4+4+4 eğitim sisteminde 60-66 aylık çocukların okula erken başlamasının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Gezer Şen, Burcu | |
dc.contributor.author | Turan, Turan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:03:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:03:43Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-07-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/353988 | |
dc.description.abstract | İlkokul eğitimi, doğum öncesi dönemden başlayan ve insan hayatının tamamını kapsayan eğitimin önemli bir parçasıdır. İlkokul eğitimi 2012 yılındaki uygulamayla 4+4+4 şeklinde kesintisiz bir şekilde devam etmektedir. Bu sistem gereği 60 ayını tamamlayan çocuklar ilkokul birinci sınıfa başlayabilirler. Çocukların bu yaşlarda ilkokula başlamasının akademik başarılarını ne yönde etkilediği merak konusudur. Eğitsel hedeflerin gerçekleştirilmesi şeklinde ifade edilebilecek olan akademik başarıyı çocuğun bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimi etkileyebilmektedir. Bu araştırmanın amacı çocuğun okula erken yaşta başlamasının akademik başarısını ne yönde etkilediğini ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla çalışma grubu olarak Kahramanmaraş ili Afşin ilçesindeki 5 ilkokuldan 2012 yılında birinci sınıfa başlayıp 2016 yılında mezun olan 364 tane dördüncü sınıf öğrencisi belirlenmiştir. Veriler İl Milli Eğitim Müdürlüğünden izin alınarak e-okul sistemi üzerinden elde edilmiştir. Nicel bir araştırma olan bu çalışmadaki içerik SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; ilkokula 60-66 aylık başlayan çocukların, 67-72 aylık başlayan çocuklara göre akademik başarılarının daha düşük olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçlardan yola çıkarak 60-66 aylık çocukların ilkokula erken başlaması, okul olgunluğu ve hazır bulunuşluk tamamlanmadığı için bir dezavantaj olarak düşünülmektedir. Okul olgunluğu ve hazır bulunuşluğunu tamamlamış çocukların birinci sınıfa başlaması daha avantajlı görülmektedir. | |
dc.description.abstract | Primary school education is an important part of education starting from the prenatal period and covering the whole of human life. Primary school education permanently continues in the form of 4 + 4 + 4 with the application in 2012. According to this system, children aged of 60 months can start primary school. It is an issue of curiosity of how starting primary schools of children at this age has influenced their academic achievements. Academic achievement, which can be expressed as the realization of educational goals, can be influenced by the child's cognitive, social and emotional development.The purpose of this study is to reveal how the child's early start to school affects his/her academic success. For this purpose, the study group was designated as 364 fourth-grade students who had started their first-grade in 2012 and graduated in 2016 from 5 primary schools in Afsin district of Kahramanmaraş province. The data were obtained from the e-school system with taking permission from the Provincial Directorate of National Education. The content of this study, which was a quantitative study, was analyzed by using the SPSS program.According to the results of the research; it has been found that academic achievements of the children started primary school at the age of 60-66 months were lower compared with the children started primary school at the age of 67-72 months. Based upon these results, since school readiness and school maturity have not been completed, early start to primary school of the children at the age of 60-66 months is considered as a disadvantage. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 4+4+4 eğitim sisteminde 60-66 aylık çocukların okula erken başlamasının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Assessment of the early starting primary school of 60-66 months old children in 4 + 4 + 4 education system | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-03 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | 4+4+4 education system | |
dc.subject.ytm | School readiness | |
dc.subject.ytm | Latency period | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Readiness | |
dc.identifier.yokid | 10202605 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 511112 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |