Show simple item record

dc.contributor.advisorGültekin Salman, Gülberk
dc.contributor.authorTosun, Şahin Can
dc.date.accessioned2020-12-29T07:54:34Z
dc.date.available2020-12-29T07:54:34Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/351159
dc.description.abstractGünümüzün global dünyasında spor, pazarlama kampanyalarının bir ürünü olarak yerini giderek sağlamlaştırmaktadır. Özellikle kar sağlama amacı güden bir oluşum olan endüstriyel futbol, etkin pazarlama stratejilerinin gerekliliğini de beraberinde getirmiştir. Mevcut çalışma kapsamında endüstriyel futbolda uygulanan pazarlama stratejilerinin dört alt boyutu marka sadakati, finansal bağlılık, psikolojik bağlılık ve takımla özdeşleşme olarak belirlenmiştir. Çalışmanın amacı marka sadakati, finansal bağlılık, psikolojik bağlılık ve takımla özdeşleşme alt boyutlarının birbirleriyle olan ilişkilerini ve farklı demografik gruplara göre nasıl değişkenlik gösterdiklerini incelemektir. Bu amaçla katılımcılara bir anket uygulanmış, bu anket yoluyla dört alt boyut arasındaki korelasyon ve alt boyutların farklı demografik gruplara göre gösterdiği anlamlı farklılık incelenmiştir.Sonuçlar marka sadakati, finansal bağlılık, psikolojik bağlılık ve takımla özdeşleşme alt boyutlarının arasında anlamlı bir pozitif ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca, bu alt boyutların eğitim düzeyi ve medeni duruma göre değişiklik göstermediği, ancak aylık gelir ve stadyumda maç izleme sıklığına göre değişiklik gösterdiği saptanmıştır.
dc.description.abstractIn the current globalized world, sports have become more involved in marketing strategies and achieved an important place in integrated marketing communication. As especially the industrial football is a sectoral identity and a source of profit, it is true that it also needs effective marketing activities. In the scope of the current study, four sub-dimensions of the sports marketing activities that are applied in industrial football are determined as brand loyalty, financial commitment, psychological commitment and team identification. The aim of the present study is to detect the relationship between sports marketing activities in industrial football brands and customer loyalty, psychological commitment, financial commitment and team identification processes of the customers, for customers having different demographics. To this end, a survey is designed, which measures all these sub-dimensions, how they change based on different demographics, and also the relationship between these sub-dimensions.Results showed that brand loyalty, psychological commitment, financial commitment, and team identification sub-dimensions are positively correlated with each other. Also, education status and marital status have no effect on sports marketing sub-dimensions, while sports marketing sub-dimensions change based on monthly income and stadium visiting frequency.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleRelationship between brand loyalty, financial commitment, psychological commitment and team identification for football fans in Turkey
dc.title.alternativeTürkiye'deki futbol taraftarları açısından marka sadakati, finansal bağlılık, psikolojik bağlılık ve takımla özdeşleşme kavramlarının birbirleri ile ilişkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-19
dc.contributor.departmentPazarlama Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFootball
dc.subject.ytmFootball teams
dc.subject.ytmFootball clubs
dc.subject.ytmSupporter
dc.subject.ytmSupporter loyalty
dc.subject.ytmBrand loyalty
dc.subject.ytmCommitment
dc.subject.ytmIdentification
dc.subject.ytmSports marketing
dc.subject.ytmBelonging
dc.identifier.yokid10224109
dc.publisher.instituteLisansüstü Programlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid541757
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess