dc.contributor.advisor | Kaya, Osman Nafiz | |
dc.contributor.author | Sungur, Selcan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:07:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:07:06Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355310 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, yüz yüze öğrenme ortamına kıyasla harmanlanmış öğrenme ortamına göre düzenlenen Özel Öğretim Yöntemleri II (ÖÖY-II) ve Okul Deneyimi (OD) derslerinin, Fen Bilgisi (FB) öğretmen adaylarının fen konuları (fotosentez ve hücresel solunum, asit yağmurları ve elektrik) kapsamındaki, Pedagojik Alan Bilgisi (PAB), Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) ve sınıf içi öğretimleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırmaya 2010-2011 eğitim-öğretim yılı, İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı 4. sınıfta öğrenim gören 58 öğretmen adayı katılmıştır. FB öğretmen adaylarından 28'i kontrol ve 30'u deney grubuna rastgele seçimle atanmıştır. ÖÖY-II ve OD dersleri, kontrol grubunda sadece yüz yüze öğrenme ortamında gerçekleştirilirken, deney grubunda aynı dersler harmanlanmış öğrenme ortamına dayalı yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının fen öğretimini bilimin doğası ve bilimsel araştırma bakış açısıyla nasıl gerçekletirebileceklerini öğrenmeleri amacıyla, ÖÖY-II ve OD derslerinin öğretim tasarımının temel öğeleri bilimin doğası ve bilimsel araştırma ile ilgili temalardan oluşturulmuştur. Her iki gruptaki yüz yüze dersler sosyal yapılandırmacılığa dayalı argümantasyona dayalı işlenmiştir. Deney grubu için tasarlanan harmanlanmış öğrenme ortamının çevrim içi kısmı, Moodle Öğrenme Yönetim Sistemi (MÖYS) üzerinden yapılan haftalık eşzamanlı ve eşzamanlı olmayan tartışma forumları, e-portfolyo, bilgi paylaşım formu ve çevrim içi değerlendirme ve dönüt uygulamalarından oluşturulmuştur. Öntest-sontest kontrol grup desenli bu çalışmada, hem PAB/öğeleri ve TPAB hem de sınıf içi öğretim becerileri için veri toplama süreci 2010-2011 eğitim-öğretim yılı güz döneminin başında ve sonunda olmak üzere iki kez gerçekleştirilmiştir. Yüz yüze öğrenme ortamına kıyasla harmanlanmış öğrenme ortamının, PAB/öğeleri ve TPAB üzerindeki etkisini araştırmak için vignetteye dayalı yarı yapılandırılmış mülakatlar ve ders planları; sınıf içi uygulama becerileri üzerindeki etkisini araştırmak için ise Geliştirilmiş Öğretim Gözlem Protokolü (GÖGP), gözlem notları ve ders video kayıtları kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen verilerin istatistiksel analizleri (MANCOVA), PAB, TPAB ve sınıf içi öğretim becerileri kapsamında kontrol ve deney grupları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olduğunu göstermiştir. Araştırmadan elde edilen nitel verilerin analizleride, nicel bulguları destekler niteliktedir. Çalışmanın sonuçları, Türk öğretmen yetiştirme sistemi açısından tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Fen Bilgisi Öğretmen Adayı, Harmanlanmış Öğrenme, Pedagojik Alan Bilgisi, Sınıf İçi Uygulama, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the effect of blended learning based on social constructivism compared to face to face learning on Pre-service Science Teachers' (PSTs) Pedagogical Content Knowledge (PCK), Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) and classroom teaching practices, involving the topics of photosynthesis and cellular respiration, acid rain and electricity. This study was carried out upon 58 4th grade pre-service science teachers in the Department of Science Education Program in Faculty of Education during 2010-2011 academic year. The PSTs were randomly assigned as experimental (N=30) and control group (N=28). This study was carried out as part of as part of `Science Methods Course-II (SMC-II)` and `School Experience (SE)`. While these courses were designed according to blended learning based on social constructivism for the experimental group, this courses were designed according to face to face learning environment for the control group. The courses of ÖÖY-II and OD were designed based on natüre of science and scientific inquiry for the Pre-service science teachers to learn how to perform their science teaching in point view of nature of science and scientific inquiry. In the online sessions of this study for the experimental group, synchronous, asynchronous discussions, online assessment and feedback, information sharing form and e-portfolio on Moodle Learning Management Systems were used. The vignette based semi-structured individual interview and lesson preparation for the PSTs' PCK and TPCK; field notes, video records and Reformed Teaching Observation Protocol (RTOP) for the PSTs'classroom teaching practices were used as data collection tools in this study. In this experimental study based on pre-test post-test control group design, the data were obtained for the PSTs' PCK, TPCK and classroom teaching practices were collected in the beginning and final of this study. The statistical analyses (MANCOVA) of the experimental data revealed that the experimental groups were statistically better than the control groups as regards to PSTs' PCK, TPCK and classroom teaching classrooms. These results were also supported with the qualitative data. The results of this study were discussed in terms of Turkish Teacher Training System.Key Words: Blended Learning, Classroom Practice, Pre-service Science Teachers, PCK, TPCK. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Harmanlanmış öğrenme temelli özel öğretim yöntemleri-II ve okul deneyimi derslerinin Fen Bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgileri ve sınıf içi uygulamaları üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of blended learning based science methods course and school experience on pre-service science teachers' technological pedagogical content knowledge and classroom practice | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.subject.ytm | Pedagogical content knowledge | |
dc.subject.ytm | Blended learning | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | School experience | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | In-class works | |
dc.identifier.yokid | 10025459 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 356161 | |
dc.description.pages | 278 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı | |