dc.contributor.advisor | Gürol, Mehmet | |
dc.contributor.author | Ekinci, Cevdet Emin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:07:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:07:21Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355409 | |
dc.description.abstract | Bu doktora tezinin amacı, yatılı bölge ortaokulların biyoharmolojik özelliklerinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Elazığ ilindeki beş Yatılı Bölge Ortaokulu (YBO) Biyoharmolojik Uygunluk Değerlendirmesi (BUD) kuramsal esasları ışığında; Planlama, Projelendirme ve Uygulama (PPU) kriterleri, Mekansal Niteliklerin Yansıma Düzeyi (MNYD) kriterleri, Yaşam Alanı Biyoharmolojik Uygunluk Değerleri (YABUD) ve kullanıcı memnuniyeti açısından incelenmiştir. Çalışma sonunda hiçbir YBO binası PPU ve MNYD kriterleri bakımından BUD sertifikasına değer bulunmamıştır. Okullardan YBO3 binası PPU kriterlerine göre `Uygun Değil`, diğerleri ise `İyileştirilmeli` ve MNYD kriterleri bakımından ise YBO2 binası `İyileştirilmeli`, diğerleri ise `Uygun Değil` şeklinde düşük nitelikli binalar olarak tespit edilmiştir. YABUD kriterleri bakımından da ortam sıcaklığı, çiğ noktası sıcaklığı, aydınlık, ses düzeyi, gürültü, manyetik alan, havadaki parçacık-partikül sayısı, hava hızı, duvar iç yüzey sıcaklığı, dersliklerin hacmi, dersliklerin alanı, derslik kullanıcı sayısı, kullanıcı başına düşen birim hacim ve kullanıcı sayısına düşen birim alan konularında eksiklikleri vardır. Sonuç olarak, Elazığ ili kapsamında incelenen yatılı bölge ortaokulların mevcut fiziksel özelliklerinin okulun kullanıcı kimliği ve kullanım amacına uygun olmadığı, eğitim ve öğretime olumsuz etkisinin yanı sıra öğrencilerin biyolojik, fizyolojik ve psikolojik gelişimine de olumsuz etkilerinin olabileceği kanaatine varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yatılı Bölge Ortaokulu, Eğitim Yapıları, Biyoharmoloji, Öğrenci, Konfor Şartları | |
dc.description.abstract | The aim of this PhD thesis is to identify the bioharmological characteristics of regional boarding secondary schools. To this end, five Regional Boarding Secondary Schools (RBSS) in the city of Elazığ were analyzed in terms of the theoretical bases of Bioharmological Conformity Assessment (BCA), Planning, Project Design, and Application (PPA) criteria, Projection Level of Spatial Features (PLSF) criteria, Life Space Bioharmological Conformity Values (LSBCV) and user satisfaction in five Regional Boarding Secondary Schools (RBSS). The results revealed that none of the RBSS buildings was compatible with the BCA certificate in terms of PPA and LSBCV criteria. The RBSS3 building was found to be `Inappropriate` in terms of PPA criteria while others were evaluated as `Should be improved` and as regards PLSF criteria, the RBSS2 building was rated as `Inappropriate` and others were rated as `Inappropriate` to be low quality buildings. In terms of LSBCV criteria, they have deficiencies in terms of environment temperature, dew-point temperature, light, sound level, noise, magnetic field, number of particles in the air, air speed, wall internal speed temperature, classroom capacity, area of classrooms, number of classroom users, the unit volume per user, and unit per number of users. In conclusion, the physical characteristics of the regional boarding secondary schools examined in Elazığ were not found to be appropriate for the school's user identity and purpose of use and may have negative biological, physiological and psychological effects on students.Key Words: Regional Boarding Secondary School, Educational Buildings, Bioharmology, Student, Comfort Conditions | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Elazığ yatılı bölge ortaokulların biyoharmolojik özelliklerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | An investigation into Elazig regional boarding secondary schools bioharmological characteristics | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Comfort | |
dc.subject.ytm | Regional boarding primary education schools | |
dc.subject.ytm | Bioharmology | |
dc.identifier.yokid | 10019320 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 349356 | |
dc.description.pages | 226 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |