Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkoğlu, İsmail
dc.contributor.authorKoca, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T08:03:55Z
dc.date.available2020-12-29T08:03:55Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-05-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/354068
dc.description.abstractBu çalışma; 6. Sınıf Fen Bilimleri dersi hücre konusunun öğretiminde istasyon tekniği uygulanmasının öğrencilerin akademik başarısına, bilgi kalıcılığına ve Fen Bilimleri dersine karşı tutumlarına etkisini araştırmayı amaçlamıştır.Araştırma; 2017- 2018 eğitim- öğretim yılının birinci döneminde Malatya ilinin Battalgazi ilçesinde bulunan Cevat Çobanlı Ortaokulunda öğrenim gören 6. Sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma, deney ve kontrol grubu olmak üzere iki şubede yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu; kontrol grubunda 22 ve deney grubunda 24 olmak üzere toplam 46 öğrenci oluşturmuştur. Uygulama süresince, kontrol grubunda dersler Fen Bilimleri dersi öğretim programının öngördüğü etkinlikler yapılarak işlenirken, deney grubunda ise istasyon tekniği kullanılarak işlenmiştir. Deney grubu öğrencileri özdeş 5 gruba ayrılmıştır. Uygulama, önceden hazırlanan 6 farklı öğrenme istasyonunda, haftada 4 ders saati olmak üzere 3 hafta boyunca toplam 12 ders saati içerisinde yürütülmüştür.Araştırmada deneysel modellerden öntest- sontest eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma verilerini elde etmek için araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi ve Akpınar ve diğ. (2011) tarafından geliştirilen Fen Bilimleri Dersi Tutum Ölçeği (FDTÖ) uygulanmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi 25 sorudan oluşup KR- 20 güvenirlik katsayısı. 87 olarak hesaplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 21 istatistik programı ile analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda; hücre konusu öğretiminde istasyon tekniği uygulanmasının öğrencilerin akademik başarısını artırdığı, kalıcı öğrenmeyi sağladığı ve Fen Bilimleri dersine karşı olumlu tutum geliştirdiği belirlenmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda istasyon tekniğine Fen Bilimleri dersinde daha fazla yer verilmesi, farklı derslerde ve eğitim kademelerinde kullanılması, istasyon tekniği ile yapılan öğretimin motivasyon ve sosyal becerilere etkisinin araştırılması önerilmektedir.
dc.description.abstractThis research aims to search the effect of the application of station technique in teaching the 6th grade Science lesson cell topic on the academic achievement of students, knowledge permanence, and their attitudes towards Science lessons.The research was conducted with the 6th grade students who are studying at Cevat Çobanlı Secondary School in Battalgazi, Malatya, in the first term of 2017-2018 education year. The research was carried out in two groups, the experimental group and the control group. The study group of the research consists of 46 students in total, 22 students for control group and 24 students for experimental group. During the application, the Science lesson was studied with the control group students through the activities provided by the curriculum while it was studied with the students in the experimental group by using the station technique. The students in the experimental group were divided into 5 identical groups. The application which was carried out in 6 different prearranged learning stations was conducted in 12 lesson hours (4 lessons per week) for 3 weeks.In the research, among experimental models, pre-test – post-test, nonequivalent quasi-experimental design with control group were used. The achievement test developed by the researcher and the Science lesson attitude scale developed by Akpınar and others (2011) were used to obtain research data. The achievement test developed by the researcher consisted of 25 questions and the KP-20 reliability coefficient was calculated as .87. The obtained data were analyzed by SPSS statistical program. As a result of the research, it has been determined that the application of the station technique in the Science lesson improved the academic success of the students, enabled them to learn permanently and they developed a positive attitude towards the Science lessons. By these results, it is suggested that the station technique should be given more place in Science lessons, it should be used in different courses and educational stages and the effect of teaching with station technique on motivation and social skills should be searched.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAltıncı sınıf fen bilimleri dersi hücre konusunun öğretiminde istasyon tekniği uygulanmasının öğrencilerin akademik başarısına, kalıcılığına ve tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the application of station technique in teaching the 6th grade science lesson cell topic on the academic achievement of students, permanence and attitudes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-05-09
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning stations
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmStation technnique
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmPermanence
dc.identifier.yokid10197308
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid508925
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess