Show simple item record

dc.contributor.advisorUslu, Öner
dc.contributor.authorİlğar, İlknur
dc.date.accessioned2020-12-29T07:54:10Z
dc.date.available2020-12-29T07:54:10Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/351019
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; bir devlet üniversitesindeki hazırlık sınıflarında yabancı dil eğitimi gören öğrencilerinin; yabancı dil kaygısı, yabancı dile yönelik öz-yeterlilik inancı ve demografik değişkenleri (anne-baba eğitim düzeyi, sosyo-ekonomik durum, başarı, fakülte, cinsiyet) ile yabancı dil öğrenme demotivasyonları arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Araştırmada, nicel araştırma desenlerinden keşfedici korelasyonel taramatürü kullanılmıştır. Veriler, toplamda 91 maddeden oluşan üç farklı ölçek (İngilizce Demotivasyon Ölçeği, Yabancı Dil Kaygısı Ölçeği, İngilizce Öz-yeterlilik İnancı Ölçeği) ve demografik özellikler formu yoluyla toplanmıştır. Elde edilen veriler korelasyon, ANOVA ve t-testi analizleri ile betimsel istatistikler kullanılarak incelenmiştir. Bulgulara göre, öğrencilerin İngilizce öğrenmeye yönelik demotivasyon seviyelerinin yüksek olduğu, İngilizce öz-yeterlilik inançlarının ve yabancı dil sınıf içi kaygı seviyelerinin ise orta derecede olduğu saptanmıştır. Demotivasyon ölçeğinin alt boyutları ile öz-yeterlilik ve kaygı ölçeklerinin alt boyutları arasında anlamlı ilişkiler saptanırken; toplam puanlarda demotivasyon ile İngilizce öz-yeterlilik arasında ve demotivasyon ile yabancı dil sınıf içi kaygısı arasında anlamlı bir ilişki saptanmamıştır. Öğrencilerin demotivasyon düzeyleri ile anne-baba eğitimleri, üniversite giriş puanları, fakülteleri, yabancı dil seviyeleri arasında anlamlı farklılık gözlemlenmektedir. Fakat demotivasyon düzeyleri sosyo-ekonomik duruma göre farklılaşmaktadır. Benzer şekilde, demotivasyon düzeyleri için cinsiyete göre de anlamlı farklılık gözlemlenmektedir. Elde edilen bulgular alan yazın ışığında tartışılarak araştırmacılar, karar alıcılar ve uygulayıcı olan öğretmenlere yönelik öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the relationship among the school of foreign languaguages students' demotivation and foreign language anxiety, self-efficacy, demographic variables. In the study, exploratory correlational survey was used among quantitiative research designs. The data were collected by using three scales that had 91 items (Demotivation Scale for English, Foreign Language Anxiety Scale, Self-efficacy Scale for English). The data were analyzed by descriptive statistics, correlation, ANOVA, and t-test analysis. The findings reveal that the level of students' demotivation is high, and their self-efficay and anxiety levels are moderate. While significant correlations were found for the sub-dimensions of the scales, no correlation was found between demotivation and foreign language anxiety and demotivation and self-efficacy for the total scores.There is no significant difference between the demotivation level of the students and their parents' education, university exam achievement, faculty and language proficiency. However, there is significant difference between socio-economic status and demotivation. Likewise, significant difference was seen between gender and demotivation. The results were discussed through literature, and some recommendations were made for the decision takers and teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHazırlık okulu öğrencilerinin ingilizceye yönelik demotivasyon, özyeterlilik ve kaygı düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of preparatory school students' motivation, self-efficacy and anxiety towards english
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-11
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10296291
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid591755
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess