Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanında yaşadıkları kavram yanılgılarının giderilmesinde etkinlik temelli öğretimin kullanılması
dc.contributor.advisor | Sarpkaya Aktaş, Gülfem | |
dc.contributor.author | Erdem, Özge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:37:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:37:39Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-10-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/35142 | |
dc.description.abstract | Etkili bir öğretimin sağlanabilmesi için yapılması gerekenlerden ilki öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgılarının tespit edilmesidir. Kavram yanılgısının tespit edilmesi önemlidir, giderilmesi ise çok daha önemlidir. Ülkemizde tespitine yönelik birçok çalışma olmasına rağmen gidermeye yönelik çalışmalar oldukça azdır. Öğrencilerin cebirde yaşadıkları kavram yanılgılarının giderilmesinde mevcut programdaki etkinliklerle öğretim dışında bir öğretimin etkililiğinin araştırılmasının önemli olduğu düşünülmüştür. Bu nedenle çalışmada, ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanında karşılaştıkları olası güçlükler ile kavram yanılgılarına yönelik tasarlanan etkinlik temelli öğrenme ortamlarının kavram yanılgılarını gidermede etkililiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Öğrencilerin seviyelerine uygun tasarlanmış etkinlikler hem onların eğlenerek öğrenmelerini hem de kendi deneyimleriyle bilgiye ulaşmalarını sağlayabilir. Bu çalışmada, etkinliklerin öğrenci merkezli etkin katılımı esas almasına, öğrencilerin kendi bilgilerini yapılandırmasına ve bu bilgiyi yeni durumlarda uygulayabilmesine, günlük yaşamla ilişkili, ilgi çekici, farklı düşünmeyi ve yaratıcılığı gerektirmesine dikkat edilmiştir. Bu araştırmada, araştırmacı öğretmen yöntemi kullanılmıştır. Ayrıca çalışma, nitel ve nicel araştırma arasında köprü kurulmasını sağlayan karma yöntemle de desteklenmiştir. Araştırmanın örneklemi, 2016-2017 eğitim-öğretim yılındaki Van ilinin bir ilçesindeki bir ortaokulun yedinci sınıfına devam etmekte olan 54 öğrencidir. Bu amaçla, cebir öğrenme alanındaki konularla ilgili 14 adet etkinlik araştırmacı tarafından hazırlanmış ve öğretim yaklaşık 3 hafta sürmüştür. Araştırmanın nicel kısmı için öğrencilerin cebir öğrenme alanındaki kavramsal anlamalarını ve kavram yanılgılarını belirlemek için 26 soruluk kavram testi (KT) geliştirilmiştir. Veriler SPSS paket programa girilerek analiz edilmiştir. Çalışmanın amacına uygun olarak deneysel yöntemde kontrol-deney gruplu ön test/son test modeli kullanılmıştır. Araştırmanın nitel kısmı için deney ve kontrol grubundan 12 öğrenci (6 deney, 6 kontrol) seçilmiştir. İki gruptan da benzer kavram yanılgılarına sahip olan öğrencilerin uygulama sonrasında bu yanılgılardaki değişimleri incelenmek istenmiştir. Bu öğrenciler ile uygulamadan sonra kırk dakikalık görüşmeler yapılmış ve görüşmeler kayıt altına alınmıştır.Araştırmanın sonuçları etkinlik temelli öğretimin cebir kavramlarını anlamada ve kavram yanılgılarını gidermede mevcut programdaki etkinliklerle öğretime göre daha etkili olduğunu göstermiştir. Soyut cebir kavramlarının öğretilmesinde öğrencilerin kavram yanılgısına düşebilecekleri unutulmamalı ve bu kavramları daha kolay algılamaları için somut materyal, görsel ögeler ve en son matematiksel semboller kullanılmalıdır. | |
dc.description.abstract | The first one to be done in order to ensure an effective teaching is the identification of students have misconceptions that. It is important to detect the misconception, and the remedy is much more important. Despite the fact that there are many studies to determine in our country, there are very few studies for eliminating. It is thought that it is important to investigate the effectiveness of a teaching other than teaching with activities in the current program in changing the misconceptions that students experience in algebra. For this reason, in this study, it is aimed to determine the possible difficulties encountered in the field of algebra learning by middle school 7th grade students and the effectiveness of activity based learning environments designed for conceptual misconceptions. The activities designed to suit the levels of the students can provide both amusing and access to information on their own experiences. In this study, attention was paid to the fact that the activities were based on student-centered active involvement, that the students could construct their own knowledge and apply this knowledge in new situations, related to daily life, interesting, different thinking and creativity. In this study, researcher teacher method was used. Moreover, the study was also supported mixed method that establishes a bridge between qualitative and quantitative research. The sample of the study is 54 students who are going to seventh grade of a middle school in a province of Van in 2016-2017 education year. For this teaching, 14 activities related to topics in algebra learning were prepared by researcher and teaching took about 3 weeks. In the quantitative part of the study, a 26-questions concept test was developed to determine students' conceptual meanings and conceptual misconceptions in the field of algebraic learning. The data were analyzed by entering the SPSS packet program. For the purpose of the study, pre-test / post-test model with control-experiment group was used in experimental method. In the qualitative part of the study 12 students (6 experiments, 6 controls) were chosen from the experiment and control group. After application of the students who have similar misconceptions from the groups were asked to examine changes in these misconceptions. Forty-minute interviews were conducted with these students and interviews were recorded.The results of the research show that the learning environments designed based on activities are more effective in the sense of algebraic concepts and in conceptual misconceptions than teaching with activities in the current program. It should not be forgotten that in the teaching of abstract algebra concepts students may fall into the misconceptions and concrete materials, visual items and the latest mathematical symbols should be used to make these concepts easier to perceive. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanında yaşadıkları kavram yanılgılarının giderilmesinde etkinlik temelli öğretimin kullanılması | |
dc.title.alternative | Using the activity-based teaching for elimination of algebrical misconceptions of 7th grade students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-12 | |
dc.contributor.department | Matematik Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10180413 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKSARAY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 511905 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |