Millî edebiyat dönemi romanlarının(1911 - 1923) insani değerler ve Türkçe eğitimine katkıları bakımından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ayaz, Hayrettin | |
dc.contributor.author | Yenen Avci, Yildiz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:07:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:07:16Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355374 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Millî Edebiyat Dönemi `insan` temi etrafında ele alınmış ve dönem romanlarının Türkçe Eğitimine katkıları üzerinde durulmuştur. Araştırma, tarama modeli şeklindedir. İncelemeye esas alınan yapıtlar, belirlenen sınırlılıklar çerçevesinde tek tek incelenmiş ve çalışma süresince ulaşılan yargılar, yeri geldikçe ortaya konulmuştur. Bu eserlerde, insanın bir yandan olgun ve güçlü duruşuyla, bir yandan da zaaf ve eksiklikleriyle ele alındığı görülmüştür. Dönemin canlı bir panoroması olan insanın ele alınışında `Siyasi tercihlerin, kişisel önyargıların, toplumsal değer yargıların, beşeri eğilimlerin, duygu ve düşünce iklimindeki algılamaların, yaşanmışlıkların ve yaşanacaklara duyulan kaygıların` etkili olduğu görülmektedir. Dönem romanları aynı zamanda değerler eğitimi ve temel dil becerileri yönünden de irdelenmiştir. İncelemeye dâhil edilen yapıtların, değerlerin tanınması, kavratılması ve dil becerilerinin geliştirilmesi konularında Türkçe eğitimine katkı sağlayacağını söylemek mümkündür. Anahtar Kelimeler: Millî Edebiyat Dönemi, insan, değerler eğitimi, temel dil becerileri | |
dc.description.abstract | In this study, National Literature Period was dealt around `human` theme and dwelled upon the contributions of period novels to Turkish Education. The research is in the form of scanning model. The compositions which were taken as a basis of the study were investigated one by one within the frame of determined constraints, and judgments which were reached during the study were put forward in places. In these works, it was seen that human was dealt with mature and powerful stance on the one hand, on the other hand was dealt with their weaknesses and lacks. In the handling of human who is a lively panorama of the period, `political preferences, personal prejudices, social values, human tendencies, perceptions in the climate of feeling and thinking, experiences and concerns felt against happenings` seem to be effective. Novels of the period were also examined in terms of values education and basic language skills at the same time. It is possible to say that the works included in the investigation would contribute to Turkish Education in the matters of the recognition and comprehension of values, and the development of language skills. Keywords: National Literature Period, human, values education, basic language skills | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Millî edebiyat dönemi romanlarının(1911 - 1923) insani değerler ve Türkçe eğitimine katkıları bakımından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of natural literature novels (1911 - 1923) in terms of human values and contributions to Turkish education | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10023533 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 349359 | |
dc.description.pages | 493 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |