Show simple item record

dc.contributor.advisorVarnalı, Kaan
dc.contributor.authorTanriöven Yazici, Zümrüt
dc.date.accessioned2020-12-29T07:54:30Z
dc.date.available2020-12-29T07:54:30Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/351134
dc.description.abstractNBA finalleri, 2017 yılını muhteşem geçirdi. Gelenekselleşmiş şov endüstrisinin sporla birleştiği en tutkulu anlardan biri olan NBA basketbol turnuva finalini 31 milyon insan seyretti. Aynı paralelde, az tanınan bir spor olan espor'un dünya şampiyonası finali ise 40 milyon kişi tarafından soluksuz izlendi. Bir senede 10 kat büyüyen izleyici kitlesiyle espor nerelere gelebileceğini çoktan kanıtladı. Her spor kitlesi gibi espor taraftarlarının da kendine özgü davranışları bulunmaktadır. Bu araştırmaya konu alan geleneksel spor örneklerinden futbol gibi espor dinamikleri ve taraftar karakterleri de farklılıklara ev sahipliği yapmaktadır. Bu iki spor dalı arasında motivasyon farklılıkları olduğu düşünülmektedir. İki spor için de ortak değerler olsa da belli etkenler olan; ulaşılabilirlik, dijitalleşme, interaksiyon ve yeni medya gibi konular devreye girdiğinde neler değiştiği ve motivasyonların nasıl evrildiği de bu araştırma içinde davranış farklılıkları açıklamalarına dahil edilecek ve nasıl bir yönelim olduğu ortaya konmaya çalışılacaktır. Bu motivasyonların alt başlıklarında ise şiddete eğilim, cinsiyet eşitliğine bakış ve taraftarlıkta fanatizm konuları bulunmaktadır.
dc.description.abstractIt's been a wonderful year for NBA grand final at 2017. This traditional number one for this Show industry's one of the most passionate events named NBA have been watched by 31 million audiences. In the meantime, esport grand final has been watched breathless by 40 million audiences. It has already been proved that where esport could stand along with huge growth by ten times increasing in one year.Just like football which is an traditional sports' example, esport also has own defining characteristics and effective dynamics along with wide dissimilarities. While this study struggle with how future game named esport audiences different than or similar with football fans, even if it is so small part, gender diversity factor in sports is also considered. Basically how behavior of audiences of those two sports kind cause an effect to approach to woman, violence and fanatism issue. These two sports have common at some points but moreover, they have several differences about accessibility, digitalization, interaction and new media which provides changes, evaluation steps along with behavioral differences that can be explained by those uncommon points.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYeni bir dünya: E-spor. e-spor ve futbol kitlelerinin karşılaştırması
dc.title.alternativeA new world:e-sport. Comparison of mass of e-sport and football
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-21
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmElectronic sports
dc.subject.ytmFootball
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmUses and gratifications
dc.subject.ytmLudology
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmFavoritism
dc.subject.ytmGender differences
dc.subject.ytmBehavior
dc.identifier.yokid10226648
dc.publisher.instituteLisansüstü Programlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid541961
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplinePazarlama İletişimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess