Show simple item record

dc.contributor.advisorTürel, Yalın Kılıç
dc.contributor.authorBalta, Yunus
dc.date.accessioned2020-12-29T08:07:08Z
dc.date.available2020-12-29T08:07:08Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355321
dc.description.abstractÖrgün eğitimin zaman ve mekana bağımlı olması, eğitici sayısının kısıtlı olması ve öğrencilerin okullarda eğitim görme zorluğu gibi sorunlar eğitim öğretim süreçlerinde teknoloji destekli uzaktan eğitim faaliyetlerini gerekli kılmıştır.Uzaktan eğitim, geleneksel eğitiminin özelliklerinden dolayı eğitim seviyesini yükseltmek ve hayat boyu öğrenmeyi gerçekleştirmek için önemli bir alternatiftir. Önceleri mektupla öğretim formunda ortaya çıkan uzaktan eğitim, İnternet bant genişliğinin artması ve eğitim amaçlı kullanılabilen web araçlarının yaygınlaşması ile yüz yüze eğitim ortamlarındaki birçok bileşenin öğrenciler tarafından zaman ve mekandan bağımsız olarak uygulanabildiği çevrimiçi uzaktan eğitim formuna dönüşmüştür. Yüz yüze eğitim ile çevrimiçi uzaktan eğitimde birçok ortak bileşen olmasına rağmen özellikle değerlendirme gibi bazı süreçlerde bu iki eğitim şekli arasında önemli farklılıklar olduğu bilinmektedir. Diğer bir ifadeyle, yüz yüze ve çevrimiçi derslerde öğrenme sonuçlarını değerlendirmek için çeşitli yaklaşımlar ve yöntemler kullanılır ancak bu iki eğitim formundaki yöntemler arasında bazı farklılıklar vardır. Çevrimiçi ölçme değerlendirme yaparken bu farklılıklar göz önünde bulundurulmalıdır. Bu çalışmada bahsi geçen farklılıkların daha iyi analiz edilmesi amacı ile `Türkiye' de Çevrimiçi Eğitimde Ders Veren Öğretim Elemanlarının Çevrimiçi Ölçme Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Görüşleri` konusu ele alınmıştır.Türkiye'deki üniversitelerde uzaktan eğitim alanında ders veren öğretim elemanlarının ölçme değerlendirme yaparken kullandıkları yöntemler ve bu yöntemlere yönelik görüşleri, yurt içinde ve yurt dışında alan yazında yapılan çalışmalar irdelenerek ve uzman görüşü alınarak `Çevrimiçi Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerine Yönelik Görüş Formu` oluşturulmuştur. Bu formun uygulanması sonucu elde edilen verilerin analizi yapılarak ortaya çıkan bulgular paylaşılmıştır.Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının çevrimiçi eğitimde ders verme süreleri ve vermiş oldukları ders sayılarına bakıldığında çoğunluğunun çevrimiçi uzaktan eğitim alanında fazla tecrübeye sahip olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmaya katılan katılımcılar, çevrimiçi ölçme değerlendirme yöntemlerine yönelik olarak olumlu düşüncelere sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ancak çevrimiçi eğitim veren öğretim elemanlarının alternatif ölçme değerlendirme yöntemleri konusunda bilgi eksikliklerinin olduğu görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Uzaktan Eğitim, Ölçme Değerlendirme, Çevrimiçi Ölçme Değerlendirme
dc.description.abstractDisadvantages of formal education including specific time and place for instruction and limited number of instructors lead educators to conduct their lessons via online. Distance education is a critical opportunity for high quality education and lifelong learning. Previously, distance education was at mail-based form. As internet bandwidth increases and growing number of web tools that can be used for educational purposes, use of mail-based distance learning was supplanted by online distance education. Although formal education and online distance education have common components, there also exist sharp differences especially in evaluation. In other words, there are several approached and methods to evaluate learning outcomes in face to face and online settings. However, there are differences between these two forms of teaching. During online assessment and evaluation, these differences should be considered by lecturers. In this study, the goal is to investigate perspectives of instructors who give online lectures towards online assessment and evaluation.In order to design the instrument to use in this study, measurement and evaluation methods that Turkish instructors use in their online courses, their thoughts towards those methods and national and instructional studies were investigated. As a results, Online Measurement and Evaluation Methods Instructor Questionnaire was developed. The data were analyzed and the following critical findings were observed. When examined the number of courses each instructor provided and the total time of those courses, it is observed that those instructors did not have required experience in terms of providing online courses. Also, according to the results, participants held positive attitude towards evaluation methods in distance education. However, they have limited knowledge in terms of alternative measurement and evaluation methods. Keywords: Distance Education, Assessment and Evaluation, Online Assessment and Evaluationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye` de çevrimiçi eğitimde ders veren öğretim elemanlarının çevrimiçi ölçme değerlendirme yöntemlerine ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeOnline course providers views towards online measurement and evaluation methods in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmElectronic learning
dc.subject.ytmDistance education
dc.subject.ytmOnline systems
dc.identifier.yokid10048434
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363092
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess