Show simple item record

dc.contributor.advisorTuran, Mehmet
dc.contributor.authorAslan, Mutlu
dc.date.accessioned2020-12-29T08:06:39Z
dc.date.available2020-12-29T08:06:39Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355122
dc.description.abstractBu araştırmada 6287 nolu ilköğretim ve eğitim kanunu ile bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanunu uygulayan 1 ve 2. sınıf okutan sınıf öğretmenlerinin görüşleri saptanarak, 60 aylık çocukların okula başlamaları ve 60-72 aylık çocukların aynı sınıfta bulunmalarının ortaya çıkardığı sorunları belirmek amaçlanmıştır. Ayrıca 60-72 aylık çocukların okula adaptasyon güçlüğü ile ilgili yaşanılan sorunları tespit etmek de amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 6287 nolu ilköğretim ve eğitim kanunu ile bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanunu uygulayan Bitlis ilinde, Milli Eğitim Bakanlığı'na ait ilkokullardaki 1. ve 2. Sınıf öğretmenleri (350 sınıf öğretmeni) ile yapılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu kullanılarak toplanmıştır. Nicel verilerin (anketin tümü) analizi bilgisayar ortamında yapılmış ve bazı verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama gibi betimsel istatistiklere yer verilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen görüşlerine göre 60-72 aylık çocukların gelişim durumları incelendiğinde okula başlamada takvim yaşının yeterli olmadığı bunun yanında çocukların zihinsel, sosyal, bedensel, duygusal açıdan olgunlaşması gerektiği, okul öncesi eğitime devam eden çocukların daha başarılı oldukları ve ailelerin çocuk gelişimi hakkında bilgilendirilmesi gerektiği tespit edilmiştir.60-72 aylık çocukların okula uyum konusunda öğretmenleri ve arkadaşlarıyla iletişim sıkıntısı yaşadıkları, ailelerinden zor ayrıldıkları, yazma becerisi ve kendini ifade becerisi konusunda zorlandıkları, 1. Sınıf uyum kitapları ve 1. Sınıf programının çocukları zorladığı, bu yaştaki çocukların öz bakım becerilerini yapamadıkları tespit edilmiştir.60-72 aylık çocukların öğretim sürecinde sınıf öğretmenlerinin çocukların seviyesine indiği ve çocukların ihtiyaçlarını bildikleri, bu dönemdeki çocukların okula iyi başlamaları gelecekteki eğitimlerini etkilediği, sınıflarda aynı yaş grubunun bulunması gerektiği, 2012'de uygulanan ayrı yaş grubunun aynı sınıfta bulunmasının sıkıntılara sebep olduğu, 60 aylık çocukların anasınıfına gitmesi gerektiği belirlenmiştir.Ayrıca ilkokula başlarken okul olgunluk testleri ile öğrencilerin hazır bulunuşluk durumlarının değerlendirilmesi gerektiği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, receiving opinions of classroom teachers of 1st and 2nd grades with 4+4+4 system, it is aimed to detect problems of 60-month kids starting school and being in the same class with 60-72 month kids. Also it is aimed to identify problems related to adaptation of 60-72 month kids to school. The study has been implemented with the classroom teachers (350 of them) of 1st and 2nd grades in primary schools belonging to the Ministry of Education in Bitlis. Analysis of quantitative data was performed on computer and in the analysis of some data, descriptive statistics such as frequency, percentage, arithmetic mean were used. The findings of our study show that when the developmental status of 60-72 month kids are analyzed, just chronological age of a kid is not sufficient for schooling, and it is also necessary for a kid to maturate mentally, socially, physically and emotionally. It is found out that kids who continue to pre-school education are more successful and families should be informed about child development. It is revealed that major problems are having difficulty in communicating with their teachers and friends and leaving their families, inadequate writing and self-expression skills, understanding 1st grade compliance books and schedule and self-care skills. It is also found out that in the teaching process of 60-72 month kids, teachers teach according to their level and are aware of their needs; kids's starting school well affects their future education; the policy of having kids of different ages in the same classroom causes problems, and 60-month kids should go to the kindergarden. It shows that prior to starting primary school, kids should take tests that can evaluate his/her readiness to school.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title60-72 aylık çocukların ilkokula başlama durumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe examination of starting the primary school of 60-72 month children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmSchool readiness
dc.subject.ytmReadiness
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.identifier.yokid10050844
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363090
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess