Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersleri için geliştirilen web tabanlı bir sistemin kullanışlılığının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Genç, Zülfü | |
dc.contributor.author | Sarikaya, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:06:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:06:33Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355084 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada; öğretmen yetiştirme programlarında yer alan okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerinin etkililiğini ve işlevini arttırmak için geliştirilen Web Tabanlı Okul Deneyimi Sisteminin (WTODS) kullanışlılığını ve etkisini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Web tabanlı sistem .NET teknolojisi kullanılarak geliştirilmiştir. Çalışmanın katılımcıları Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü dördüncü sınıfta öğrenim gören ve Öğretmenlik Uygulaması dersini alan 96 öğrenci ile bu dersi yürüten Elazığ ili çeşitli okullarında görev yapan 13 Bilişim Teknolojileri öğretmeninden oluşmaktadır. Katılımcıların geliştirilen yazılım üzerinde belli bir kullanım süreci sonundaki görüşlerini toplamak için deneysel olmayan tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem içerisinde nicel ve nitel veri toplama adımları aynı anda gerçekleştirilmiştir. Nicel veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen, 32 maddeden oluşan ve Cronbach alfa değeri .96 olan Web Tabanlı Okul Deneyimi Sistemi (WTODS) Kullanışlılık Ölçeği kullanılarak, nitel veriler ise beş adet açık uçlu sorudan elde edilmiştir. Aday öğretmenlere sorulduğu gibi uygulama öğretmenlerine de WTODS uygulamasının kullanımı hakkında beş adet açık uçlu soru sorulmuştur.Yapılan araştırma sonucunda; katılımcıların çoğu sistemi kullanışlı bir yazılım olarak tanımlamaktadır. Aday öğretmenlersistemin öğretmenlik uygulaması dersinin işleyişine katkı sağladığını belirtmişlerdir. Fakat genel olarak bakıldığında sistemin daha faydalı olabilmesi için linklerin çoğaltılmasını ve birkaç hatanın giderilmesini istemişlerdir. Açık uçlu sorular yardımıyla aday öğretmenlere sistemin en beğenilen özellikleri sorulduğunda genel olarak, ödev ekleme, video ekleme, çevrimiçi desteğin her an hazır olması cevabını vermişlerdir. Bunun ile birlikte aday öğretmen sistemde en beğenilmeyen özellik olarak, sisteme dosya yüklemede karşılaşılan sorunlar olduğunu vurgulamışlardır. Sistemin diğer bileşeni olan uygulama öğretmenleri ise sistemi gayet anlaşılır bulmuş, sistemin görsel tasarımını gayet iyi bulmuşlardır. Fakat bazı linklerin çalışmadığından şikâyet etmişlerdir.Anahtar kelimeler: Okul Deneyimi, Öğretmenlik Uygulaması, Web 2.0, Web Tabanlı Okul Uygulamaları, Kullanışlılık. | |
dc.description.abstract | In this research, it is aimed to reveal the usefulness and impact of Web-Based School Experience System (WBSES) which is developed to increase the effectiveness and functionality of school experience and teaching practice courses in teacher education programs. The Web-Based System is developed with .NET technology. The Study participants, consist of 96 4th grade students which studying in Fırat University, Faculty of Education, Computer Education and Instructional Technology Department and taking the course of Teaching Practice and 13 ICT teachers which working in various schools in Elazığ. To gather the views of participants, non-experimental screening methods are used at the end of a certain period of use of software which is developed. In this method, qualitative and quantitative data collection steps are performed simultaneously. While the quantitative data were obtained by using Web Based School Experience System (WBSES) Usability Scale, which is consist of 32 questions developed by the researcher and Cronbach alpha value of .96. The qualitative data were obtained by five open-ended questions. As the students were asked to, five open-ended questions were asked to the participant teachers about WBSES usefulness. As a result of research, most of the participants are defined the system as a handy software. In-service students have stated that the system contributes to teaching of the lesson of teaching practice course. But overall, for a more useful system, they want the system to contain more links and errors of the system corrected. When asked most admired features of the system with open-ended questions, most of the students answered that adding homework, adding videos and online support always ready to answer. In addition, as the most unpopular feature in the system, students emphasized the problems encountered in the file upload system. The other components of the system, teachers said that the system is very comprehensible and visual design of the system is very well but they were complained that some of the links doesn't work properly.Key words: School Experience, Pre-school, Teaching Practice, Web 2.0, Web- Based School Applications, usefulness. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersleri için geliştirilen web tabanlı bir sistemin kullanışlılığının incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of usefulness of web-based systems developed for school experience and teaching practice course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School experience | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Practice of teaching lessons | |
dc.subject.ytm | Web based education | |
dc.subject.ytm | Web based applications | |
dc.identifier.yokid | 10030435 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 356158 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |