Show simple item record

dc.contributor.advisorCanpolat, Erdal
dc.contributor.authorÇetin, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-29T08:03:22Z
dc.date.available2020-12-29T08:03:22Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/353840
dc.description.abstractÖZETYüksek Lisans Tezi FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ HİDROKARBONLARDA İZOMERİ KONUSUNU ALGILAMALARI ÜZERİNE FENOMENOGRAFİK BİR ÇALIŞMABurcu ÇETİNFırat ÜniversitesiEğitim Bilimleri EnstitüsüFen ve Matematik Eğitimi Anabilim DalıFen Bilgisi Eğitimi Bilim DalıElazığ, 2019, Sayfa: XIII+97Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmenliği II. sınıf öğrencilerinin hidrokarbonlarda izomeri konusundaki öğrenme yaklaşımlarını detaylı bir şekilde incelemektir. Ayrıca bu çalışmada hidrokarbonlarda izomeri konusunda öğrencilerde bulunan kavram yanılgılarının açığa çıkarılması da amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışmada fenomenografik araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın araştırma grubunu, fen bilgisi öğretmenliği programında öğrenim gören 10 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bundan dolayı çalışma kapsamında kimya derslerine çalışırken öğrenmede veya anlamada zorluk çeken ve kimya sınavlarında düşük not alan öğrenciler ile mülakatların yapılması hedeflenmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak bireysel yarı yapılandırılmış mülakatlar kullanılmıştır. İki aşamadan oluşan mülakatlar, Genel Kimya- IV (Organik Kimya) dersi vize notları 50 puanın altında olan 10 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Mülakatların ilk aşamasında, öğretmen adaylarına kimya ve bazı kimyasal kavramlarla ilgili bir dizi soru yöneltilmiştir. İkinci aşamasında ise, öğretmen adaylarına üzerinde ayrıntılı bir şekilde düşünmeleri ve çözmeleri için hidrokarbonlarda izomeri konusu ile ilgili 3 tane soru sorulmuştur.Araştırmaya katılan Fen Bilgisi öğretmenliği II. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilen mülakatların ses kayıtları, mülakatların yazıya geçirildiği dokümanlar ve öğrencilerin mülakatlar esnasında yazmış oldukları yazılar analiz edilmiştir. Tüm bu analizlerden sonra betimleme kategorileri oluşturulmuş ve açığa çıkan kavram yanılgıları tablo şeklinde sunulmuştur.Yapılan değerlendirmeler sonucunda öğrencilerin vermiş oldukları cevaplar dikkate alındığında; derse karşı önyargılı oldukları, kimyayı zor bir ders olarak gördükleri, günlük yaşamlarıyla ilişkilendiremedikleri ve çalışmak istemedikleri ortaya çıkmıştır. Fen bilgisi öğretmen adayları kimya dersini kariyer beklentilerinden dolayı öğrenmeleri gerektiğini düşünmektedir. Dersin kapsamında bulunan hidrokarbonlarda izomeri konusunda da öğrencilerin çoğunluğu öğrenmelerini derinleştirememiş ve yüzeysel öğrenme durumu gerçekleşmiştir. Ayrıca araştırma sonucunda, öğrencilerin hidrokarbonlarda izomeri konusunda farklı kavram yanılgılarının olduğu da tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Hidrokarbon, İzomerlik, Fenomenografik Araştırma, Fen Eğitimi.
dc.description.abstractABSTRACTMaster ThesisA PHENOMENOGRAPHIC RESEARCH ON THE OPINIONS OF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS' ABOUT PERCEPTIONS OF ISOMERISM IN HYDROCARBONSBurcu ÇETİNThe University of FiratThe Institute of Education ScienceThe Department of Mathematichs and Science EducationDivision of Science EducationElazığ, 2019, Page: XIII+97The aim of this study is to examine the learning approaches of the second grade students of science teaching about isomer of hydrocarbons in detail. In addition, in this study, it is aimed to reveal misconceptions about isomer of hydrocarbons. Phenomenographic research method was used in this study. The research group of the study consists of 10 students studying in science teaching program. Purposeful sampling method was used to determine the study group. Therefore, the aim of the study is to conduct interviews with students who have difficulty in learning or understanding while studying chemistry and have low marks in chemistry exams. Interviews consisting of two stages were conducted with 10 students whose General Grade IV (Organic Chemistry) visa grade was below 50 points. In the first phase of the interviews, prospective teachers were asked a series of questions about chemistry and some chemical concepts. In the second stage, the prospective teachers were asked 3 questions about the isomer of hydrocarbons in order to think and solve it in detail.Science teacher who participated in the research II. The audio recordings of the interviews with the class students, the documents in which the interviews were transcribed, and the texts written by the students during the interviews were analyzed. After all these analyzes, descriptive categories were created and the misconceptions revealed were presented in the form of a table.When the answers given by the students as a result of the evaluations are taken into consideration; It was revealed that they were prejudiced against the lesson, they considered chemistry as a difficult lesson, they could not relate to their daily lives and they did not want to work. Prospective science teachers think that they should learn chemistry because of their career expectations. The majority of the students were not able to deepen their learning about the isomer of hydrocarbons within the scope of the course and the superficial learning situation was realized. In addition, it was found out that students had different misconceptions about isomerism in hydrocarbons.Keywords: Hydrocarbon, Isomerism, Phenomenographic Research, Science Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHidrokarbonlarda izomeri konusunu algılamaları hakkında fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşleri üzerine fenomenografik bir araştırma
dc.title.alternativeA phenomenographic research on the opinions of pre-service science teachers' about perceptions of isomerism in hydrocarbons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-09
dc.contributor.departmentFen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10312878
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid600778
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess