Show simple item record

dc.contributor.advisorKesirli Unur, Ayşegül
dc.contributor.authorÖzgünen, Bilgi Tuncay
dc.date.accessioned2020-12-29T07:54:21Z
dc.date.available2020-12-29T07:54:21Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/351085
dc.description.abstractSayısız filozof ve film teorisyeni tarafından katkıda bulunulan sinemaya yönelikpsikanalitik yaklaşımlar, yalnızca sinemayı incelemenin bir yolu olarak değil, aynızamanda pek çok farklı film teorisini doğuran başlı başına bir alan olarak zengin birgeçmişe sahiptir. Ancak psikanalitik film teorisinin köklerinin Freudyen kavramlaradayandığı göz önünde bulundurulduğunda, psikanalize yöneltilen herhangi bir eleştirininhem psikanalitik film teorisine yönelik yeni bir yaklaşımı hem de bu yeni yaklaşımışığında sinemaya olan yeni bir bakışı beraberinde getireceği söylenebilir. Ne film teorisine de psikanaliz alanlarında bütünüyle incelenmemiş ama kendi içinde tutarlılığa sahipolan teorilerden birisi Nicolas Abraham ve Maria Torok tarafından öne sürülmüştür.Freud'un teorisinden kökten bir kopuşu içermemekle birlikte, kriptoanaliz olarakadlandırılabilecek olan bu teori, Freud'un yas ve melankoli kavramlarının genişletilmeleriüzerine kuruludur. Bu tezin amacı Abraham ve Torok'un `kriptonomi` üzerineyazdıklarını ve psikanalizde kriptoanalitik metodu incelemektir. Abraham ve Torok'unçalışmalarına dayanarak kriptonomi açıklandıktan sonra sinemanın bu teori olan ilişkisikurulacak ve film analizi için bir kriptoanaliz metodu geliştirilecektir.
dc.description.abstractPsychoanalytic approach to film theory, having been applied by numerousphilosophers and film theorists, has a long and rich history; not only by itself as a way ofstudying film but also as a field that spawned numerous branches of film theory. However,as psychoanalytic film theory has its roots within Freudian concepts, any critical stanceagainst psychoanalysis should also imply a new critical approach to psychoanalytical filmtheory and the possibility of a new way of approaching cinema in light of this newlydeveloped criticism. One such criticism that has not been fully explored by neitherpsychoanalysts or film theorists, and that maintains internal consistency was developed byMaria Torok and Nicholas Abraham. Although not a complete departure from Freud's owntheory, Abraham and Torok's theory, which can be called cryptoanalysis, expands uponFreud's concepts of mourning and melancholia. This thesis aims to review Abraham andTorok's writings on cryptonymy and the cryptoanalytical method in psychoanalysis. Afterdefining cryptonymy in Abraham and Torok's terms, cinema's relationship with this theorywill be established and a method of cryptoanalyzing films will be developed.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleCryptoanalysis of cinema
dc.title.alternativeSinemanin kriptoanalizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-30
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmCryptanalysis
dc.subject.ytmPsychoanalysis
dc.identifier.yokid10216622
dc.publisher.instituteLisansüstü Programlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid534411
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess