dc.contributor.advisor | Özdemir, Tuncay Yavuz | |
dc.contributor.author | Kayaalp, Erkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:02:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:02:39Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/353590 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın genel amacı, öğretmenlerin örgütsel sessizlik, örgütsel yalnızlık ve örgütsel yabancılaşma algılarının örgütsel sinizm düzeyleriyle ilişkisini belirlemektir. Araştırma, ilişkisel tarama modeli doğrultusunda tasarlanmış olup araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Muş ili merkez ve merkeze bağlı köy ve kasabalarda, 132 ilkokulda görev yapan 796 sınıf öğretmeni ile 44 ortaokulda görev yapan 598 ortaokul öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise aynı öğretim yılında tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 600 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma grubuna dağıtılan 600 ölçek formundan 540 tanesi geri dönmüştür. Ölçekler kontrol edildiğinde 37 ölçeğin ise eksik veya sağlıksız doldurulduğu düşünülerek 503 ölçek üzerinden analizler yapılmıştır. Bu araştırma kapsamında örneklemde yer alan öğretmenlerin demografik bilgilerini ölçmeye yönelik Kişisel Bilgi Formu, örgütsel sessizliklerini ölçmek amacıyla Örgütsel Sessizlik Ölçeği, örgütsel yalnızlıklarını ölçmek amacıyla İş Yaşamında Yalnızlık Ölçeği, örgütsel yabancılaşmalarını ölçmek amacıyla Örgütsel Yabancılaşma Ölçeği ve örgütsel sinizm algılarını ölçmek amacıyla Örgütsel Sinizm Ölçeği uygulanmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen verilerin analizi SPSS (Statistical Package fort the Social Sciences) 22.0 paket programı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin demografik bilgilerini istatiksel olarak açıklayabilmek için yüzde, frekans, ortalama ve standart sapma analizi teknikleri kullanılmıştır. Öğretmenlerin örgütsel sessizlik, örgütsel yalnızlık, örgütsel yabancılaşma ve örgütsel sinizm algıları arasındaki ilişkinin yönünü ve düzeyini belirlemek amacıyla Pearson Çarpım Moment Korelasyon Analizi uygulanmıştır. Anlamlılık düzeyi p<0.05 kabul edilmiştir. Ayrıca, araştırmaya katılan öğretmenlerin örgütsel sessizlik, örgütsel yalnızlık ve örgütsel yabancılaşma algılarının örgütsel sinizm algılarını yordama düzeyini belirlemek için çoklu regresyon analizi teknikleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; araştırmaya katılan öğretmenlerin orta düzeyde örgütsel sessizlik, düşük düzeyde örgütsel yalnızlık, oldukça düşük düzeyde örgütsel yabancılaşma ve düşük düzeyde örgütsel sinizm algısına sahip oldukları görülmektedir.Öğretmenlerin örgütsel sinizm davranışları ile örgütsel sessizlik, örgütsel yalnızlık ve örgütsel yabancılaşma davranışları arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğretmenlerin örgütsel sessizlik, örgütsel yalnızlık ve örgütsel yabancılaşma algılarının, öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeylerini yordama derecesini belirlemek için yapılan çoklu regresyon analizi sonuçlarına göre ise; öğretmenlerin örgütsel sessizlik, örgütsel yalnızlık ve örgütsel yabancılaşma davranışlarının, öğretmenlerin örgütsel sinizm davranışlarının önemli birer yordayıcısı olduğu sonucu elde edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The general aim of this study is to determine the relationship between the organizational silence, organizational loneliness and organizational alienation perceptions of the teachers with organizational cynicism levels. The research was designed in accordance with the survey screening model, and the population of the research consisted of 796 primary school teachers working in 132 primary schools and 598 secondary school teachers working in 44 secondary schools in Muş province in the 2017-2018 academic year. The sample of the study consists of 600 teachers selected by random sampling method in the same academic year. Of the 600 questionnaires distributed to the research group, 540 were returned. When the scales were checked, analyzes were made on 503 questionnaires because 37 questionnaires are considered missing or unhealthy. Within the scope of this research; Personal Information Form was applied to measure demographic information of the teachers in the sample, Organizational Silence Scale was applied to measure organizational silence, Loneliness Scale in Business was applied to measure organizational loneliness, Organizational Alienation Scale was applied to measure organizational alienation and Organizational Cynicism Scale was applied to measure the perceptions of organizational cynicism.The data obtained from the study were analyzed by SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 22.0. Percentage, frequency, mean and standard deviation analysis techniques were used in order to explain the demographic information of the teachers. Pearson Product Moment Correlation Analysis was applied to determine the direction and level of the relationship between teachers' organizational silence, organizational loneliness, organizational alienation and organizational cynicism perceptions. Significance level was accepted as p <0.05. In addition, multiple regression analysis techniques were applied to the participants to determine the effects of organizational silence, organizational loneliness, and organizational alienation perceptions to the Organizational Cynicism.According to the findings of the study; the teachers who participated in the study had moderate organizational silence, low level of organizational loneliness, low level of organizational alienation and low level of organizational cynicism.It has been concluded that there is a positive relationship between organizational cynicism behaviors of teachers and organizational silence, organizational loneliness and organizational alienation behaviors.According to the results of the multiple regression analysis conducted to determine the teachers' levels of organizational silence, organizational loneliness and organizational alienation, it was concluded that the teachers' organizational silence, organizational loneliness and organizational alienation behaviors are important predictors of organizational cynicism. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin örgütsel sessizlik, örgütsel yalnızlık ve örgütsel yabancılaşma algılarının örgütsel sinizm düzeyleriyle ilişkisi | |
dc.title.alternative | Associating teachers' perceptions of organizational silence, organizational loneliness and organizational alienation with organizational cynicism levels | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-01 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Organizational silence | |
dc.subject.ytm | Employee silence | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Loneliness | |
dc.subject.ytm | Alienation | |
dc.subject.ytm | Organizational alienation | |
dc.subject.ytm | Organizational cynicism | |
dc.identifier.yokid | 10260970 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 552457 | |
dc.description.pages | 150 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |