Show simple item record

dc.contributor.advisorGürol, Mehmet
dc.contributor.authorZincirli, Özgün
dc.date.accessioned2020-12-29T08:06:35Z
dc.date.available2020-12-29T08:06:35Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355095
dc.description.abstractBu araştırmadaki amaç: Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Anne Baba Tutumları, Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin incelenmesidir. Araştırma 2011-2012 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Türkiye'nin 7 coğrafi bölgesinden birer üniversite belirlenerek ve bu üniversitelerin eğitim fakültelerinin okul öncesi öğretmenliği son sınıfında öğrenim gören 277 öğrenciden veri toplanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının kişisel özelliklerini belirlemek için `Kişisel Bilgi Formu`, diğer değişkenler için `Problem Çözme Envanteri`, `Eleştirel Düşünme Ölçeği` ve `Anne Baba Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 21.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Veriler değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotları (Sayı, Yüzde, Ortalama, Standart sapma) kullanılmıştır. Niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup arasındaki farkı t-testi, ikiden fazla grup durumunda parametrelerin gruplar arası karşılaştırmalarında Tek yönlü (One way) Anova testi ve farklılığa neden olan grubun tespitinde Tukey Post Hoc testi kullanılmıştır Araştırmanın bağımlı ve bağımsız değişkenleri arasındaki ilişki, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Analizi ve lineer regresyon analizi ile test edilmiştir.Araştırma bulgularına göre okul öncesi öğretmen adaylarının anne baba tutum algıları: Cinsiyet ve baba eğitim düzeyine göre farklılık göstermezken, annenin eğitim düzeyi, öğretmen adaylarının yaşı ve aylık gelir düzeylerine göre farklılaşmaktadır. Eleştirel düşünme, hiçbir demografik özelliğe göre farklılık göstermemektedir. Problem çözme becerileri: Cinsiyet ve baba eğitim düzeyine göre farklılık göstermezken; öğretmen adaylarının yaşı, anne eğitim düzeyi ve aylık gelir düzeylerine göre farklılaşmaktadır. Eleştirel düşünme, anne baba tutumları ve problem çözme becerileri arasında anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme becerileri ile anne babanın demokratik tutum algıları arasında pozitif yönde, problem çözme becerilerinin geneli ve tüm alt boyutları ile anne babanın demokratik tutum algıları arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Yine problem çözme becerilerinin geneli ve aceleci yaklaşım, düşünen yaklaşım, kaçıngan yaklaşım, kendine güvenli yaklaşım ve planlı yaklaşım alt boyutları ile koruyucu ve otoriter anne baba tutum algıları arasında negatif yönde bir ilişki olduğu görülmüştür. Bu bulgulara dayalı olarak uygulayıcılara ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to examine the Relationship between Preschool teacher candidates ' Parents Attitudes, critical thinking and Problem solving Skills. Research was conducted in the academic year of 2011-2012. Study group of the research consists of one university chosen from seven regions in Turkey and the research was carried out 277 who were students in the last class pre-school teacher training faculties of universities. Relational model was used in this study. To determine the personal characteristics of the teacher candidates `Personal Information Form`, other variables to `Problem Solving Inventory`, `Critical Thinking Scale` and `Parental Attitude Scale` were used.The data obtained in this study using SPSS (Statistical Package for Social Sciences) were analyzed using the program for Windows 21.0 Evaluating the data, descriptive statistical methods (number, percentage, mean, standard deviation) were used. The difference between the two groups for comparison of quantitative data, t-test, in case of more than two groups in the parameters of the intergroup comparison Unidirectional (One way) ANOVA test and Turkey's post hoc test to detect differences in the cause of the group was used. The relationship between the dependent and independent variables of the study were tested with Pearson's product-moment correlation analysis and linear regression analysis. According to the findings of the research; pre-school teachers' perceptions of parental attitudes, gender and parental education level don't show any differences, while Mother's education level, varying according to age and income level of teachers. Critical thinking does not differ by no demographic characteristics Problem solving skills: do not show any differences by gender and parental education level; the age of the teachers are differentiated according to maternal educational level and income level.Critical thinking, meaningful relationships between parental attitudes and problem-solving skills have been identified. It is analyzed that teacher candidates' critical thinking skills with parents in a positive relationship between perceptions of democratic attitudes, problem solving skills and general all sub-dimensions were determined by the parents is a positive relationship between perceptions of democratic attitudes Again, the general problem solving skills and hasty approach, thinking approach, avoidant approach, with a confident approach and planned approach to protecting and subscales were found to be a negative relationship between the authoritarian attitude of parents' perceptions. Based on these findings, suggestions were made to practitioners and researchers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmen adaylarının anne baba tutum algısı, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri arasındaki ilişki
dc.title.alternativePreschool teacher candidates' perception of the attitude of parents, the relationship between critical thinking and problem solving skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmParents perception
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmProblem solving
dc.identifier.yokid10060990
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383509
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess