Eğitimde alternatif bir model olan `organik okula` ilişkin eğitimcilerin görüşleri
dc.contributor.advisor | Turan, Mehmet | |
dc.contributor.author | Çalişkan, Emir Feridun | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:06:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:06:11Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/354927 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, Türk Eğitim Sistemi'nde uygulanabilir ve devlet okullarındaki müfredatı destekler nitelikte, Organik Okul Modeli'ni oluşturmak ve bu modele ilişkin eğitimcilerin görüşlerini tespit etmektir.Bu araştırma, nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde tasarlanmıştır. Organik Okul Modelini oluşturma sürecinde, ilk aşamada literatür taramasına dayalı olarak modelin amaç, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme öğeleri oluşturulmuştur. İkinci aşamada, oluşturulan Organik Okul Modeli hakkında eğitimcilerden veri toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Katılımcıların okul modeli hakkındaki görüşleri alınmadan önce, okul modelini tanıtan bir paket program izletilmiştir. Okul hakkında gerekli bilgi ve görseller bu videoda mevcuttur. Ardından katılımcılara yarı yapılandırılmış görüşme formundaki 9 soru yöneltilmiştir. Görüşme, katılımcıların izniyle ses kayıt aracıyla kayıt altına alınmış daha sonra yazıya dökülüp içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Elazığ, Muş ve Van illerinde görev yapan 5 maarif müfettişi, 5 akademisyen, 5 okul yöneticisi, 5 okulöncesi öğretmeni ve 5 sınıf öğretmeni olmak üzere toplam 25 eğitimci oluşturmaktadır. Bu eğitimciler amaçlı örnekleme yöntemlerinden kartopu veya zincir örnekleme diye tabir edilen örnekleme yoluyla belirlenmiştir.Çalışmanın sonucunda Türkiye'ye özgü yeni bir alternatif okul modeli geliştirilmiştir. Organik Okul Modeli, eğitimciler tarafından genel anlamda olumlu bulunarak, çocukları hayata hazırlayacak, doğayla buluşturacak, yaparak yaşayarak öğrenmeyi sağlayacak, çocukların bilişsel becerilerinin yanı sıra, duyuşsal ve psikomotor becerilerini de geliştirecek, hayata geçirilebilirse eğitime katkı sunabilecek önemli bir çalışma olarak görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The primary purpose of this study is to compose an alternative school model that can be implemented in Turkish education system and to determine the ideas of educators about this model.This research was planned according to the qualitative research approach. At the process of composing Organic School Model firstly the four components of objectives, content, education process, and evaluation were constituted based upon literature review. After that data were collected from educators about Organic School Model.As the means of data collection semi-structured interview technique was used. Before stating their opinions about school model, participants were watched a package. The necessary information and visuals about school are available in that video. And then 9 questions in the interview form were asked to the participants. Interview was recorded with a tape recorder on participants' permission and then put down on paper for the content analysis. The work group of research consisted of 25 educator; that is, working in Elazığ, Muş and Van. These educators were chosen by means of snowball sampling.As a result of the research, an alternative school model peculiar to Turkey was developed and that model was approved by the educators. It is thought that this school will prepare students for real life, involve them in nature, provide them with learning through experience and improve their affective and psychomotor skills besides cognitive ones. In short, this school model was considered to be an important study contributing to education if could be adopted. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitimde alternatif bir model olan `organik okula` ilişkin eğitimcilerin görüşleri | |
dc.title.alternative | Views of educators about `organic school` which is an alternative model in education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School improvement | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Type of a school | |
dc.subject.ytm | Alternative education | |
dc.subject.ytm | Organic | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Schools | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Organic school | |
dc.identifier.yokid | 10081724 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 396661 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |