Bilim ve sanat merkezi öğrencilerinin görsel sanatlar ve müzik derslerine yönelik görüş ve tutumları
dc.contributor.advisor | Gömleksiz, Mehmet Nuri | |
dc.contributor.author | Bilgili, Başak | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:05:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:05:08Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-08-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/354517 | |
dc.description.abstract | Üstün yetenekli olarak nitelendirilen bireyler, sahip oldukları genel ve/veya özel yetenekleri açısından, akranlarından daha yüksek düzeyde performans gösteren kişilerdir. Bu bireylerin eğitimi konusunda normal bireylerin eğitiminde uygulanan programların yetersiz kaldığı ve özel eğitime ihtiyaç duydukları bilinmektedir. Bu doğrultuda tarih boyunca Osmanlı Devleti `Enderun Mektepleri` ile üstün yetenekliler eğitiminde dünyaya öncülük etmiştir. Günümüzde ise Türkiye'de üstün yetenekli bireylerin eğitimine yönelik kurulan eğitim kurumlarından birisi de Bilim ve Sanat Merkezleridir. Bilim ve Sanat Merkezleri örgün eğitimin dışında çeşitli tanılama yöntemleri ile belirlenmiş üstün yetenekli öğrencileri, özel eğitim programları ile yeteneklerini en üst seviyeye çıkarmayı amaçlamaktadır.Bu çalışmanın amacı, Elazığ Bilim ve Sanat Merkezine devam eden öğrencilerin Görsel Sanatlar ve Müzik derslerine yönelik görüşlerinin ve tutumlarının belirlenmesidir. Yapılan araştırma betimsel nitelikte olup, tarama (survey) modelinde desenlenmiştir. Bu çalışmada araştırmanın amacına uygun olarak, hem nicel hem de nitel verilerin beraber kullanıldığı karma (mixed) araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Elazığ il Merkezinde bulunan Bilim ve Sanat Merkezine devam eden öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırma evreninde toplam 210 öğrenci yer almaktadır. Araştırmanın nitel boyutundaki çalışma grubu için de 5-12. sınıf düzeylerinin her birinden onar öğrenci olmak üzere toplam 80 öğrenci seçilmiştir. Görüşmeler seçilen bu 80 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırmanın nicel boyutuna ilişkin veriler Aslantaş (2014) tarafından geliştirilen 'Görsel Sanatlar Dersine Yönelik Tutum Ölçeği' ve Varış ve Cesur (2012) tarafından geliştirilen 'Ortaöğretim Düzeyi Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği' ile toplanmıştır. Araştırmanın nitel kısmına ait veriler yarı yapılandırılmış açık uçlu on bir sorudan oluşan bir görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde yüzde, frekans ve aritmetik ortalama kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğrencilerin Görsel Sanatlar ve Müzik dersine ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu belirlenmiştir. Öğrenciler bu dersleri sevmekte ve bu derslere katılmaktan mutluluk duymaktadırlar. Bu dersler ile öğrenciler yeteneklerini geliştirmektedirler. Öğrenciler boş zamanlarında resim yapmaktan hoşlanmakta ve ders dışında da etkinlikler yapmaktadırlar. Öğrenciler ayrıca öğretmenlerinin kendileri ile ilgilendiklerini belirtmişlerdir. | |
dc.description.abstract | Individuals who are called as talented are those who have higher level of performance than their peers in terms of their general and / or specific talents. It is known that the program and syllabi used for ordinary individuals are not sufficient for talented and gifted students' training. Ottoman State has a brilliant example called `Enderun School` for gifted/talented students' training. Science and Art Centers are the educational institutions founded for training gifted and talented students. Science and Art Centers aims at developing talented students' performances/talents at high level by using special training programs.The aim of this study is to determine Elazığ Science and Art Center students' opinions and attitudes towards Visual Arts and Music courses. This is descriptive study and survey method was used. Mixed research method, including both qualitative and quantitative data, was used in the study. Study group includes students enrolled at Elazığ Science and Art Center during 2014-2015 academic year. There are totally 210 students in study group. 80 students were selected among 5-12 graders for quantitative data of the study. Interviews were conducted with 80 students. `Attitude Scale towards Visal Arts Course` developed by Aslantaş (2014) and Attitude Scale towards Music Course for Secondary School Students` developed by Varış and Cesur (2012) were used to collect quantitative data. Percentage, frequency and means score were used to analyze quantitative data. Content analysis was used to analyze qualitative data.With the study, it was determined that students enrolled at Science and Art Center had positive attitudes towards Visual Arts and Music courses. Students enjoy those courses and feel happy as they participate the courses. Students develop their abilities with these courses. Students enjoy drawing pictures in their spare times and they make activities out of class times. On the other hand, students expressed that teachers have interested in them. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilim ve sanat merkezi öğrencilerinin görsel sanatlar ve müzik derslerine yönelik görüş ve tutumları | |
dc.title.alternative | Gifted and talented students' opinions and attitudes towards visual arts and music courses | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-15 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Gifted children | |
dc.subject.ytm | Gifted | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Science and arts centers | |
dc.subject.ytm | Music lesson | |
dc.subject.ytm | Visual arts | |
dc.subject.ytm | Visual arts education | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.identifier.yokid | 10161199 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 477525 | |
dc.description.pages | 168 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |