Show simple item record

dc.contributor.advisorKışla, Tarık
dc.contributor.authorKuleli, Saniye
dc.date.accessioned2020-12-29T07:54:01Z
dc.date.available2020-12-29T07:54:01Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/350964
dc.description.abstractDijital dünyanın giderek büyüdüğü günümüzde bilgisayarlar ve mobil cihazlar daha kolay ulaşabildiğimiz, günlük yaşantımızın vazgeçilmez öğeleri haline gelmişlerdir. Bu gelişim zaman içerisinde toplumda ekonomik ve sosyal yaşamda derin etkiler yaratmıştır. Bu gelişimin bir sonucu olarak bugün; her yaştaki bireyin teknolojideki gelişmelere paralel olarak bazı temel bilgisayar becerilerine sahip olması beklenmektedir. Geleceğe hazırladığımız öğrencileri, problemleri çözmek için teknolojiyi kullanma yetkinliğine sahip bireyler olarak hazırlamalıyız. Bu araştırmanın amacı ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin bilgi işlemsel düşünme becerilerine yönelik öz yeterlik algı düzeylerini belirlemek ve bilgi işlemsel düşünme becerisine yönelik öz yeterlik algı düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmalar bilgi işlemsel düşünmede olumlu tutum ve algının önemli olduğunu ve insanların bilgisayar bilimi hakkında daha fazla öğrenme isteklerinin oluşması gerektiği üzerinde durmaktadır. Çalışmada ayrıca öğrencilerin; Matematik, Fen ve Teknoloji, İngilizce, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük` derslerindeki başarı notları ile bilgi işlemsel düşünme öz yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu sayede ortaokul öğrencileri için bilgi işlemsel düşünme becerilerine yönelik öz yeterlik algılarının hangi alan türündeki derslerdeki başarılarıyla ilişkili olduğu belirlenecektir.Araştırma nicel tarama modelinde ve tekil tarama deseninde yürütülmüştür. Gülbahar, Kalelioğlu ve Kert(2018) tarafından geliştirilen ortaokul öğrencilerine yönelik Bilgi İşlemsel Düşünme Becerilerine Yönelik Öz Yeterlik Algı Ölçeği (BİDBÖA) kullanılmıştır. 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İzmir ilinde öğrenim gören 1147 kız ve 1100 erkek olmak üzere, toplam 2247 ortaokul 8.sınıf öğrencisi araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Yapılan analizler sonucu ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin bilgi işlemsel düşünme becerilerine yönelik öz yeterlik algı puan ortalaması, 108 toplam ölçek puanı üzerinden 80,01 puan olarak ortalamanın üzerinde bulunmuştur. Katılımcıların cinsiyet değişkenine göre öz yeterlik algılarının kız öğrenciler lehine farklılaştığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractComputers and mobile devices have become indispensable elements of our daily life, in which the digital world is growing. In other words, we live in a digital ecosystem filled with objects managed by digital software (Manovich, 2013). This development has had a profound impact on the economic and social life in society. As a result of this development today; individuals of all ages are expected to have some basic computer skills in line with the developments in technology (Wing, 2014). We must prepare the students for the future as individuals who are capable of using technology to solve problems. The aim of this study is to investigate the self-efficacy perceptions of 8th grade students about computational thinking skills. In this way, it is aimed for the students to make their personal evaluations about this skill. Brennan and Resnick (2012) emphasize that positive attitudes and perceptions are important in computational thinking and that people need to learn more about computer science. This self-assessment study aims to achieve this. In addition, students; The aim of this course is to examine the relationship between mathematics, science and technology, English, T.C. History of Revolution and Kemalism courses and the relationship between computational thinking and self-efficacy. In this way, it will be investigated which type of subject area is related to computational thinking skills for secondary school students.The study was conducted in quantitative screening model and single screening design. Gülbahar et al. (2018) developed the Self-Efficacy Perception Scale for Computational Thinking Skills for secondary school students. A total of 2247 8th grade students (1147 girls and 1100 boys) studying in İzmir in the 2018-2019 academic year constitute the sample of the study. As a result of the analyzes, the average self-efficacy perception score for the 8th grade students' computational thinking skills was found to be 80.01 out of 108 total scale points. It was found that the participants' perceptions of self-efficacy differed in favor of female students according to gender.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title8.sınıf öğrencilerinin bilgi işlemsel düşünme becerilerine yönelik özyeterlik algılarının incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the 8th grade students' self–efficacy perceptions towards computational thinking skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-13
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10301316
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid593625
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess