Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Tuncay Yavuz
dc.contributor.authorAksu, Cuma
dc.date.accessioned2020-12-29T08:05:39Z
dc.date.available2020-12-29T08:05:39Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/354714
dc.description.abstractTürkiye'de Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Görevlendirilmelerine Dair Yönetmelik son 10 yıl içinde çeşitli tarihlerde defalarca değiştirilmiştir, öyle ki süreci işin başındaki insanlar ve alanın uzmanları dahi takip etmekte zorlanmaktadırlar. Birincil önceliği toplumun ihtiyaçlarını karşılayacak nitelikli insanları yetiştirmek olan okulların yöneticilerini belirlemek için çıkarılan yönetmeliklerin kısa zaman aralıklarında defalarca değiştirilmesi şüphesiz incelenmesi gereken bir olgudur. Bu amaçla yönetici görevlendirme sürecinin muhatabı olan okul idarecilerinin konuyla ilgili görüşlerini belirlemek için bu çalışmaya ihtiyaç duyulmuştur.Yaşanan bu hızlı değişim süreci şüphesiz eğitim sistemi başta olmak üzere birçok kurum ve bireyi etkilemiştir. Bu çalışmanın ilk bölümünde öncelikle durum tespiti yapılarak en son 6 Ekim 2015 tarihinde yayımlanan yönetmelik başta olmak üzere süregelen yasal uygulamalar incelenmiştir. İkinci bölüm ise eğitim yöneticilerinin nicel ve nitel olarak hazırlanmış deneysel olmayan görüşme formuna verdikleri cevaplar analiz edilerek yönetici görevlendirme sürecinde yaşanan uygulamalara dair görüşleri elde edilen bulgular aracılığıyla yorumlanmıştır.Araştırma sonucunda ulaşılan sonuçlara göre, yöneticilerin büyük bir çoğunluğu yönetici belirleme sürecinin liyakatli kişileri ön plana çıkardığını düşünmemektedir. Yönetici adayları yönetici seçme sürecinde kullanılan sözlü sınav uygulamasının nepotizme sebep olduğunu düşünürken, yazılı sınavların ise genelde adil olduğunu düşünmektedir.
dc.description.abstractTurkey Ministry of National Education has repealed the criterion of assigning school administrators several times in last 10 years. Even the searchers of the field and school administrator who are on duty face difficulties to follow the implementations and updates. The main duty of schools is to bring up qualified individuals whom the community and country needs in priority. Changing the regulations for assigning school administrators, in such short times, is a case to be studied due to above mentioned reasons. Therefore such a study is needed to be done to learn the opinions of school administrators regarding the situation.Experiencing such an unsteady situation has affected many shareholders, particularly the education system. The first part of this study focused on the regulations published by the authorities especially on October 6, 2015 and before to examine the situation in detail. In the second part a mixed-type (both quantitative and qualitative) un-experimental survey has been conducted, and the findings have been interpreted to reflect how these changes and applications perceived by the school administrators.According to the obtained results; most of the school administrators think that the present applications for assigning school administrators does not prevail qualified individuals to leading positions. Administrator applicants consider the oral evaluation process as nepotism, on the other hand written exams are found as reliable and tustworthy in general.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim yöneticilerinin görevlendirilme politikaları: Olgular ve algılar
dc.title.alternativeAssignment policy of educational administrators: Facts and perceptions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmPrincipal selection
dc.identifier.yokid10114081
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid445658
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess