Show simple item record

dc.contributor.advisorCanpolat, Erdal
dc.contributor.authorKaya, Meryem
dc.date.accessioned2020-12-29T08:04:34Z
dc.date.available2020-12-29T08:04:34Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/354302
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğrencilerin, ''Madde ve Değişim'' ünitesinde yer alan Maddenin Halleri ve Maddelerin Ayırt Edici Özellikleri konularındaki akademik başarıları ve fen bilimlerine karşı tutumlarını, argümantasyon yaklaşımına dayalı öğretim ve mevcut programda ön görülen yaklaşımla karşılaştırarak aralarındaki farkın belirlenmesidir.Bu çalışma, 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında, Elazığ İli ve Palu ilçesine bağlı Atatürk Ortaokulu'nda öğrenim gören 64 ilköğretim 5. sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. Çalışmada kontrol grubu 5/A şubesinde bulunan 33 öğrenci, deney grubu ise 5/B şubesin de bulunan 31 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada argümantasyon yaklaşımı deney grubuna uygulanırken, programda ki mevcut öğretim yöntemleri kontrol grubuna uygulanmıştır. Çalışmada yarı deneysel desen kullanılmış ve çalışma nicel verilerden oluşmaktadır. Çalışma haftada 4 ders saati olmak üzere toplam 4 hafta sürmüştür. Uygulamadan elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) programı ile analiz edilerek hipotezlerin geçerliliklerinin test edilmesi ve verilerin yorumlanması için t- testi kullanılmıştır. Araştırmada Geban vd. (1994) tarafından geliştirilmiş tutum ölçeği ve araştırmacı tarafından Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) kitaplarından uyarlanarak hazırlanmış başarı testi kullanılmıştır. Uygulamaya başlamadan önce seçilen deney ve kontrol grupları arasında bilgi düzeyleri bakımından farklılığı belirlemek üzere uygulanan ön test sonuçlarına göre iki grup arasında anlamlı derecede bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir. Başarı testi ve fen bilimlerine karşı tutum ölçeği deney ve kontrol gruplarına ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Uygulamalar sonunda, her iki gruba uygulanan başarı son testinden elde edilen sonuçlara göre, argümantasyon yönteminin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin, mevcut programın uygulandığı kontrol grubu öğrencilerine göre maddenin halleri ve maddelerin ayırt edici özellikleri konularında başarı seviyeleri daha yüksek çıkmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, argümantasyon yaklaşımının, mevcut programda ki yaklaşımlara göre daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmacı tarafından uygulanan fen bilimlerine karşı tutum ölçeği sonuçlarına göre fen bilimleri dersine yönelik olumlu tutum geliştirme açısından iki grup arasında anlamlı derecede bir farklılık görülmemiştir.
dc.description.abstractThe target of this research is to examine the difference between students' academic achievements and their attitudes towards science in relation to the substance aspects of the substance and change in the `Substance and Change` unit by comparing it with the teaching and assumed approach in the current program based on the argumentation approach.This research was conducted with 64 students attending fifth grade from Atatürk Secondary School in Elazig province, Palu district in 2017-2018 academic year. 33 of those students was selected as a control group and other 31 students was selected as the testing group. Whereas the argumentation approach was applied to the testing group in the research, the existing teaching methods in the program were applied to the control group. In the study, quasi-experimental design was used and the study consists of quantitative data. The study was completed in totally 4 weeks (4 lesson hours in a week). Obtained data from the application were analysed by using the SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) program and the t-test was used to test the validity of the hypotheses and to interpret the data.In the study, attitude scale developed from Geban, Ertepınar, Yılmaz, Atlan and Şahpaz (1994) the achievement test adapted by the researcher from the books of the MoNE. was used. It was realized that there was not a important difference between the two groups according to the pre-test results applied to determine the difference in knowledge levels between the selected testing and control groups before starting the application. The achievement test and attitude scale towards science were applied as pre-test and post-test to testing and control groups. At the end of the applications, according to the results, the students of the testing group in which the argumentation method was applied showed higher levels of achievement levels in terms of the status of the substance and the distinguishing characteristics of the substance compared to the control group students in which the current program was applied. As a consequently, it is realized that the argumentation approach is more effective than the approaches in the current program. There was also no significant difference between the two groups in terms of improving positive attitude towards science lesson according to attitude scale outcomes against the science applied by the researcher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleArgümantasyon yaklaşımının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeStudent learning science-based approach argumentation of success and the effect of attitude
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-01
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArgumentation
dc.subject.ytmArgumentation based science learning
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10206580
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid514775
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess