Uses and gratifications of Ufak Tefek Cinayetler (Teeny weeny murders) audience
dc.contributor.advisor | Erhart, Itır | |
dc.contributor.author | Atakan, Sedef Müge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:54:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:54:11Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-05-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/351029 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Kadın 25+AB kitlenin Ufak Tefek Cinayetler'i karakterler ve sosyal-ekonomik yapılanmalar ile olan benzerlikleri doğrultusunda neden izlediğini anlamaktır. Benzerlikler öne çıkan 4 ana faktör altında incelenmektedir: güç, statü, aile ve karakterler. Kitlelerin medya tüketim alışkanlıklarında aktif olduğu varsayılarak, bu çalışma Ufak Tefek Cinayetler kitlesinin Kullanımlar ve Doyumlarını incelemektedir.Kitlenin bakış açısını derinlemesine anlamak için 8 yarı-yapılandırılmış kalitatif görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, kitle ve karakterlerin hayatlarındaki benzerlikler doyumu arttırmıştır. Öne çıkan kullanım ve doyumlar şunlardır: rahatlama, vakit geçirme, kaçış, bilgi, eğlence, parasosyal etkileşim ve sosyal etkileşim. Paylaşılan benzerliklerle karakterlerle yapılan özdeşleştirme özellikle iyi olan ana karakter aracılığı ile yapılan özdeşleştirme pekiştirilmiştir. | |
dc.description.abstract | The pursuit of this study is to understand why Female 25+AB watch Ufak Tefek Cinayetler in consideration with their similarities between the depicted characters and high social-economic standings in the series. The similarities are covered around four prominent factors in the series: status, power, family and characters. Assuming that audiences are active on their media consumption, this study investigates the Uses and Gratifications of the Ufak Tefek Cinayetler audience. 8 semi-structured qualitative interviews are accomplished to thoroughly understand the audience. According to the findings of this research, the similarities of the audience and characters' lives lead to increased gratifications. The most prominent uses and gratifications are: relaxation, pass time, escape, information, entertainment, parasocial interaction and social interaction. Identification with the characters, especially with the decent main character, is deepened through the shared commonalities. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Uses and gratifications of Ufak Tefek Cinayetler (Teeny weeny murders) audience | |
dc.title.alternative | Ufak Tefek Cinayetler izleyicisinin kullanım ve doyumları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-20 | |
dc.contributor.department | Medya ve İletişim Sistemleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Serial film | |
dc.subject.ytm | Television serials | |
dc.subject.ytm | Uses and gratifications | |
dc.subject.ytm | Television audiences | |
dc.subject.ytm | Serials | |
dc.identifier.yokid | 10214079 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Programlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 529192 | |
dc.description.pages | 66 | |
dc.publisher.discipline | İletişim Bilimleri Bilim Dalı |