Show simple item record

dc.contributor.advisorTürel, Yalın Kılıç
dc.contributor.authorYildirim, Abdurrahman
dc.date.accessioned2020-12-29T08:04:45Z
dc.date.available2020-12-29T08:04:45Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-06-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/354370
dc.description.abstractYapılan olan bu çalışmanın amacı, Merrill tarafından geliştirilen Öğretimin Temel İlkeleri Modeli (ÖTİ) (First Principles of Instruction) ve Keller tarafından geliştirilen ARCS Motivasyon Modeli'ne dayalı olarak 9. sınıf matematik dersi için geliştirilen etkileşimli tahtaya (ET) uyumlu materyallerin öğrencilerin akademik başarılarına, motivasyonlarına ve matematiğe yönelik kaygı düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırmanı çalışma grubunu Batman ili Kozluk ilçesinde yer alan bir devlet okulunun dokuzuncu sınıflarında öğrenim gören Deney-1, Deney-2 ve Kontrol gruplarından toplamda 72 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubu seçilirken kolay ulaşılabilir/uygun örnekleme yöntemi esas alınmıştır. Bu çalışmada nicel araştırma yönteminin kullanıldığı deneysel çalışma modeli kullanılmıştır. Öğrencilere uygulanan ET içerikleri matematik dersi kapsamında yer alan Üslü ve Köklü Sayılar ünitesi ile sınırlandırılmıştır. Çalışmada Deney-1 grubuna ARCS modeli ile desteklenmiş ÖTİ modeli kullanılarak hazırlanmış ET içerikleri matematik öğretmeni tarafından sunulurken; Deney-2 grubuna sadece ÖTİ modeli kullanılarak geliştirilmiş ET içeriği matematik öğretmeni tarafından sunulmuştur. Kontrol grubuna ise hiçbir müdahale yapılmaksızın matematik öğretmeninin beyaz tahta üzerinden kendi kaynaklarını kullandığı içerikler sunulmuştur. Deneysel araştırma modelinin kullanıldığı bu çalışmada her üç gruba Matematik Başarı Testi (MBT), Öğretim Materyali Motivasyon Anketi (ÖMMA) ve Revize Edilmiş Matematik Kaygı Ölçeği (REMKÖ) ön test ve son test olarak ayrı ayrı uygulanmıştır. Araştırma sonunda elde edilen veriler düzenli olarak elektronik ortama kaydedilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, Deney-1 ve Deney-2 grupları için hazırlanmış içeriklerin kontrol grubuna göre matematik başarısı ve motivasyon düzeyini arttırırken kaygı düzeyini azalttığı tespit edilmiştir. Grupların birbirlerine göre kıyaslanması sonucu ortaya çıkan sonuçlar doğrultusunda Deney-1 grubunun Deney-2 ve kontrol grubuna göre Matematik başarısı, motivasyon ve kaygı değişkenlerinde daha fazla etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda ARCS modeliyle desteklenmiş ÖTİ modelinin özellikle ET gibi teknolojik araçlar üzerinde etkili bir sonuç ortaya koyacağı ve öğretimi daha verimli hale getireceği düşünülmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effects of the materialscompatible with interactive whiteboard (IWB) developed for 9th Grade Students' Mathematics Course based on Merrill's First Principles of Instruction and Keller's ARCS Motivation Model on students' academic achievement, motivation and the level of anxiety towards Mathematics.Participansts of this study consist of 72 9th grade students in a state school in Batman city, Kozluk county. Those students were divided into three groups: Experimental group-1 (EG1), Experimental group-2 (EG2), and Control group (CG), respectively. Convenient sampling method was adopted to select participants who are volunteers. In this study, experimental design model based on quantitative research was used. IWB materials applied to students were limited with Powers and Roots Unit in Mathematics Course.In this research while IWB materials designed by using First Principles of Instruction Model supported with ARCS model are presented by Mathematics teacher to EG1 materials designed by using First Principles of Instruction were presented by Mathematics teacher. And CG was not intervened and contents that are own sources of Mathematics teacher are presented on the traditional whiteboard.In this study used the experimental research model, Mathematics Achiecement Test, Instruction Material Motivation Questionnaire and Revised Math Anxiety Scale are applied separately as pre-tests and post-tests to all three groups. Data obtained at the end of the study is recorded electronically regularly. As a result of the analysis, it was determined that while contents prepared for EG1 and EG2 were increasing Mathematics Success and the level of motivation decreasing the level of anxiety with respectto the CG. In the direction of the results compared to the groups it is concluded that EG1 is more effective than EG2 and CG in Mathematics achievement, motivation, and anxiety variables. In the direction of these results it is thought that First Principles of Instruction supported by ARCS Model will produce an effective result especially on technological tools such as IWB and will make instruction more productive.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleARCS motivasyon modeli ve öğretimin temel ilkeleri modeline göre matematik dersi için geliştirilen etkileşimli tahta materyallerinin öğrencilerin akademik başarılarına, motivasyonlarına ve matematik kaygılarına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of the interactive whiteboard materials for mathematics developed based on ARCS motivation and first principles of instruction on students' academic achievement, motivation and math anxiety
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-02
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInteraction computer
dc.subject.ytmInteractional method
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmSmart board
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmTeaching aids
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid10149313
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid466154
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess