6. sınıf sosyal bilgiler dersinde proje tabanlı öğrenmenin öğrencinin akademik başarısına ve derse karşı tutumuna etkisi
dc.contributor.advisor | Durmuş, Esen | |
dc.contributor.author | Akin, Derya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:05:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:05:30Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-12-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/354654 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada 6. Sınıf sosyal bilgiler programında yer alan `Ülkemizin Kaynakları` adlı ünitenin Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımına dayalı olarak işlenmesinin, öğrencilerin akademik başarısı ve derse karşı tutumu üzerinde bir etkisi olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma, deneysel bir çalışma olup, çalışmada ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2013–2014 eğitim-öğretim bahar yarıyılında Elâzığ Merkez Mezre Ortaokulu'nda öğrenim gören 6. Sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada deney ve kontrol grubu olmak üzere iki grup ile çalışılmıştır. Çalışmada, deney grubunda, proje tabanlı öğrenme etkinliklerine dayalı bir yöntem takip edilirken kontrol grubunda mevcut programın öngördüğü yöntem ve teknikler kullanılmıştır. Araştırma ön test ve son testlerin uygulanması ile beraber altı hafta sürmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak başarı testi ve tutum ölçeği kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen veriler, SPSS 17.00 istatistik programında analiz edilmiştir. Verilerin karşılaştırılmasında anlamlılık düzeyi, 05 olarak kabul edilmiştir. Analiz sonucunda elde edilen bulgulara göre Proje tabanlı öğrenme modeline dayalı etkinliklerin yürütüldüğü deney grubu öğrencileri ile mevcut öğretim programına dayalı etkinliklerin yürütüldüğü kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarıları ve derse karşı tutumları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür.Anahtar kelimeler: Sosyal Bilgiler, Proje Tabanlı Öğrenme, Tutum | |
dc.description.abstract | The objective of the present study is to determine possible effect of instruction of `Resources of our Country` subject in 6th grade social studies syllabus with project based learning model on academic success of the students and their attitudes towards the course. The research is an empirical study and pretest – posttest quasi-experimental design with control group was utilized. The study was conducted with 6th grade students attending Elazığ central Mezre middle school in 2013 – 2014 academic year spring semester. The study was conducted with test and control groups. While project based learning activities were implemented with the test group in the study, methods and techniques proposed by the existing curriculum were followed with the control group students. The study was conducted for six weeks including the time required to apply pre and posttests. Achievement test and attitude scale were used as data collection tools in the study.Data collected in the study were analyzed using SPSS 17.00 statistics software. Level of significance was accepted as .05 in data comparison. Analysis results demonstrated that there was no significant difference between the academic success and attitudes towards the course of the students in the test group, where project based learning model activities were implemented, and students in the control group, where the activities were conducted based on the methods proposed by the existing curriculum.Keywords: Social studies education, project based learning, attitude. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde proje tabanlı öğrenmenin öğrencinin akademik başarısına ve derse karşı tutumuna etkisi | |
dc.title.alternative | In social sciences class-6 the effect of academic success and course attitude of project-based learning of students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-28 | |
dc.contributor.department | Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Project based learning method | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.identifier.yokid | 10133230 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 452044 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |