Show simple item record

dc.contributor.advisorArabacı, İmam Bakır
dc.contributor.authorŞanli, Önder
dc.date.accessioned2020-12-29T08:06:45Z
dc.date.available2020-12-29T08:06:45Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355163
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı lise öğretmenlerinin örgütsel imaj ve örgütsel kimlik algılarının örgütsel bağlılıklarına etkisini belirlemektir. İlişkisel tarama modelinde olan bu araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim – öğretim yılında Malatya il merkezinde ve ilçelerinde görev yapan 2321 lise öğretmeni oluşturmaktadır. 6 İlçe ve İl merkezine uygulanan anketlerden 521 öğretmen tarafından doldurulan anketler geri dönmüş ve analize dahil edilmiştir. Veriler SPSS 20.0 programı ve yapısal eşitlik modeli kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmanın sonucunda, örgütsel kimliğin örgütsel bağlılığı olumlu yönde anlamlı şekilde etkilediği, örgütsel kimliğin örgütsel bağlılığın %12' sini açıkladığı belirlenmiştir. Örgütsel imajın örgütsel bağlılığı olumlu yönde anlamlı şekilde etkilediği, örgütsel imajın örgütsel bağlılığın %37' sini açıkladığı belirlenmiştir.Örgütsel kimlik ve örgütsel imajın örgütsel bağlılık üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik kurulan yapısal eşitlik modelinin yeterli uyuma sahip olduğu, örgütsel kimlik ve örgütsel imaj örgütsel bağlılığı olumlu yönde anlamlı şekilde etkilediği, yapısal eşitlik modellemesine göre örgütsel imajın örgütsel bağlılık üzerinde daha fazla etkisinin olduğu, örgütsel kimlik ve örgütsel imajın birlikte örgütsel bağlılığın % 40' nı açıkladığı belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Örgütsel imaj, Örgütsel kimlik, Örgütsel bağlılık
dc.description.abstractThe general aim of this reserch is determining the effect of organizational image and organizational identity on organizational commitment. The target population of this reserch, which is in descriptive relational scanning model, consists of 2321 teachers working in high schools in 2012-2013 academic year in the city of Malatya. The sample of the resech consists of 521 teachers who were selected randomly from the target population with simple cluster sampling method. The questionnaires that were filled up 521 teachers were returned back and analyzed. The data were analyzed by SPSS 20.0 package programme and structural equation modelling.As a result of the reserch, it was seen that organizational identity affects the organizational commitment positively. It was found that organizational identity has %12 effect on organizational commitment. It was also found that organizational image has positive effect on organizational commitment. Organizational image explains the %37 of organizational commitment.It can be said that structural equation modeling, which was used to determine the effects of organizational identity and organizational image on organizational commitment, has enough coherence. It was also found that organizational identity and organizational image effects organizational commitment positivelt. Results of the structural equation modelling also shows us organizational image has more effect than organizational identity on organizational commitment. Organizational image and organizational identity both have %40 effect on organizational commitment.Key words: Organizational image, organizational identity, organizational commitment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel kimlik, örgütsel imaj algılarının örgütsel bağlılıklarına etkisi (Malatya ili örneği)
dc.title.alternativeEffect of the perceptions of organizational identity and organizational image on the comitment of the teachers working at high schools (sample city of Malatya)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmOrganizational identification
dc.subject.ytmOrganizational image
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.identifier.yokid10035797
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid387207
dc.description.pages321
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess