Okul öncesi dönem çocuklarının ebeveynlerinin otantiklik düzeyleri ile çocuklarının yaratıcılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Karabay, Şakire | |
dc.contributor.author | Arici, Sena | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:54:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:54:03Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/350976 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, okul öncesi dönem çocuklarının ebeveynlerinin otantiklik düzeyi ile çocuklarının yaratıcılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma yöntemi olarak korelasyonel (ilişkisel) tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın amacına ve yöntemine uygun olarak maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Gerekli yasal izinler alındıktan sonra İzmir il merkezinde yer alan alt-orta-üst sosyoekonomik düzeydeki MEB'e bağlı ana okulları ve anasınıfları ile çalışılmıştır. Buna göre 120 anne 120 baba ve 120 çocuk araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada ebeveynlere `Demografik Bilgi Formu` ve `Özgünlük/ Otantiklik Ölçeği` uygulanırken çocuklara `Torrance Yaratıcı Düşünce Testi Şekilsel A Formu` uygulanmış ve ölçeklerden elde edilen veriler SPSS 23 ile analiz edilmiştir. Tüm ölçekler araştırmacı tarafından birebir uygulanmış ve kodlanmıştır. Analiz sonucuna göre, ebeveynin otantiklik düzeyi ile çocuğunun yaratıcılığı arasında orta düzey anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca ebeveynin otantiklik düzeyi gelir düzeyine göre farklılaşırken eğitim düzeyine göre farklılaşmamış ve çocuğun yaratıcılığı ile anne babanın eğitim ve gelir düzeyi arasında anlamlı bir ilişki ortaya konmuştur. Özetle bulgular bize, otantik ebeveynlerin kendi özgün düşünme becerisi ve entelektüel kimliği sayesinde çocuğunun eğitimsel ve gelişimsel sürecinde de yeniliklere açık olduğunu ve çocuklarına yeni fırsatlar sunarak onların yaratıcılıklarını desteklediğini düşündürmektedir. Elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmış ve birtakım önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTIn this study, it is aimed to investigate the relationship between the authenticity level of the parents of preschool children and the creativity of their children. Correlational survey model was used as research method. Maximum diversity sampling was used in accordance with the purpose and method of the study. After obtaining the necessary legal permissions, the study was conducted in kindergartens and kindergartens located in İzmir city center and connected to National Education with the necessary permissions. To. Accordingly, 120 mothers, 120 fathers and 120 children were the sample of the study. In the study, `Demographic Information Form` and `Originality / Authenticity Scale` were applied to the parents while `Torrance Creative Thought Test was applied to the children and the data obtained from the scales were analyzed with SPSS 23. All scales were applied and coded one by one. According to the results of the analysis, a significant relationship was found between the authenticity level of the parent and the creativity of their children. In addition, while the authenticity level of the parent differs according to the income level, it does not differ according to the level of education, and a significant relationship has been established between the creativity of the child and the education and income level of the parents. In summary, the findings suggest that authentic parents are also open to innovations in their child's educational and developmental processes through their unique thinking skills and intellectual identity and support their creativity by offering new opportunities for their children. The findings were discussed in the light of the literature and some suggestions were made. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi dönem çocuklarının ebeveynlerinin otantiklik düzeyleri ile çocuklarının yaratıcılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between the authenticity levels of parents of preschool children and their creativity | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-26 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.subject.ytm | Authentic | |
dc.identifier.yokid | 10286819 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 571702 | |
dc.description.pages | 148 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı |