Show simple item record

dc.contributor.advisorErhart, Itır
dc.contributor.authorAtakan, Sedef Müge
dc.date.accessioned2020-12-29T07:54:11Z
dc.date.available2020-12-29T07:54:11Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-05-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/351029
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Kadın 25+AB kitlenin Ufak Tefek Cinayetler'i karakterler ve sosyal-ekonomik yapılanmalar ile olan benzerlikleri doğrultusunda neden izlediğini anlamaktır. Benzerlikler öne çıkan 4 ana faktör altında incelenmektedir: güç, statü, aile ve karakterler. Kitlelerin medya tüketim alışkanlıklarında aktif olduğu varsayılarak, bu çalışma Ufak Tefek Cinayetler kitlesinin Kullanımlar ve Doyumlarını incelemektedir.Kitlenin bakış açısını derinlemesine anlamak için 8 yarı-yapılandırılmış kalitatif görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, kitle ve karakterlerin hayatlarındaki benzerlikler doyumu arttırmıştır. Öne çıkan kullanım ve doyumlar şunlardır: rahatlama, vakit geçirme, kaçış, bilgi, eğlence, parasosyal etkileşim ve sosyal etkileşim. Paylaşılan benzerliklerle karakterlerle yapılan özdeşleştirme özellikle iyi olan ana karakter aracılığı ile yapılan özdeşleştirme pekiştirilmiştir.
dc.description.abstractThe pursuit of this study is to understand why Female 25+AB watch Ufak Tefek Cinayetler in consideration with their similarities between the depicted characters and high social-economic standings in the series. The similarities are covered around four prominent factors in the series: status, power, family and characters. Assuming that audiences are active on their media consumption, this study investigates the Uses and Gratifications of the Ufak Tefek Cinayetler audience. 8 semi-structured qualitative interviews are accomplished to thoroughly understand the audience. According to the findings of this research, the similarities of the audience and characters' lives lead to increased gratifications. The most prominent uses and gratifications are: relaxation, pass time, escape, information, entertainment, parasocial interaction and social interaction. Identification with the characters, especially with the decent main character, is deepened through the shared commonalities.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleUses and gratifications of Ufak Tefek Cinayetler (Teeny weeny murders) audience
dc.title.alternativeUfak Tefek Cinayetler izleyicisinin kullanım ve doyumları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-20
dc.contributor.departmentMedya ve İletişim Sistemleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSerial film
dc.subject.ytmTelevision serials
dc.subject.ytmUses and gratifications
dc.subject.ytmTelevision audiences
dc.subject.ytmSerials
dc.identifier.yokid10214079
dc.publisher.instituteLisansüstü Programlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529192
dc.description.pages66
dc.publisher.disciplineİletişim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess