Show simple item record

dc.contributor.advisorKazanç, Sefa
dc.contributor.authorKarahan, Seniha
dc.date.accessioned2020-12-29T08:04:02Z
dc.date.available2020-12-29T08:04:02Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-09-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/354115
dc.description.abstractBu çalışmada Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ) yönteminin Araştırma ve Sorgulamaya Dayalı Öğretim (ASDÖ) yöntemine göre 7.sınıf öğrencilerinin `Kuvvet ve Enerji` ünitesi basınç konusu ile ilgili akademik başarılarına etkisi araştırılmıştır. Çalışma 2017-2018 akademik yılının bahar döneminde Elazığ ili Palu ilçesi Atatürk Ortaokulu'nda uygulanmıştır. Çalışma 7/A ve 7/B sınıfında öğrenim gören toplam 40 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Rastgele seçilen sınıflardan 7/A deney (20), 7/B ise kontrol (20) grubu olarak belirlenmiştir. 4 hafta süren çalışmada deney grubundaki öğrencilere BDÖ yöntemiyle, kontrol grubundaki öğrencilere ise ASDÖ yöntemiyle ders işlenmiştir. Tüm gruplardaki öğrencilere, araştırmadan önce ve sonra Fen Akademik Başarı Testi (FABT) ön test ve son test olarak uygulanmış ve verilerin analizi için Çoklu Varyans Analizi (MANOVA), bağımlı ve bağımsız t-testleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına bakıldığında grupların son test puanları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p=.003). Kısmi eta kare değeri hesaplanarak gruplar arasında istatistiksel olarak var olan bu anlamlı farkın, oldukça yüksek bir etki büyüklüğüne sahip olduğu görülmüştür (kısmi eta kare = .208). Gruplar kendi içlerinde de karşılaştırılmıştır. Deney ve kontrol grubunun ön test son test puan ortalamaları incelendiğinde her iki grubunda ortalamalarının istatistiksel olarak artış gösterdiği görülmüştür. Deney grubu için p değeri .000 olarak hesaplanmıştır. Bu sonuç deney grubunun ön test ve son test başarı puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir. Deney grubu için ortaya çıkan anlamlı farkın etki büyüklüğü de yüksek çıkmıştır (kısmi eta kare= .904). Kontrol grubu için de p değeri .000 olarak hesaplanmıştır. Bu değer kontrol grubunun ön test son test başarı puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark oluştuğunu göstermektedir. Deney grubu gibi kontrol grubunda da istatistiksel olarak ortaya çıkan anlamlı farkın etki büyüklüğü yüksektir ( kısmi eta kare= .715). ASDÖ ve BDÖ yöntemlerinin 7. sınıf öğrencilerinde fen bilimleri dersi kuvvet ve enerji ünitesi basınç konusundaki akademik başarıyı artırdığı tespit edilmiştir. Ancak BDÖ yöntemi uygulanan deney grubunun başarısı daha fazla artış göstermiştir. Öğrencilerin cinsiyetleri bakımından da son test puanları karşılaştırılmıştır. Kız ve erkek öğrencilerin son test başarı puanları analiz edilerek p değeri .981 olarak hesaplanmıştır. Yapılan analiz sonucunda kız ve erkekler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. Sonuç olarak uygulanan yöntemler öğrencilerin akademik başarısına olumlu katkı sağlamıştır.Anahtar Kelimeler: Araştırma ve Sorgulamaya Dayalı Öğretim Yöntemi, Bilgisayar Destekli Öğretim Yöntemi, Fen Akademik Başarı Testi
dc.description.abstractIn this study according to the Research and İnquiry Based Teaching (RİBT) method of the Computer Aided Teaching (CAT) method the 7th grade students academic adchievements of the force and energy unit pressure subject was investigated. The study was implemented in Atatürk Secondary School in the Palu district of Elazığ province in the spring semester of 2017-2018 academic year. The study was conducted with a total of 40 students in 7 / A and 7 / B classes. 7 / A experiment (20) and 7 / B control (20) groups were selected from the randomly selected classes.Two random classes were choosen and one got classified as an experimental and the other as a control group. For four weeks the students in the experimental group got taught with the BDÖ method and the students in the control group with the research and inquiry based teaching method. All the students in the groups performed a Science Academical Success Test (SAST) scales pre-and post test before and after the study and Multiple Variance Analysis (MANOVA) dependent and independent t-tests were used for the analysis of the total data. When the results of the study were fully examined a significant statistically difference was seen between the post test scores of the groups in favor of the experimental group (p = .003). As the Partial Eta Square value were calculated. This statistically significant difference between the groups shown to have a very high effect size (partial eta square = .208). The groups were also compared within themselves. As the two groups pre-and post test point averages were examined it shows the averages of both groups statistically increased. The p value for the experimental group was calculated as .000 . The results shows the experimental group has a statistically significant difference between pre-and post test achievement scores. The difference for the experimental group were also substantially high (partial eta square= .904). The p value for the control group were calculated as .000 . This value shows that there is a statistically significant difference between the pre-and post test achievement scores of the control group. In the control group like the experimental group, the significant statistically difference is larger in magnitude of effect (partial eta square=.715). It has been determined that research and inquiry based teaching and computer aided teaching methods increase the academic success of the science class in the 7th grade students on pressure and energy unit pressure. However, the success of the experimental group with computer aided teaching method increased more. The post test scores were also compared by the sex of the students. The post test scores of the male and female students was analyzed and p value was calculated as .981. As a result of the analysis there was no significant statistically difference between the boys and girls. As a result, the applied methods have shown a huge positiv affect to the academic success of the students. Key Words: Research and İnquiry Based Teaching Method, Computer Aided Teaching Method, Science Academical Success Test.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgisayar benzetimlerinin fen eğitiminde öğrencilerin akademik başarısına etkisi
dc.title.alternativeComputer simulations effect on students in science education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-26
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmResearch-investigation by learning
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10205876
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid514532
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess