Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçın, Süleyman Kaan
dc.contributor.authorKarakaya, Muhamed
dc.date.accessioned2020-12-29T08:04:55Z
dc.date.available2020-12-29T08:04:55Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/354431
dc.description.abstractBu çalışmanın veri kaynağı, ilköğretim 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki serbest okuma metinleridir. Çalışma, doküman incelemesi aracılığıyla birleştirilen verilerin içerik analizine dayanmaktadır. Araştırmada söz konusu metinlerde kullanılan tüm sözcükler taranarak önce pdf formatına, sonra da veri süzmesi amacıyla sırasıyla word ve excel formatlarına aktarılmıştır. Metinlerdeki Türkçe ve alıntı sözcüklerin tekrarsız halleri dikkate alınmıştır. Çalışmanın sonunda da metinlerdeen sık tekrar edilen 100 sözcük liste halinde verilmiştir.Çalışma sonucunda sözcüklerin tekrarsız kullanımları incelendiğinde, 5. sınıfta 2482 sözcüğün %17'sinin (423); 6. sınıfta 2322 sözcüğün %15'inin (358); 7. sınıfta 2477 sözcüğün %16'sının (400); 8. sınıfta 2061 sözcüğün %17'sinin (356) alıntı sözcük olduğu görülmüştür. Genel anlamda, yapılan incelemeden elde edilen bulgular eşliğinde, ilköğretim5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki serbest okuma metinlerinin alıntı sözcük varlığı açısından, belirgin şekilde birbirleri arasında tutarsızlık arz ettiği; kimi metinlerin alıntı sözcük sayısı bakımından hafif kaldığı, kimininse öğrenci seviyesi düşünüldüğünde çok ağır olduğu tespit edilmiştir. Bu yönüyle ders kitaplarındaki söz konusu metinlerin, genel olarak, Türkçe Öğretim Programlarının yabancı sözcükler konusundaki alt amaçlarına uygun olmadığı sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThedatasource of thisstudy is freereadingtexts in the 5th, 6th, 7th and 8th gradeTurkishtextbooks of primaryeducation. Thestudy is based on thecontentanalysis of thedatacombinedthroughthedocumentreview. İn theresearch, allthewordsused in thetextswerescanned in thebrowserandtransferredtopdf format firstandthentowordandexcelformatsrespectivelyfor data filtering. Theirregularity of theTurkishandcitedwords in thetexts is takenintoconsideration. At theend of thestudy, the 100 mostfrequentlyrepeatedwords in thetextsarelisted.Whenstudyingtherepetitiveuse of words in theresult of thestudy, 17% of the 2482 words in the 5th sentence (423); 15% of the 2322 words in the 6th grade (358); 16% of the 2477 words in the 7th class (400); Inthe 8th grade, it wasseenthat 17% of the 2061 words (356) werequotedwords. In general terms, in thecontext of thefindingsobtainedfromtheexamination, it wasfoundthatthefreereadingtexts in the 5th, 6th, 7th and8th gradeTurkishtextbooks of elementaryschoolclearlyshowedinconsistencybetweeneachother in terms of citationwordexistence; Some of thetextshavebeenfoundto be light in terms of thenumber of quotedwords, andsomeareveryheavywhenconsideringstudentlevel. Inthisrespect, it has beenconcludedthatthetexts in thetextbooksgenerally do not complywiththesub-objectives of theTurkishteachingprograms on foreignwords.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki serbest okuma metinlerinde yer alan alıntı sözcüklerin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of quotedvocabulariesfromfree reading texts in 5th, 6th, 7th and 8th grade Turkish language textbooks
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmReading texts
dc.subject.ytmLoan words
dc.subject.ytmQuotation word
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid10166614
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid477524
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess