Yükseköğretim hazırlık okulu temel İngilizce dersi programının öğrenci ve öğretim elemanı görüşleri açısından değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Ünver, Gülsen | |
dc.contributor.author | Durak, Dilay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:54:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:54:04Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/350980 | |
dc.description.abstract | Program değerlendirme öğretim sürecinin vazgeçilmez öğesidir. Aynı öğretim programı, uygulanan çevre, öğrenci profili, öğretim uygulamaları vb. öğelerin yaratacağı etkilerden dolayı farklı sonuçlar doğurabilir. Bu nedenle her kurumun kendi içinde program değerlendirme çalışması yapması kaçınılmazdır. Bu çalışma Dokuz Eylül Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda var olan Temel Ders programının yeterliliklerini ve eksikliklerini ortaya çıkarmak amacıyla yürütülmüştür. Çalışmaya 2017-2018 öğretim yılında Hazırlık sınıfına kayıtlı öğrenciler ve bu öğretim yılında görev alan öğretim elemanları katılmıştır.A, B ve C kurlarından oluşan örneklemi 139 A kuru öğrencisi, 158 B kuru öğrencisi, 26 C kuru öğrencisi ve 60 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak program değerlendirme modellerinden Bloom'un değerlendirme modeli temele alınarak hazırlanan öğrenci ve öğretim elemanı anketi kullanılmıştır. Anketler programın dört temel öğesi olan hedefler, içerik, öğretme-öğrenme süreçleri ve değerlendirme boyutları dikkate alınarak hazırlanmıştır. Anketler oluşturulduktan sonra uzman görüşü alınmış; bu görüşler ışığında gereken düzenlemeler yapılmıştır. Anketlerin güvenirliğini control etmek için ise Cronbach Alfa değerleri hesaplanmış ve anketler bahar dönemi sonunda uygulanmıştır. Çalışmada programın hedeflerinin genel olarak öğrencilerin ihtiyaçlarını karşıladığı bulgusuna ulaşılmıştır. Öğrenciler en fazla konuşma becerisine, öğretim elemanları ise en fazla yazma dersine ilişkin hedefleri yetersiz bulmaktadır. Öğrenciler programın içeriğini yeterince ilgi çekici bulmazken öğretim elemanlarının içerikten memnun olduğu görülmektedir. Öğretme-öğrenme sürecine ilişkin elde edilen bulgular, öğretim elemanlarının öğrencilere göre program uygulamalarına karşı daha olumlu bir bakış açısına sahip olduklarını göstermektedir. Öğrenciler değerlendirme süreciyle ilgili kısmen olumlu görüşe sahiptir. Öğretim elemanları ise genel olarak değerlendirme uygulamalarını yararlı bulmaktadır. Çalışmada son olarak kurlar arası görüşler arasında anlamlı bir fark olup olmadığı incelenmiştir. Kurlar arası farklar incelendiğinde programdan en fazla A kurunun memnun olduğu görülmektedir. Çalışmanın sonunda programın daha ilgi çekici hale getirilmesi, konuşma kulüplerinin etkililiğinin arttırılması, Hazırlık programına bölümde faydalı olabilecek dersler eklenmesi gibi önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | `Program Evaluation` is the indispensable element of teaching process. The same educational program may result in different outcomes because of the effects caused by the educational environment, the type of students exposed to the program and educational practices. Hence, it is inevitable for institutes to conduct program evaluation. This study has been carried out at Dokuz Eylul University, School of Foreign Languages in order to reveal the deficient and sufficient parts of the existing Main Course program. Students enrolled and instructors working at preparatory school during 2017-2018 academic year participated in the study. The sample consists of 139 A level students, 158 B level students and 26 C level students and 60 instructors. In the study, a student and an instructor questionnaire based on Bloom's model of evaluation is used as the data collection tool. The questionnaires have four parts; objectives, content, teaching-learning processes and assessment which are the main parts of a program. After the questionnaires were prepared, some experts from the field were asked to analyze the items. According to their suggestions, necessary editing was done. To check reliability, Cronbach's Alpha was calculated, and the questionnaires were carried out at the end of the second term. The findings reveal that the program meet students' need in terms of objectives in general. The students find the objectives of speaking skills insufficient the most while the instructors think that the objectives of writing classes are insufficient the most in the program. In addition, it is found out that the instructors are satisfied with the input while the students do not like the input a lot. The data related to teaching process show that, compared to the students, the instructors have more positive attitude towards teaching process. Assessment is another issue the students' ideas differ from the instructors'. The students partially agree that the assessment procedures are beneficial while the instructors find the assessment procedures beneficial in general. Finally, the differences between A, B and C levels are examined to find out whether these differences are statistically significant. The results show that the students at A level are satisfied the most with the program. At the end of the study, it is suggested that the program should include more interesting topics and classes related to the departments, and the effectiveness of the speaking clubs should be increased. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yükseköğretim hazırlık okulu temel İngilizce dersi programının öğrenci ve öğretim elemanı görüşleri açısından değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of the main course program at a preparatory class of higher education in terms of students' and instructors' opinions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-11 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10299879 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 592279 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |