Show simple item record

dc.contributor.advisorKırbağ Zengin, Fikriye
dc.contributor.authorAslan, Sinan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:06:42Z
dc.date.available2020-12-29T08:06:42Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355139
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı; Genel Biyoloji Dersi Hücre Bölünmesi ve Kalıtım Konusunda, öğretmen adaylarının akademik başarıları arasında Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ) ile Geleneksel Öğretime (GÖ) göre anlamlı farklılık olup olmadığını belirlemektir. Ayrıca BDÖ ile öğrenim gören öğretmen adaylarının bilgisayara yönelik tutumlarının belirlenmesi de araştırmanın amaçları arasındadır. Çalışma, Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği 2. Sınıf I. ve II. öğrenimde okuyan toplam 105 öğretmen adayı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Yarı deneysel modelde yürütülen çalışmada dersler, Deney Grubunda BDÖ ile ve Kontrol Grubunda ise geleneksel yöntemle işlenmiştir. BDÖ uygulamasının gerçekleştirilmesi için konuya uygun yazılımlar kullanılmıştır. Bu yazılımlar, öğretmen adayları tarafından kullanılmak suretiyle uygulanmıştır. Araştırmada veriler, toplam sekiz hafta süren deneysel işlem sonunda elde edilen akademik başarı puan ortalamalrı ile öğretmen adaylarının tutum ölçeğine yönelik görüşlerinden elde edilmiştir. Bu veriler, betimsel istatistiksel tekniklerle çözümlenmiştir.Çalışmada ilgili verilerin analizinden, BDÖ'in, GÖ göre, öğretmen adaylarının akademik başarılarına katkı sağladığı ve bilgisayar kullanımına yönelik tutumlarını desteklediği belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Fen Öğretimi, Bilgisayar Destekli Öğretim, Geleneksel Öğretim, Hücre Bölünmesi, Kalıtım.
dc.description.abstractThe general aim of this research; General Biology Course on cell division and genetic, preservice teachers academic achievements determine to whether significant differences according to traditional teaching and computer assisted instruction (CAI). Also computer assisted instruction studying preservice teachers to determine their attitudes towards computers are among the aims of the research. The study was carried out with the participation of a total of 105 preservice teacher studying at first education and secondary education of the department of science education grades 2. Quasi-experimental study carried out in this study, the traditional teaching and computer assisted teaching have been used. CAI applications software suitable for performing subject was used.. The appropriate software was used for realization of computer assisted teaching practice. This software has been applied to be used by teacher candidates. Data of this research were obtained from the attitude scale and academic achievement scores for the preservice teachers' opinions, a total of eight weeks at the end of the experimental procedure. These data were analyzed with descriptive statistical techniques. From the analysis of relevant data in this study determined that CAI studying preservice teachers contributed to academic achievements and supported to attitudes towards the use of computers according to traditional teaching.Key Words: Science Education, Computer Assisted Teaching, Traditional Teaching, Cell Division, Heredity en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgisayar destekli öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının tutum ve akademik başarılarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of computer assisted teaching on academic success and attitudes to the science teachers' candidates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience lesson
dc.identifier.yokid10046278
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363089
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess