Chickering ve Gamson` un yedi ilkesinin ortaokul Fen ve Teknoloji Derslerinde uygulanması üzerine öğretmen ve öğrencilerin algılarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Asiltürk, Erol | |
dc.contributor.author | Uğraş, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:07:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:07:02Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355288 | |
dc.description.abstract | Eğitimin geliştirilmesi amacıyla birçok çalışma yapılmakta ve eğitimin başarıya ulaşabilmesi için farklı bilim adamı ve çalışma grupları tarafından çeşitli kriterler geliştirilmektedir. Bu çalışmaların en önemlilerinden biri de Chickering ve Gamson tarafından geliştirilen 7 ilkedir. Chickering ve Gamson iyi bir lisans eğitimi için yedi ilke önermiştir. Bu yedi ilke şu şekildedir: öğrenci-fakülte etkileşiminin teşvik edilmesi, öğrenciler arası işbirliğinin sağlanması, aktif öğrenme yöntemlerinin teşvik edilmesi, zamanında geri bildirimin sağlanması, görevleri zamanında yapmanın vurgulanması, üst düzey beklentilerin ifade edilmesi, değişik yeteneklere ve öğrenme stillerine saygı duyulması.Bu yedi ilke eğitimin her aşaması için geçerlidir. Yapılan bu tez çalışması ile Chickering ve Gamson' un bu 7 ilkesinin ortaokul fen derslerinde uygulamaları araştırılmıştır.Araştırmada veri toplama araçları olarak ölçekler ve mülakatlar kullanılmıştır. Ölçek olarak, öğretmen ve öğrencilere uygulamak üzere hazırlanmış olan `İyi fen eğitimi için 7 ilke` isimli ölçek kullanılmıştır. ` İyi fen eğitimi için 7 ilke` isimli ölçek, Chickering ve Gamson'un geliştirmiş oldukları `İyi lisans eğitimi için 7 prensip: Fakülte Envanteri` isimli ölçeğin Türkçeye çevrilmiş ve ortaokul fen ve teknoloji derslerine uyarlanmış halidir. Ölçekler, Elazığ il merkezinde, ilçe merkezlerinde ve kırsal bölgelerde bulunan okullarda görev yapan 285 fen ve teknoloji öğretmenine ve bu öğretmenlerin derslerine girdikleri 3000 öğrenciye uygulanmıştır. 45 öğretmen ve 83 öğrenci ile de mülakatlar yapılmıştır.Elde edilen verilerden, bu 7 ilkenin her birinin öğretmenler tarafından farklı düzeylerde uygulandığı ve okulun bulunduğu yerleşim bölgelerine göre ilkelerin uygulanmasında farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Yapılan mülakatlar ile öğretmenlerin 7 ilkeyi uygulamada kullandıkları farklı stratejiler örnekleriyle açığa çıkarılmıştır. Anahtar Kelimeler: İyi Eğitim, İyi Eğitim İçin Yedi İlke, Fen Eğitimi, Algılar | |
dc.description.abstract | Many investigations to improvement the education have been made and several criterions have been developed to enhance by different scientist and working groups education. One of the most important studies for this topic is seven principles developed by Chickering and Gamson. Chickering and Gamson developed the seven principles for good practice in undergraduate education. The seven principles are; encouraging contacts between students and faculty, developing reciprocity and cooperation among students, using active learning techniques, giving prompt feedback, emphasizing time on task, communicating high expectations, and respecting diverse talents and ways of learning.The seven principles are effectively on all milestone of the education. In this study, implementation of Chickering and Gamson's seven principles in middle schoool science and techonology courses was investigated. In this study, surveys and interviews were used as data collection method. The survey entitled ` Seven principles for good science education` that for teachers and students was used. The survey entitled `Seven principles for good science education` is translated to Turkish and adopted to middle school science course version the survey named `7 Principles for Good Practice in Undergraduate Education: Faculty Inventory` that developed by Chickering and Gamson. Data were collected from 285 science and technology teachers and 3000 students in the middle schools located in provincial centre, boroughs and surrounding countryside of Elazig. 45 teachers and 83 students participated in the interviews.From the obtained data, it was clearly detected that these seven principles were implemented in different levels by the teachers and the difference were detected on the implementation of these principles aeross location areas of the schools. Interviewees provided various examples of how the teachers have practiced the strategies for implementation of these principles.Key Words: Good teaching, Seven principles for good teaching, Science education, Perceptions | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Chickering ve Gamson` un yedi ilkesinin ortaokul Fen ve Teknoloji Derslerinde uygulanması üzerine öğretmen ve öğrencilerin algılarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of perceptions of the students and teachers on the implementation of seven principles of Chickering and Gamson in Science and Technology Courses | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Education principles | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.identifier.yokid | 10025923 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 356152 | |
dc.description.pages | 205 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |