Hayat boyu öğrenmeye ilişkin araştırmaların sosyal ağ analizi ile incelenmesi
dc.contributor.advisor | Atıcı, Bünyamin | |
dc.contributor.author | Keser, Neslihan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:04:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:04:06Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-07-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/354139 | |
dc.description.abstract | Bir konu hakkında yapılan çalışmaların incelenmesi o konu hakkındaki bilgi ağ yapısının oluşturulmasına yardımcı olmaktadır. Yapılan ilgili çalışmalar konu hakkındaki bilgi ağ yapısının oluşturulmasında önemli bir yer tutmaktadır. Hayat boyu öğrenme, kalkınma ve gelişmeyi sağlamanın en önemli aracı hâline gelirken bu konu ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi kaçınılmaz olmuştur. Bu tez kapsamında hayat boyu öğrenmeye ilişkin araştırmalar sosyal ağ analizi ile incelenerek hayat boyu öğrenme bilgi ağ yapısı ortaya çıkarılmış ve yıllar içerisindeki değişimi incelenmiştir. Araştırmanın verilerini Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi veri tabanında bulunan 47 adet yüksek lisans ve doktora tezi oluşturmuştur. Hayat boyu öğrenme bilgi ağ yapısının yıllar içerisindeki değişimini incelemek için çalışmanın verilerini oluşturan 2007-2017 yıllarını kapsayan tezler dört döneme ayrılarak incelenmiştir. Bu çalışmada hayat boyu öğrenme ile ilgili şimdiye kadar yapılmış olan çalışmalardan farklı olarak sosyal ağ analizi yöntemi kullanmıştır. Sosyal ağ analizi yöntemi birçok alanda yaygın olarak kullanılmakta ve yapılan ölçüm sonuçlarını görsellerle zenginleştirmektedir. Bu tez çalışmasında oldukça işlevsel yardım menüsüne sahip UCINET 6 sosyal ağ analizi programı kullanılmıştır. UCINET 6 sosyal ağ analizi programı ile merkezileşme, boylamsal ağ analizi ve ağ yoğunluğu ölçümleri yapılmış ve içerisinde bulunan Netdraw programı ile ilgili görseller oluşturulmuştur. Literatür incelemesi sonucunda hayat boyu öğrenme ile ilgili yapılmış olan tez ve makalelerin çoğunlukla yazılma amacını oluşturan 6 adet amaç kodlanarak matrisler oluşturulmuş ve sosyal ağ analizi ile incelenmiştir. Çalışma sonucunda düşünce, algı, tutum incelemesi amacıyla yazılan tezlerin, hayat boyu öğrenme bilgi ağ yapısını oluşturmada önemli bir yere sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Hayat boyu öğrenme bilgi ağının yıllar içerisindeki değişimini incelemek için ayrılan dört dönemde, hayat boyu öğrenme bilgi ağını oluşturan tez yazılış amaçlarının farklı olduğu bulunmuştur. Ayrıca bir dönem içerisinde tez sayısı arttıkça tez yazılma amacının çeşitleneceği düşünülürken tam tersi sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Hayat Boyu Öğrenme, Bilgi Ağı, Sosyal Ağ Analizi | |
dc.description.abstract | Analyzing a topic about written studies helps creating data network system about that topic. Written thesis take on important place at creating data network system about the topic. Lifelong learning gets the most important place at creating data network system about the topic. Lifelong learning gets the most important tool at improvement in quality of life. Analyzing these studies related to the topic becames unavoidable. As part of the thesis resarching at social network analysis of researches related with lifelong learning were emerged lifelong leraning data network stystem, and change was data researced in a year. 47 post graduate and doctorate thesis placed at higher education instution national thesis center database create searchşng data. The theses covering the years 2007-2017, which constitute the data of working to examine the change in the structure of the lifelong learning information network over the years, have been examined in four turns. The study is different the others related to learning studies so far in terms of using social network analysis method. Social network analysis method is used lots of fields commonly. Results of evalution enrich with visual things. UCINET that have quite functional menu at thesis study use 6 social network analysis programs. With UCINET 6 social network analysis program, centrolisation longitudinal network analysis and network intensity measurements were done, and in it related to Netdraw program's visuals was created. As a result of researching literature, written thesis and articles related to lifelong learning by coding 6 goals that mostly became writing aim were created matrix, and it is analysedwith social network analyses. As a result of the study, at constructing data network, written thesis studiesin the aim of seen on important place. It was seen consantly increasing the number of thesis related to lifelong learning during 2007-2017. During specific period time some thesis aims weren't studied and it was seen these isoloted thesis aims that weren't constructed data network. As a result of the study, the theses written for the thought, perception, attitude study have found to have an important place in creating the lifelong learning information network structure. It has been found that the purpose of writing a thesis that constitutes a lifelong learning information network in four periods to examine the change in the lifelong learning network over the years is different. In addition, as the number of theses increases in a period, it is thought that the purpose of writing a thesis will vary, but the opposite is reached.Key Words: Lifelong Learning, Information Network, Social Network Analysis. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Hayat boyu öğrenmeye ilişkin araştırmaların sosyal ağ analizi ile incelenmesi | |
dc.title.alternative | Social network analysis of researches related with life-long learning | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-11 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Lifelong learning | |
dc.subject.ytm | Social networks | |
dc.subject.ytm | Information networks | |
dc.identifier.yokid | 10205139 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 511383 | |
dc.description.pages | 69 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |