8. sınıf fen bilimleri dersi basit makineler ünitesinde algodoo yazılımı ile desteklenen 5e modelinin öğrenci başarı ve tutumuna etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Erten, Hilmi | |
dc.contributor.author | Sertkaya, Ömer Faruk | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:04:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:04:29Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-02-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/354266 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı 8. sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersi basit makineler ünitesinde Algodoo yazılımı ile desteklenen 5E modelinin öğrencinin akademik başarı ve tutumuna etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini 2016–2017 öğretim yılında Bingöl ili Solhan ilçesindeki Öğretmen Veli Tuğa Ortaokulu 8. sınıfta öğrenim görmekte olan 44 öğrenci oluşturmuştur. Kontrol grubunda 5E modeli, deney grubunda ise Algodoo yazılımı ile desteklenen 5E modeli uygulanmıştır. Araştırmada yarı deneysel desen kullanılmıştır. Uygulama altı hafta sürmüştür. Araştırmada veri toplama araçları olarak, Basit Makineler Akademik Başarı Testi (Ayazgök, 2013) ve Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (Nuhoğlu, 2008) kullanılmıştır. Verilerin analizinde iki bağımsız grup arasında puanları açısından fark olup olmadığını belirlemek için Bağımsız Örneklemler t-Testi, eğitim öncesi ve sonrası her bir grubun akademik başarısının kendi içerisinde değerlendirilmesi için ise Eşleştirilmiş Örneklem t-Testi (Paired Samples t-Test) uygulanıp, p < 0.05 düzeyi anlamlı olarak kabul edildi.Uygulama öncesinde Basit Makineler Akademik Başarı Testi puanlarını incelediğimizde, kontrol ve deney grup ortalamaları arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı belirlendi.Uygulama sonrasında Basit Makineler Akademik Başarı Testi puanlarının kontrol ve deney grup ortalamaları arasındaki farkın deney grubu lehine anlamlı olduğu belirlendi. Araştırma sonucuna göre Fen Bilimleri dersinde Algodoo simülasyon yazılımı ile desteklenen 5E modeli kullanılan deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundaki öğrencilere göre basit makineler ünitesindeki akademik başarı puanları arttığı görülmüştür.Öğrencilerin eğitim süreci öncesinde ve sonrasında Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği puanlarının kontrol ve deney grup ortalamaları arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı belirlenmiştir. Fen Bilimleri dersinde basit makineler ünitesinde kontrol ve deney gruplarındaki öğrencilerin tutumları arasında fark yoktur. Fen Bilimleri dersine karşı tutumları orta seviyededir. Fen Bilimleri dersi anlatımında anlamakta güçlük çekilen noktalarda Algodoo simülasyon yazılımından yararlanılabilir. Basit makineler ünitesinin yanı sıra Fen Bilimleri dersinde yer alan diğer ünitelerde de Algodoo simülasyon yazılımına yer verilebileceği söylenebilir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine of 5E model supported by Algodoo software to academic achievement and attitude of 8th grade pupils in simple machines unit of Science lesson. Forty four students, who studied in Bingöl province Solhan town in 2016-2017 educational year, have constituted sample of research. 5E model has been implemented in the control group. 5E model supported by Algodoo software has been implemented in the experimental group.Quasi-experimental pattern has been used in this study. The implementation has lasted six weeks. The Simple Machines Academic Achievement Test (Ayazgök, 2013) and The Attitude Scale against Science lesson (Nuhoğlu, 2008) have been used in the study as data collection device. In the analysis of data, independent sample t-Test has been used in order to identify the differences of scores among two independent groups. Before and after education, paired sample t-Test has been used so as to evaluate each academic group's achievement. p < 0.05 level has been accepted a meaningful. When we research the scores of The Simple Machines Academic Achievement Test before implementation, is has been stated that the difference of avarages of the control and the experimental group is not meaningful statistically.After implementation, it has been stated that difference between the control and the experimental is in favour of the experimental group. According to the result of research, the academic achievement scores of the experimental group who used 5E model ssupported by Algodoo software in the Science lesson the topic of simple machine have risen.Before and after in educational process of pupils, it has been stated meaningless the difference of avarage scores between control and experimental group. There is no relationship between the attitudes of pupils in the control and experimental group in simple machines unit. The attitude to Science lesson is in medium level.Algodoo simulation software may be used while highlighting the topics in teaching Science lesson. Besides simple machines unit, it may be ussed in other units | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 8. sınıf fen bilimleri dersi basit makineler ünitesinde algodoo yazılımı ile desteklenen 5e modelinin öğrenci başarı ve tutumuna etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The effect of 5e model supported by algodoo software in the simple machine unit of 8th grade science lesson | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-02-04 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | 5E Model | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Algodoo simulation software | |
dc.identifier.yokid | 10188307 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 503643 | |
dc.description.pages | 159 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |