc.date.accessioned2020-12-29T08:07:24Z
dc.date.available2020-12-29T08:07:24Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355423
dc.description.abstractModern dünyada tüm gelişmelerin bilgi merkezli olduğu bir gerçektir. Bu gerçeği görüp, bilgiyi mantıklı bir şekilde kullanabilen bir eğitim anlayışını ön plana çıkaran toplumların başarılı olduğu görülmektedir. Matematik bilgi merkezli dünyanın temel alanlarından biridir. Çünkü matematiğin amacı mukayese gücü gelişmiş, olaylara belirli bir mantık silsilesi içerisinde bakabilen bireyler yetiştirmektir. Bu anlamda matematik ile mantığın amacının ortak olduğu söylenebilir. Matematik ve mantık ilimlerinin tarihine bakıldığında bu belirgin bir şekilde görülmektedir. Araştırmada matematik- mantık ilişkisi incelenmiştir. Daha sonra bu ilişkinin 6. sınıf matematik ders kitaplarında uygulanma düzeyi tespit edilmeye çalışılmıştır. 2012-2013 ders yılında Doğu Anadolu Bölgesinde okutulan matematik ders kitabı incelenmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla ilköğretim matematik öğretmenlerine uygulanmak üzere 6. sınıf ders kitabı merkeze alınarak hazırlanan 25 maddelik ?Matematik öğretiminde mantığın önemi ve 6. sınıf ders kitaplarındaki uygulanma düzeyi? ölçeği uygulanmıştır. Uygulanan ölçeğin analizi için istatistik paket programı kullanılmıştır. Hazırlanan ölçek araştırmanın alt problemleri doğrultusunda üç alt boyutta değerlendirilmiştir. Bu boyutlar, ?matematik öğretiminde mantığın önemi, 6. sınıf matematik ders kitabındaki bazı konularla öğrencilerin mantık seviyelerinin karşılaştırılması, 6. sınıf matematik ders kitabının öğrencinin mantığını geliştirmesi açısından eksik yönleri? şeklindedir. Araştırma sonucunda matematik eğitiminde matematik-mantık ilişkisine daha fazla önem verilmesi gerektiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca 6. sınıfta matematiksel mantığı güçlendirmek amacıyla bazı konuların sıralamasının değişmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. Bunlarla beraber 6. sınıf ders kitabındaki bazı konuların öğrencilerin mantık düzeyinin üzerinde olduğu ve ders kitabının öğrenci mantığını geliştirme noktasında eksik yönlerinin olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Matematik, Mantık, Matematik - Mantık İlişkisi, 6.sınıf Ders Kitabı, Öğrencinin Mantık Düzeyi, Eğitim, Öğretim
dc.description.abstractIt is the fact that all the developments in the modern world are knowledge- based. It is seen that considering this reality, those communities which bring the education approach to the fore that can be used logically are more successful. Mathematics is one of the main areas of knowledge-based world. Because the purpose of the Mathematics is to educate individuals who are developed in comparison and able to see the events in a logical sequence. In this sense, it can be said that the goals of the mathematics and logic are same. It is clearly visible when the histories of the mathematics and logic are examined. The relationship between mathematics and logic are investigated together in this study. It is then tried to determine the level of application in mathematics textbooks of 6th grades. Mathematics textbooks which are taught in Eastern Anatolia Region during 2012 ? 2013 Academic Year were analiyzed. In order to collect data, a scala which is based on the textbook of 6th grade was applied to the Maths teachers of primary education that consists of 25 items named ? The Importance of logic in teaching Mathematics and Application Level in the textbook of the 6th grade? . Statistical software package was used for the analysis of the applied scale. The scale was evaluated in three sub-dimensions according to the research sub-problems. These dimensions are `the importance of logic in teaching mathematics, Comparison of some topics in the Maths textbook of 6th grade students and students? logic levels, weaknesses of the Maths textbook of 6th grade in terms of improving the students? logic? As a result, It has emerged that relationship between mathematics and logic should be given much more attention. Furthermore, it is concluded that order of the some subjects should be changed in order to strengthen the mathematical logic at the 6th grade. It is identified that some of the topics in the 6th grade textbook are over the academic level of the students' logic and the textbook has deficiencies in terms of improving students? logic levels.Keywords: Mathematics, logic, relationship of Mathematics ? logic, textbook of 6th grade, Student?s logic level , Education , Teachingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMatematik öğretiminde mantığın önemi ve ders kitaplarındaki uygulanma düzeyi
dc.title.alternativeThe importance of logic in teaching mathematics and the level of implementing logic in textbooks
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmLogic
dc.subject.ytmLogical reasoning
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.identifier.yokid10005071
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid333863
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess