İzmir Bornova ve Karşıyaka halk eğitimi merkezlerinde çalışan öğretmen ve usta öğreticilerin medya okuryazarlığı düzeyleri
dc.contributor.advisor | Altıparmak, Kemal | |
dc.contributor.author | Alinca, Serdar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:54:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:54:11Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/351023 | |
dc.description.abstract | Hazırladığım konuyu araştırma hedefi İzmir ilinde bulunan gözde ilçelerinden Bornova Halk Eğitimi Merkezi ve Karşıyaka Halk Eğitimi Merkezinde çalışan Öğretmen ve Usta Öğreticilerin Medya Okuryazarlık Düzeylerini belirlemektir. Böyle bir araştırma tabi ki biraz kapsamlı olacaktır. Kapsamdan kastım öğretmen ve usta öğreticilerin medya okuryazarlık düzeylerini birkaç soru ve testlerden geçirerek incelemektir. Bu sorularımın bir kısmını buradan belirtmek isterim. Bir öğretmen veya usta öğreticinin medya okuryazarlığı cinsiyetine, yaşına, bölümüne bölümden kastım Halk Eğitimi Merkezinde vermiş olduğu kursların hangi başlıkta olduğuna, öğretim türüne, mezun olunan lise türüne, liseden mezun olunan puan türüne gibi sorularla yanıt aramak ve teknoloji ile bağdaşmış olan medya okuryazarlığı için en önemli kısım bakımından da bilgisayardan faydalanma imkânları, internetten yararlanma imkânları, gazetelerin okunup okunmama durumları, televizyon izleme sıklık dereceleri, televizyon izleme amaçlarına, internetten yararlanma sıklıklarına ve internetten yararlanma amaçlarına karşılık verdikleri cevaplardan yola çıkarak saydığım değişkenlerin ne derecede açıkladığını da incelemektir.Araştırma grubu 2015-2016 yıllarında İzmir ilinde Bornova ve Karşıyaka ilçelerinde çalışan 205 kişilik öğretmen ve usta öğreticilerden oluşmaktadır. Halk Eğitimi Merkezi bünyesinde çalışan öğretmen ve usta öğreticilerin medya okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesini hedefleyen bu çalışmanın, tarama örneğinde nicel bir çalışmadır.Araştırmada `medya okuryazarlık düzeylerini` belirlemem bakımından Arş. Gör. Dr. Adem Karataş çalışmalarıyla desteklenen `Medya Okuryazarlık Düzey Belirleme Ölçeği (MODBÖ)` çalışmanın içerisinde uygulanmıştır. Bu ölçeğin içeriğinde bilgilerin çözümlenmesinde yüzde, frekans, t testi ve Anova testi uygulanmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of my research is to determine the Media Literacy Levels of Teachers and Master Trainers working in Bornova Public Education Center and Karsiyaka Public Education Center which is one of the most popular districts of İzmir. Such research would of course be somewhat comprehensive. In scope, I would like to examine the media literacy levels of teachers and master trainers with a few questions and tests. I want to talk about some of these questions here.Media literacy of a teacher or master instructor gender, age, section of the section I mean that given in the Department of Public Education, the use of computers in important parts, the content of the use of the Internet, the status of reading and reading newspapers, television watching frequencies, television watching purposes, the frequency of using the Internet and the Internet when the counts are explained in different languages based on the responses to the data you want for exploitation features.Research group consists of 205 teachers and master trainers working in Bornova and Karşıyaka districts of İzmir in 2015-2016. This study, which aims to target the media literacy levels of teachers and master trainers working within the Public Education Center, is a descriptive and quantitative study of the screening environment. In my research, `Media Literacy Levels was administered by administrative Adem Karataş studies and Media Literacy Level Determination Scale (MODSS len). In this study, media literacy levels of teachers and higher education staff vary from computer ownership to internet use and frequency of internet use. It was concluded that most of the teachers and master trainers were medium media literate and did not fully receive the messages in the media articles published in the programs.My research group is one of 205 teachers and master trainers working in Bornova and Karşıyaka districts of İzmir in 2015-2016 education and training center. This research, which aims to target the media literacy levels of teachers and master trainers working in the Public Education Center, is a descriptive study in the screening model.In this study, em Media Literacy Level Determination Scale MOD, which was conducted by Adem Karataş, was studied to measure media literacy levels. In the analysis of the content of this scale, frequency, percentage, t test and anova test were applied. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İzmir Bornova ve Karşıyaka halk eğitimi merkezlerinde çalışan öğretmen ve usta öğreticilerin medya okuryazarlığı düzeyleri | |
dc.title.alternative | In İzmir Bornova and Karşıyaka working in adult education centers teachers and master trainers media literacy levels | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-13 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Media literacy | |
dc.subject.ytm | Master instructors | |
dc.subject.ytm | Public education | |
dc.identifier.yokid | 10301796 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 593652 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |