Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirel, Şener
dc.contributor.authorÖzmen, Suzan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:05:20Z
dc.date.available2020-12-29T08:05:20Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/354588
dc.description.abstractÇocuk edebiyatı, özellikle son otuz yılda çok önemli bir gelişme göstermiş, bu bağlamda Türk ve dünya edebiyatının tanınmış yazar ve şairleri çocuklara hitap eden eserler kaleme almışlardır. Bu çalışmada Türk edebiyatında 1999-2013 yılları arasında yayımlanmış olan on iki (12) hikâye kitabında geçen kahramanların çocuklara rol-model olma durumlarının değerlendirilmesi yapılmıştır. Değerlendirme 5,6,7 ve 8. Sınıf Öğretim Programları'nda yer alan temalar çerçevesinde gerçekleştirilmiştir.Çalışmada çocuk edebiyatının niteliklerine, hikâye ve çocuk edebiyatında hikâyeye, çocuk edebiyatında kahraman, karakter ve tip konularına yer verilmiştir. İncelemeye esas alınan yazarlar ve kitapları hakkında bilgi verilmiştir. Türkçe öğretim programında yer alan temalar, bu temaların rol model olma durumuyla ilişkisi ve tespit edilen bulgular ele alınmıştır. Daha sonra genel değerlendirme yapılmış, sonuç ve önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Çocuk Edebiyatı, Temalar, Kahraman, Rol-Model Olma, Hikâye Kitapları.
dc.description.abstractChild literature, especially in the last thirty years has shown an important development, hence, Turkish and world literature's well known authors and poets did a lot of works addressed to the children. In this study, the situations in which twelve storybook heroes in Turkish literature could be role models to children were evaluated. The evaluation was done within the themes found in the 5th,6th,7th and 8th grade education programs.In the study child literature's characteristics, a tale and a tale in child literature, a hero in child literature, character and style, were among the chosen topics. The information about the authors and the books to be evaluated was given. The themes present in Turkish education program and their relation with being a role model together with the findings were noted. After a general evaluation was done, the results and suggestions were proposed.Key Words: Child Literature, Themes, Hero, Being A Hero, Story Booksen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇocuk hikâyelerindeki kahramanların çocuklara rol - model olma durumları
dc.title.alternativeHeroses in children's stories of the situations role models to children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStory
dc.subject.ytmStory books
dc.subject.ytmChildren's books
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmHeroes
dc.subject.ytmRole model behavior
dc.identifier.yokid10102394
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423429
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess