Show simple item record

dc.contributor.advisorGenç, Zülfü
dc.contributor.authorKarakuş, Songül
dc.date.accessioned2020-12-29T08:07:04Z
dc.date.available2020-12-29T08:07:04Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355299
dc.description.abstractBu çalışmanın genel amacı akıllı sınıf teknolojilerini kullanan öğretmen adaylarının akıllı sınıf teknolojilerine yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi BÖTE Bölümü'ne kayıtlı 275 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma betimsel nitelikte olup tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada hem nicel hem de nitel veriler toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak `Demografik Bilgiler Formu` ve tutum ölçekleri kullanılmıştır. Tutum ölçeklerinin sonlarına da açık uçlu sorular eklenmiştir. 2013-2014 eğitim-öğretim yılı Güz döneminde yapılan uygulamalar toplamda 8 hafta sürmüş ve uygulamalar bittikten sonra veri toplama araçları öğretmen adaylarına uygulanmıştır. Araştırmanın alt problemleri doğrultusunda elde edilen nicel verilerin analizi için bilgisayar destekli istatistik paket programı kullanılarak; yüzde, frekans gibi betimsel istatistikler, t-testi, varyans analizi ve faktör analizi yapılırken, açık uçlu sorular ile elde edilen nitel verilerin analizi için ise içerik analizi yapılmıştır. İçerik, araştırmacı tarafından kodlanarak belli temalar altında toplanmış ve sonuçlar betimsel olarak ifade edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara bakıldığında; öğretmen adaylarının, derste akıllı tahta kullanımının dersin daha iyi anlaşılmasını sağladığına, öğrenilen şeylerin hatırlanmasını kolaylaştırdığına, derse daha fazla odaklanmayı sağladığına, dersin daha ilgi çekici olduğuna, akıllı tahtanın eğlenceli bir ortam oluşturduğuna, öğretmen adaylarının motivasyonunu arttırdığına ve akıllı tahta kullanılan derslerin daha verimli ve etkileşim içerisinde geçtiğine yönelik tutumlarının `yüksek düzeyde` olduğu bulunmuştur. Dersler esnasında bazı teknik problemler de yaşanmıştır.Derste Öğrenci Yanıtlama Sistemi (ÖYS) kullanımının; derse olan katılımı arttırdığı, ders içeriğinin anlaşılmasını kolaylaştırdığı, öğretmen adaylarını ilgili konular üzerinde tartışmalara katılmaya teşvik ettiği, derse ve sınavlara hazırlanmada öğretmen adaylarına yardımcı olduğu, soru sormak için öğretmen adaylarını cesaretlendirdiği, bununla birlikte, öğrencilerin ÖYS kullanımı esnasında bazı problemlerle karşılaştıkları sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğretmen adaylarının akıllı sınıf (AS) ortamındaki tutumlarına bakıldığında ise; AS ortamında ders işlemenin öğretmen adaylarının problem çözme becerisini geliştirdiğine, derse olan motivasyonlarını arttırdığına, derste AS ortamında bulunmanın heyecan verici olduğuna, öğretmen adaylarına seri bir şekilde öğrenme ve yeteneklerini verimli kullanma fırsatı verdiğine, öğretmen adaylarının dikkatini çalıştığı konuya verdiğine, dersi AS ortamında öğrenmenin akılda daha kalıcı olduğuna, AS'lerin sıkıcı olabilen klasik sınıf ortamlarının aksine eğlenceli sınıf ortamları olduğuna, AS'lerin öğrenme çabasını ve akademik başarıyı arttırarak öğretmen adaylarına mükemmellik duygusu kazandırdığına ve eğitimde fırsat eşitliği sağladığına yönelik tutumlarının `yüksek düzeyde` olduğu sonucu bulunmuştur. Bu araştırmadan elde edilen sonuçların, akıllı sınıf teknolojilerinin ne olduğu, olumlu ve olumsuz yönleri hakkında bilgi vermesi ve bu alanda yapılması düşünülen diğer araştırmalar ve bu teknolojileri sınıflarında kullanmak isteyen eğitimciler için bir kaynak olması beklenmektedir
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the candidate teachers' attitudes regarding the use of smart classroom technologies. The population of the study is consist of 275 candidate teachers who currently study in Firat University, Faculty of Education, Department of Computer Education and Instructional Technologies (CEIT). Descriptive survey method was used in the study and both qualitative and quantitative data were collected. Demographic Information Form and attitude scales were used for data collection. Open-ended questions were also added to end of the attitude scales. Implementation of the study lasted 8 weeks in total (2013-2014 Fall) and the scales were performed afterwards. In accordance with the sub problems of the study, computer assisted package statistics programs were used for the analysis of the obtained quantitative data, descriptive statistics were obtained such as frequency and percentage, and t-test, analysis of variance and factor analysis were performed. On the other hand, for the analysis of qualitative data obtained through open-ended questions, content analysis was performed. The content was coded and grouped under specific themes by the researcher and the results were expressed in a descriptive way.Considering the results obtained from the research; candidate teachers' attitudes level is `high` towards smart board use provides a better understanding of the course, facilitates the recall of learned something, allows to focus on the course more, makes the course more interesting, creates a fun environment, increases the motivation of the candidates and makes the course more productive and interactive. Nonetheless, some technical problems occured during courses.Achieved results with the using of Student Response System (SRS) are increasing class participation, facilitation of understanding, encouraging teachers to participate in the discussions on related topics, assisting candidate teachers to prepare for the exam, encouragement to ask questions. Yet again, we found that some students encountered with some problems during the implementation.When teacher candidates' attitudes in smart classroom (SC) is examined; it is concluded that their attitude level is `high` regarding the lessons in the SC develop teacher candidates' problem-solving skills, increase their motivation on the course, being in a SC environment exciting and enable teacher candidates to learn rapidly and give them opportunity to use their ability efficiently, enable them to focus on the subject, make the course and learning catchy and exciting, increasing learning effort and academic achievement and gain a sense of excellence, and ensure equality of opportunity in education.It is expected of this study to provide information on the features of the smart classroom technologies and their pros and cons. It is also expected of this study to be the source for further studies and the teachers and trainers who wish to use these technologies in their classrooms.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının akıllı sınıf teknolojilerinin kullanımına ilişkin tutumlarının belirlenmesi
dc.title.alternativeThe determination of candidate teachers' attitudes regarding the use of smart classroom technologies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSmart board
dc.subject.ytmSmart classroom
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.identifier.yokid10056797
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363091
dc.description.pages190
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess