Matematik öğretmen adaylarının çevrimiçi animasyon oluşturma süreçlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | İpek, Jale | |
dc.contributor.author | Hassan Zadgan Makouei, Behnaz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:54:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:54:09Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/351011 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, matematik öğretmen adaylarının GoAnimate programını kullanarak öğretim programına yönelik materyaller geliştirmesi amaçlanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının bu programını kullanarak animasyon hazırlama sürecini incelenmiş ve matematik dersinde bu teknolojiyi nasıl entegre edebileceklerine ilişkin görüşlerinin analizi yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu EGE Üniversitesinde 2016-2017 yılı Matematik Formasyon grubu `Özel Öğretim Yöntemleri` dersini alan 39'i Kadın 16'i erkek olmak üzere toplam 55 öğretmen adayı oluşturmuştur. GoAnimate programının eğitimi üç hafta, toplamda 12 saat olarak verilmiştir. Eğitim araştırmacı tarafından yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak öğretmen adaylarının teknolojiye yatkınlıklarını ölçmek için Teknolojik pedagojik alan bilgisi anketi ön/son test olarak uygulanmıştır.Şahin (2011) tarafından hazırlanan likert tipi ölçek ile öğretmen adaylarına ilişkin hem betimsel hem de teknoloji kullanımı ve yatkınlıklarına yönelik bilgiler toplanmıştır. Ayrıca eğitimin sonunda öğretmen adayları, hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formunu Google Drive üzerinden çevrimiçi doldurmuşlardır. Elde edilen verilerden öğretmen adaylarından yalnızca birisinin animasyon hazırlama deneyimi olduğu, teknoloji kullanma düzeylerinin genel olarak orta düzeyde olduğu görülmektedir. Öğretmen adayları ile yapılan görüşmede verilen cevapların analizinin sonucunda animasyon hazırlama sürecinin öğretmen adayları için çok eğlenceli ve zevkli olduğunu ancak zaman zaman zorlayıcı ve uğraştırıcı olabileceğini göstermektedir. Matematik öğretmen adayları en çok videoları kaydetme, giriş ve çıkış sürelerini ayarlama ve karakterlerin seslendirmelerini yapmakta zorlandıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca GoAnimate ile hazırlanan animasyonların ilkokul ve ortaokul için daha verimli olabileceğini ancak daha yüksek düzeyler için uygun olmadığını vurgulanmıştır. Bazı öğretmen adayları GoAnimate programının daha çok yaygınlaştırılması gerektiğini söylemişlerdir. Bazılarına göre ise programın matematik eğitimi alanında daha verimli olabilmesi için konular ile ilgili daha çok obje eklenmesi ve GoAnimate programın daha da geliştirilmesi gerektiğini önermişlerdir. Öğretmen adaylarının çoğu matematik eğitiminde animasyonların kullanımının öğrencilere dersi daha eğlenceli ve ilgi çekici hale getirebileceğini, matematikte ki soyut kavramların öğretiminde somutlaştırmaya yardımcı olabileceğini ve öğrencilerin matematik dersine karşı ön yargılarını kırabileceğini ifade etmişlerdir. | |
dc.description.abstract | In this research, it was aimed to develop materials for the curriculum by using the GoAnimate program of the mathematics teacher candidates. Furthermore, the process of preparing the animation using this program of the teacher candidates was examined and their opinions about how to integrate this technology in the mathematics course were analyzed. A total of 55 teacher candidates, 39 girls and 16 boys, who took the `Special Teaching Methods` course at the study group of EGE University in 2016-2017 mathematics formation group were formed. The GoAnimate program is taught for three weeks, with a total of 12 hours. Education was conducted by researcher. Technological pedagogical content knowledge scale was used as a preliminary / posttest for the questionnaire on the technological possibilities of teacher candidates as a data collection tool. According to the likert scale prepared by Şahin (2011), information about both descriptive and technology use and susceptibility of teacher candidates has been collected. At the end of the training, prospective teachers filled out the semi-structured interview form online via Google Drive. As a result of the analysis of the answers given to the interviews with the teacher candidates, the animation preparation process is very fun and enjoyable for the teacher candidates but it can be challenging and challenging from time to time. Mathematics teacher candidates stated that they are most difficult to record videos, set entry and exit times, and vocalize the characters. It is also emphasized that animations made with GoAnimate may be more efficient for elementary and junior high school, but not for higher levels. Some teacher candidates have said that the GoAnimate program should be more widely disseminated. For some, it suggests that the program should be more object-oriented and that the GoAnimate program should be further developed in order to be more productive in the field of mathematics education. Most of the teacher candidates stated that the use of animations in mathematics education could make the lesson more fun and interesting for the students, help them to embody the abstract concepts in mathematics teaching, and break the prejudices of the students against the mathematics lesson. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Matematik öğretmen adaylarının çevrimiçi animasyon oluşturma süreçlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the online animation processing processes of mathematics teacher candidates | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-11 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10299444 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 592247 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |