Show simple item record

dc.contributor.advisorAlkaya, Ercan
dc.contributor.authorKaçar, Kadir
dc.date.accessioned2020-12-29T08:06:10Z
dc.date.available2020-12-29T08:06:10Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/354920
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, hızlı okuma eğitiminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerine ve okumaya ilişkin tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim öğretim yılın ilk döneminde Malatya ili Yeşilyurt ilçesindeki bir özel ilköğretim okulunun iki sınıfında öğrenim gören 44 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bir deney, bir kontrol grubunun yer aldığı çalışmada deney grubuna ilköğretim Türkçe ders programında yer alan etkinliklerin yanı sıra hızlı okuma teknikleriyle, kontrol gruplarında ilköğretim Türkçe ders programında yer alan etkinlikler işlenmiştir. Deney gruplarına 21 ders saatlik uygulama yapılmıştır.Araştırma verileri okuma hızı ölçümleri, okuduğunu anlama testi ve okuma tutum ölçeği aracılığı ile toplanmıştır. Veri toplama araçları deneysel işlemler öncesi öntest olarak, deneysel işlemler sonrası sontest olarak uygulanmıştır.Veri toplama araçlarından elde edilen verilerin çözümlemeleri SPSS 22 paket programlarından yararlanılarak gerçekleştirilmiştir. Grupların okuma hızı puanları ve okuduğunu anlama puanları ve okuma tutumları arasında farklılaşma olup olmadığını belirlemek ve farklılaşmanın yönünü belirlemek için bağımsız örneklemler t-testi kullanılmıştır. Sonuçların yorumlanmasında p= .05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir.Yapılan analizler sonucunda hızlı okuma tekniklerinin öğrencilerin okuma hızlarına ve okuduğunu anlama düzeylerine olumlu etkilerinin olduğu görülmüştür. Fakat yine hızlı okuma tekniklerinin öğrencilerin okuma tutumlarına olumlu bir etkisi görülmemiştir.
dc.description.abstractThe aim of this survey is to examine the effect of junior hing schools seventh grade students reading and understanding skills. The survey group is cansist of 44 7th grade students of a private primary school in Yeşilyurt, Malatya. An experiment group and a control group takes places in this work. İn experiment group besides Turkish, cirirulum, quik reading techniques are used and in control group. Primary Education Turkish curriculum is used. İn experiment group 21 hours lessons are carried on. Survey results werw determined according to reading speed, understanding test and reading attitude test. Survey aquipments are used as first test before experimental process and used as last after the process.Analyses of results are realized by using SPSS 22 programmes. Independent samples, t-tests are used to determine the reading speed, attitudes points. It's admitted as p=.05 for meaning level in analyses.As a result of analyses it's seen that speed reading helps students to their reading speeds and understanding levels. But the techniques stil hasn't got any positive effect on student's attitude towards reading.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHızlı okuma eğitiminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerine ve okumaya ilişkin tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of speed reading training on secondary school 7th graders' reading comprehension skills and attitudes on reading
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading behaviours
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmRapid reading techniques
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.identifier.yokid10085180
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396657
dc.description.pages194
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess