Show simple item record

dc.contributor.advisorGömleksiz, Mehmet Nuri
dc.contributor.authorAvci, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-29T08:06:07Z
dc.date.available2020-12-29T08:06:07Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/354899
dc.description.abstractİçinde bulunduğumuz 21. yüzyılda bilim ve teknolojideki gelişmeleri tüm dünyada takip edebilme ve değişimlere ayak uydurabilme, tüm dünyanın kullandığı ortak bir yabancı dili kullanmayı zorunlu kılmaktadır. Yabancı dilin öneminin anlaşılması, dil öğretiminde farklı yönelimleri beraberinde getirmiş ve yeni yöntem ve tekniklerin kullanılmasına ilişkin araştırmalar yapılmaya başlanmıştır. Yabancı dil öğretiminde istasyon tekniğinin kullanılmasına yönelik yeterince araştırma yapılmadığı fark edilmiş ve bu araştırmada, yabancı dil öğretiminde istasyon tekniğinin kullanılmasının akademik başarı, derse yönelik tutum ve kalıcılık üzerindeki etkisini belirlemek amaçlanmıştır.Yapılan araştırmada nicel ve nitel verilerin birlikte kullanıldığı karma yöntem kullanılmış ve deneysel desen olarak öntest - sontest kontrol gruplu model tercih edilmiştir. Araştırma 2014 - 2015 eğitim - öğretim yılı birinci döneminde Elazığ ili Asım Sürücü Yatılı Bölge Ortaokulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırma, deney ve kontrol grubu olmak üzere iki şubede yürütülmüştür. Araştırma kapsamında, deney grubunda 15, kontrol grubunda ise 13 6.sınıf öğrencisi bulunmuş ve uygulama toplam 12 ders saati sürmüştür. Araştırmanın nicel boyutu için veri toplama aracı olarak başarı testi ve İngilizce dersi tutum ölçeği (İDTÖ) geliştirilmiş; nitel boyutuna ait veriler ise hazırlanan görüşme soruları ile elde edilmiştir.Araştırma doğrultusunda elde edilen bulgular; İngilizce öğretiminde istasyon tekniği kullanımının akademik başarı ve kalıcılık üzerinde olumlu etki sağladığı; buna karşın İngilizce dersine yönelik tutum üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığını göstermektedir. İstasyon tekniğinin yabancı dil öğretiminde kullanılmasına yönelik daha fazla araştırmanın yapılabileceği; tekniğin kaygı, motivasyon, aktif katılım üzerindeki etkisinin incelenebileceği ve tekniğin sadece 6. sınıf İngilizce dersinde değil, diğer sınıflarda ve derslerde de kullanılabileceği önerilmektedir.
dc.description.abstractBeing able to follow the scientific and technological development of the 21th century and to keep up with the changes makes it necessary to use a foreign language as `lingua franca`. Being aware of the importance of foreign languages has resulted in new trends in how to teach foreign languages, and so researches have started to be applied related to the new methods and techniques. In this research, it has been noticed that there is not sufficient research related to the usage of station technique in teaching a foreign language, so it is aimed to determine the effects of station technique usage on the academic achievement, attitudes towards the lesson and retention.In the research the mixed method, in which both quantitative and qualitative data are used, was preferred and an experimental design was applied. The research was conducted in Asım Sürücü Secondary School in Elazığ and continued 12 lesson hours during the first term of 2014-2015 education year. The research was applied in two groups, one of which is experimental group and the other one is control group. The experimental group consists of 15 6th grade students and the control group consists of 13 6th grade students.For the quantitative part of the research, an achievement test and an attitude scale were developed by the researcher as data collection tool. For the qualitative part of the research, data were gained by means of prepared interview questions. The findings of the research have shown that while the usage of station technique in teaching English has influenced academic achievement and retention positively, it has no influence on improving attitudes towards lesson.As a result of the research, it has been suggested that there should be more research focusing on the station technique usage in teaching foreign language; there can be some researches analyzing the effect of station technique usage on anxiety, motivation and active engagement to the lesson and there can be some researches focusing on different grades and lessons other than 6th grade English lesson related to the station technique usage.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİngilizce öğretiminde istasyon tekniği kullanımının akademik başarıya, tutumlara ve kalıcılığa etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the usage of station technique on academic achievement, attitudes and retention in teaching English
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStation technnique
dc.subject.ytmLearning stations
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10077296
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396667
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess