Show simple item record

dc.contributor.advisorTurhan, Muhammed
dc.contributor.authorJamil, Dara Hamid
dc.date.accessioned2020-12-29T08:04:39Z
dc.date.available2020-12-29T08:04:39Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-12-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/354330
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Erbil ilindeki ilköğretim öğretmenlerinin örgütsel destek algıları, örgütsel bağlılık düzeyleri ve işten ayrılma niyeti arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın evrenini Erbil ilinde görev yapan ilköğretim öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklemini ise, ilköğretim öğretmenleri arasından tesadüfi örnekleme metoduyla seçilen 500 öğretmen oluşturmaktadır. Bu kapsamda dağıtılan ölçeklerden 380 tanesi geri dönmüştür. İki ölçek tam olarak doldurulmadığından veri havuzundan çıkarılmış ve böylece 378 öğretmenden elde edilen veriler analizlere dahil edilmiştir. Veri analizi için ortalama, frekans, yüzde, t-testi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon ve regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, öğretmenlerin algılanan örgütsel destek algıları ile örgütsel bağlılık (duygusal ve normatif bağlılık açısından) düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte, öğretmenlerin algılanan örgütsel destek düzeyleri ile devam bağlılığı ve işten ayrılma niyeti arasında zıt yönlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, duygusal ve normatif bağlılık ile işten ayrılma niyeti arasında negatif, devam bağlılığı ile işten ayrılma niyeti arasında ise pozitif bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Regresyon analizi sonuçları, araştırmaya katılan öğretmenlerin örgütsel destek algıları ve örgütsel bağlılık düzeylerinin, işten ayrılma niyetinin anlamlı yordayıcıları olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractThe primary objective of the current research is to examine the relationship between perceived organizational support, organizational commitment, and turnover intention among primary teachers in Erbil province. The population size of this research includes all primary teachers in Erbil province and they are more than 10,000 teachers. The questionnaire was used for data collection. Out of the total of more than 500 questionnaires distributed among primary teachers randomly, only 380 questionnaires were returned. Out of the 380 filled up forms, two of them were incomplete or the answer did not reliable, so a remaining was only 378 for further data analysis. The response rate depending on the number of the distributed questionnaire was 75.6%. Descriptive and correlation statistics like mean, frequency, percentage, t-test, ANOVA, correlation and regression analyses were used for data analysis.The results showed that there is a significant positive relationship between teachers' perceived organizational support and organizational commitment (in terms of affective & normative commitment). However, an opposite pattern found between perceived organizational support with continuance commitment and turnover intention.Moreover, affective commitment and normative commitment had a significant negative relationship with turnover intention. On the contrary, continuance commitment had a positive relationship with turnover intention.Finally, regression analysis showed that perceived organizational support and organizational commitment were significant predictors of turnover intention.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe relationship among teachers` perceived organizational support, organizational commitment and turnover intention
dc.title.alternativeÖğretmenlerin örgütsel destek algıları, örgütsel bağlılık düzeyleri ve işten ayrılma niyetleri arasındaki ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-11
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational support
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmLeave the job
dc.subject.ytmTurnover intention
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmPerceived organizational support
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10172126
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid488903
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess