Show simple item record

dc.contributor.advisorDurmuş, Beril
dc.contributor.authorYeşiltepe, Pelin
dc.date.accessioned2020-12-29T07:54:32Z
dc.date.available2020-12-29T07:54:32Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/351144
dc.description.abstractGelişen teknolojinin etkisi ve dijital çağın iletişim araçları mercek altına aldığında, birçok bireyin tek bir iletişim aracı ile bütün iletişim problemlerini çözebildiği gözlemlenmektedir. Günlük hayatın her anını artarak kaplayan ve çağın aracılı iletişim unsuru olan mobil aygıtlarla sağlanan iletişim metin odaklı etkileşimi, iletişimin merkezine almıştır. Yazılı iletişimi hızlandıran mobil aygıtlar içerisinde özellikle akıllı telefonlar, bireysel ve kurumsal iletişimde birçok yeni uygulamayı da beraberinde getirmiştir. Mobil aygıtlar ile internete erişim kolaylaşırken, bireysel iletişime hizmet veren birçok uygulama da ilerleyen süreçte kurumsal iletişim içinde vazgeçilmez mecralar haline geleceği öngörülmektedir. Dijital yazılı iletişimde özellikle sosyal medya uygulamaları aracılığı ile sağlanan iletişim sürecinde, ifade gücünü arttırmak için sözel olmayan iletişim unsuru olarak emojilerin sıklıkla kullanıldığı gözlemlenmektedir. Bu gözlemden yola çıkarak bu çalışmada, mikro pazarlama tekniği haline dönüşen ve gerek bağımsız mobil uygulamalardan, gerekse markaların kendi mobil uygulamalarından gelen bildirimlerin içeriğinde emoji kullanımının etkisini gözlemlenmesi amaçlanmıştır. Pazarlama iletişimi alanında farklı bir çok çalışmaya konu olmuş sözel olmayan iletişim unsurlarının, antropomorfoloji (insanlaştırma) ve `var olma` duyguları açısından ele alındığında emoji kullanımının mobil uygulamaya karşı tutumuna etkisi yapılan literatür çalışması ve sonucunda hazırlanan birincil araştırma verileri üzerinden yorumlanmıştır.
dc.description.abstractIt is observed that many individuals can solve all communication problems with a single communication tool when the impact of developing technology and the digital age's communication tools are taken under consideration. The text-oriented interaction of communication with mobile devices, which increasingly covers every moment of daily life and the Mediated Communication element of the era, have become the center of communication. Mobile devices that speed up written communication, especially smart phones have introduced many new applications for individual and corporate communication. Many applications that serve individual communication are expected to become indispensable mediums in corporate communication in the future when accessing the internet with mobile devices have become easier,In digital written communication, especially with communication provided through social media applications, it is observed that emoji is often used as an element of non-verbal communication in order to increase the expression power. Depending on this observation, the aim of this study is to observe the effect of emoji usage on the content of notifications from both independent mobile applications and brands ' self- mobile applications, which have become micro marketing techniques. The effects of non-verbal communication on the attitudes of the use of emoji in terms of anthropomorphology and `social presence` feelings of non-verbal communication on the attitudes of the use of emoji in relation to mobile applications have been interpreted through the literature study and the primary research data made as a result.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMobil uygulamaların bildirimlerinde emoji kullanımının marka iletişimine etkisi
dc.title.alternativeEffects of usage for brand communication on mobile apllications
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmOnline communication
dc.subject.ytmDigital marketing
dc.subject.ytmMobile marketing
dc.subject.ytmAnthropomorphism
dc.subject.ytmMobile application
dc.subject.ytmComputer communication
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmMobile communication
dc.subject.ytmEmojis
dc.subject.ytmBrand comminication
dc.identifier.yokid10231112
dc.publisher.instituteLisansüstü Programlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid534634
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplinePazarlama İletişimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess