5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Çakmak, Zafer | |
dc.contributor.author | İşbilir, Fikri Oğuzhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:02:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:02:35Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-09-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/353561 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabını sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak inceleyip değerlendirmektir. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılı içerisinde Rize ili ve ilçelerinde görev yapmakta olan 120 sosyal bilgiler öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri 3 demografik değişken (cinsiyet, mesleki kıdem, mezun olduğu alan) ve 45 maddeden oluşan `Ders Kitabı İnceleme Anket Formu` ile toplanmıştır. Toplanan anketler SPSS-22 istatistik programı ile çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda; sosyal bilgiler öğretmenleri kitabı, fiziksel tasarım, içerik, görsel tasarım, dil ve anlatım, ölçme değerlendirme alt boyutları açısından değerlendirmiş ve kitabı genel anlamda yeterli görmüşlerdir. Öğretmenlerin cinsiyet, mesleki kıdem ve mezun olduğu alan değişkenine bağlı olarak kitabın geneline ilişkin ve içerik, görsel tasarım, dil ve anlatım, ölçme değerlendirme alt boyutlarına yönelik görüşlerinde anlamlı bir farklılığa rastlanılmamıştır. Ancak mesleki kıdeme bağlı olarak öğretmenlerin kitabın fiziksel tasarımına ilişkin görüşlerinde anlamlı bir farklılığın olduğu görülmüştür.Araştırma sonunda elde edilen sonuçlara dayalı olarak bazı öneriler getirilmiştir. Kitabın çekiciliğini arttırmak için görseller ve kitabın tasarımı daha iyi hazırlanmalı, kitapta öğrenci seviyesine uygun metinler yer almalı ve ünite sonlarında yer alan değerlendirme soruları arttırılmalıdır. | |
dc.description.abstract | The aim of this work is to analyse and evaluate the 5th grade social studies text book according to teacher's opinions. This analysing has been carried on with 120 social studies teachers, working in Rize between 2018-2019 academical years. The descriptive method has been used in the investigation. The data of investigation have been collected with three demographical varieties (gender, Professional seniority, branche) and text book analysing questionnaire form which consists of 45 questions. Collected surveys have been sorted out with SPSS-22 statistical programs according to the investigation.As a result of the investigation, Social studies teachers have evaluated the book in terms of physical design, general design, content, language and explanation, assessment and evaluation and then, they have found the book adequate. Although the teachers are in different gender, professional seniority or different branches, in generally there are no important disagreement among their opinions related to the content, visual design, language and explanation, assessment and evaluation, sub-dimension. Some significant differences have been seen on the physical design of the book among the teachers related to their professional seniority.Some suggestions depending on the results of the investigation have been put forward. The visuals and the design of the book should be prepared better so as to make it more attractive. Teachers suggest that more interesting texts and evaluation questions for the level of the pupils should be taken place in the book, evaluation and assessment questions must be increased at the end of the units. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysing the 5th grade social studies text book according to teacher's opinions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-23 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.identifier.yokid | 10264991 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 559091 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |