dc.contributor.advisor | Emre, İrfan | |
dc.contributor.author | Kaya, Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:06:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:06:05Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/354882 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, birleştirilmiş sınıflı okullarda görev yapan öğretmenlerin ısı ve sıcaklık konusundaki teknolojik pedagojik alan bilgisi seviyelerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır, Elazığ, Şanlıurfa bulunan birleştirilmiş sınıf okullarında görev yapan ve diğer sınıflarla birlikte 4. sınıfları da okutan 38 öğretmen oluşturmuştur. Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin ısı ve sıcaklık konusundaki konu alan bilgileri ve bilimin doğasıyla ilgili görüşleri, öğretmenlerin ısı ve sıcaklık konusundaki pedagojik bilgileri (program bilgisi, öğrenme güçlükleriyle ilgili bilgi, öğretim strateji ve yöntem bilgisi, değerlendirme bilgisi) araştırılmıştır. Aynı zamanda öğretmenlerin genel teknolojik bilgileri ile ısı ve sıcaklık konusundaki teknolojik bilgileri de araştırılmıştır. Ayrıca, teknolojik bilgileri ile alan bilgisi ve pedagojik bilgi arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Öğretmenlerin alan bilgilerinin belirlenmesine yönelik olarak bilimin doğası ile ilgili görüş anketi ve günlük hayattaki ısı ve sıcaklık kavram testi kullanılmıştır. Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin pedagojik alan bilgileri ve teknolojik pedagojik alan bilgilerini belirlemek için ise ısı ve sıcaklık konusu ile ilgili hazırlanan ders senaryosu, içerik sunum formu ve yarı yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen verileri değerlendirmek için SPSS 16.00 istatistik programı kullanılmıştır. Çalışmada yüzde (%), frekans (f) ve Pearson korelasyon analizleri kullanılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlar göstermiştir ki öğretmenler yeterli düzeyde konu alan bilgisine sahip değillerdir. Aynı zamanda, birleştirilmiş sınıfta görev yapan öğretmenlerin fen ve teknoloji dersiyle ilgili genel program bilgileri ve konu program bilgilerinin düşük seviyede oldukları bulunmuştur. Benzer şekilde, mevcut araştırmanın bulguları birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin genel ve konu değerlendirme bilgilerinin, öğrenme güçlüğü bilgilerinin, konu öğretim strateji ve yöntem bilgilerinin, genel teknolojik bilgilerinin ve konuya özgü teknolojik bilgilerinin düşük olduğunu göstermiştir. Anahtar kelimeler: Birleştirilmiş Sınıflı Okul, Ders Senaryo Örneği, Fen Öğretimi, Isı ve Sıcaklık, İçerik Sunum Formu, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi | |
dc.description.abstract | The aim of present study was to determine the technological pedagogical content knoweledge levels of multigrade school teachers about heat and temperature. The sample of researh contist of 38 multigrade school teachers who teach the 4 th grades in Diyarbakır, Elazığ and Şanlıurfa in 2012-2013 education year. The subject matter knowledge, views on nature of science and pedagogical content knowledge (programme knowledge, learning difficulties, teaching strategy and method knowledge and assessment knowledge) of multigrade school teachers are investigated. Also, teachers' general technological knowledge and technological knowledge about heat and temperature are investigated. In addition, the correlation is determined between technological knowledge and subject matter knowledge and pedagogical knowledge. Besides, the correlation is determined among four components of pedagogical content knowledge. Qualitative and quantitative methods are used in the research. The views on nature of science survey (consist of 6 sub factor total 24 items) and heat and temperature conceptual test in the daily life are used to determine the subject matter knowledge. In addition, the vignette about heat and temperature, Content Representation and semi-structured interviews are used to determined the pedagogical content knowledge and technological pedagogical content knowledge levels of multigrade school teachers. SPSS 16.00 statistical programme was used to evaluate the data obtained from present study. Percent (%), frequence (f) and Pearson correlation analyzsis were used. The results obtained from this study showed that multigrade teachers don't have enough subject matter knowledge. Also, it was found multigrade school teachers' general subject programme knowledges are low. Similarly, findings of present research showed multigrade teachers' general and subject assessment knowledge, learning difficulties knowledge, subject teaching strategy and method knowledge, general technological knowledge and subject specific knowledge are low. Key words: Content Representation, Heat and Temperature, Multi Grade School, Science Teaching, Technological Pedagogical Content Knowledge, Vignette | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Birleştirilmiş sınıflı ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi seviyelerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | The determination of technological pedagogical content knowledge levels of multi grade school teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Combined classes | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Technology literacy | |
dc.subject.ytm | Pedagogical content knowledge | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10083182 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 399403 | |
dc.description.pages | 144 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı | |