Cryptoanalysis of cinema
dc.contributor.advisor | Kesirli Unur, Ayşegül | |
dc.contributor.author | Özgünen, Bilgi Tuncay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:54:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:54:21Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-09-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/351085 | |
dc.description.abstract | Sayısız filozof ve film teorisyeni tarafından katkıda bulunulan sinemaya yönelikpsikanalitik yaklaşımlar, yalnızca sinemayı incelemenin bir yolu olarak değil, aynızamanda pek çok farklı film teorisini doğuran başlı başına bir alan olarak zengin birgeçmişe sahiptir. Ancak psikanalitik film teorisinin köklerinin Freudyen kavramlaradayandığı göz önünde bulundurulduğunda, psikanalize yöneltilen herhangi bir eleştirininhem psikanalitik film teorisine yönelik yeni bir yaklaşımı hem de bu yeni yaklaşımışığında sinemaya olan yeni bir bakışı beraberinde getireceği söylenebilir. Ne film teorisine de psikanaliz alanlarında bütünüyle incelenmemiş ama kendi içinde tutarlılığa sahipolan teorilerden birisi Nicolas Abraham ve Maria Torok tarafından öne sürülmüştür.Freud'un teorisinden kökten bir kopuşu içermemekle birlikte, kriptoanaliz olarakadlandırılabilecek olan bu teori, Freud'un yas ve melankoli kavramlarının genişletilmeleriüzerine kuruludur. Bu tezin amacı Abraham ve Torok'un `kriptonomi` üzerineyazdıklarını ve psikanalizde kriptoanalitik metodu incelemektir. Abraham ve Torok'unçalışmalarına dayanarak kriptonomi açıklandıktan sonra sinemanın bu teori olan ilişkisikurulacak ve film analizi için bir kriptoanaliz metodu geliştirilecektir. | |
dc.description.abstract | Psychoanalytic approach to film theory, having been applied by numerousphilosophers and film theorists, has a long and rich history; not only by itself as a way ofstudying film but also as a field that spawned numerous branches of film theory. However,as psychoanalytic film theory has its roots within Freudian concepts, any critical stanceagainst psychoanalysis should also imply a new critical approach to psychoanalytical filmtheory and the possibility of a new way of approaching cinema in light of this newlydeveloped criticism. One such criticism that has not been fully explored by neitherpsychoanalysts or film theorists, and that maintains internal consistency was developed byMaria Torok and Nicholas Abraham. Although not a complete departure from Freud's owntheory, Abraham and Torok's theory, which can be called cryptoanalysis, expands uponFreud's concepts of mourning and melancholia. This thesis aims to review Abraham andTorok's writings on cryptonymy and the cryptoanalytical method in psychoanalysis. Afterdefining cryptonymy in Abraham and Torok's terms, cinema's relationship with this theorywill be established and a method of cryptoanalyzing films will be developed. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Cryptoanalysis of cinema | |
dc.title.alternative | Sinemanin kriptoanalizi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-30 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.subject.ytm | Cryptanalysis | |
dc.subject.ytm | Psychoanalysis | |
dc.identifier.yokid | 10216622 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Programlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 534411 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |