Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkmen, Hakan
dc.contributor.authorGünay, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-29T07:54:00Z
dc.date.available2020-12-29T07:54:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/350957
dc.description.abstractBu çalışmada, informal öğrenme ortamlarından biri olan botanik bahçelerinin eğitim amacıyla kullanımının ortaöğretim öğrencilerinin fen bilimleri akademik başarılarına etkisi ve informal öğrenme ortamlarına yönelik fen bilimleri öğretmenleri ve ortaöğretim öğrencilerinin görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik çalışma verilerinin toplanmasında hem nitel hem de nicel yöntemlerden faydalanılarak karma araştırma deseni (mixed research design) kullanılmıştır.Çalışmanın nicel bölümü; yarı deneysel desenlerden ön-test son-test ayrı örnek gruplu model olarak tasarlanmıştır. Çalışmanın deney gruplarını İzmir ili Ege Üniversitesi Botanik Bahçesi ve Herbaryum Uygulama ve Araştırma Merkezi'ne gezi düzenleyen 118 beşinci sınıf ve 106 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Deney grupları botanik bahçesinde bilimsel bilgiyi öğretmek için sorgulama yaklaşımı kullanılmış, deneysel işlem alan araştırma katılımcılarıdır. Kontrol gruplarını bir ortaokulda eğitim gören 101 beşinci sınıf ve 98 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Kontrol gruplarına mevcut öğretim programı uygulanmıştır. Beşinci sınıf deney ve kontrol gruplarına araştırmacı tarafından geliştirilen akademik başarı testi, yedinci sınıf deney ve kontrol gruplarına da yine araştırmacı tarafından geliştirilen akademik başarı testi, ön-test son-test olarak uygulanmıştır. Ulaşılan sonuçlar neticesinde deney ve kontrol grupları ön-test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmazken son-test puanları arasında bulunmuştur. Çalışmanın nitel bölümü ise; öğrencilerin informal öğrenme ortamında öğrenme ve ortama dair düşünceleri ve informal öğrenme ortamlarına yönelik öğretmenlerin bakış açıları belirlenmek istenmiş ve nitel veri toplama araçlarından yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Veriler içerik analizi ile incelenmiştir. Öğretmenlerle yapılan görüşmeler sonucunda, botanik bahçelerinin fen bilimleri öğretiminde kolaylık sağladığını belirtilmiş, ortamların belirli eksiklikleri olduğunu ve giderilmesi gerektiği ifade edilmiştir. Öğrencilerle yapılan görüşmeler sonucunda, ortamda öğrenme sağlanabildiği, sınıf ortamından daha keyifli olduğu ve öğrenilenlerin daha kalıcı olduğu sonucuna varılmıştır. Sonuç olarak bu çalışmada öğretmen ve öğrenci görüşleri ile yarı deneysel bir çalışma bulguları birlikte sunulmuştur. Ulaşılan sonuçlar ülkemizde fen bilimleri eğitiminde botanik bahçelerinin yeri ve önemiyle ilgili bulgular ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler: İnformal öğrenme ortamı, botanik bahçesi, fen öğrenimi.
dc.description.abstractIn this study; it was aimed to determine the effects of the use of botanical garden which are one of the informal learning environments for educational purposes on the academic success of secondary school students and, the views of science teachers and secondary school students towards informal learning environments. In order to collect study data for this purpose, a mixed research design was used by using both qualitative, and quantitative methods.Quantitative part of the study was designed as pre-test post-test separate sample group model which is a quasi experimental design. The experimental groups of the study consisted of 118 fifth grade and 106 seventh grade students who visited to Izmir Ege University Botanic Garden and Herbarium Research and Application Center. The experimental group is the group of research participants who receive the experimental treatment, inqury approach was used to teach scientific knowledge in botanical garden. The control groups consisted of 101 fifth grade, and 98 seventh grade students studying in a secondary school. The current curriculum was applied to the control groups. The academic achievement test which was developed by the researcher and applied to the experimental, and control groups as pre-test, and post-test. As a result of study, there was no statistically significant difference between the pre-test scores of the experimental, and control groups, but statistically significant difference between the post-test scores of the both groups.In qualitative part of the study, the students' opinions about learning in the informal learning environment and the informal environment were tried to determine. Moreover, teachers' opinions about the informal learning environment gathered to support students' data. In that purpose the semi-structured interview was used to collect for qualitative data. The data were analyzed by content analysis. The result of the interviews with the teachers showed that the botanical garden provided convenience in the teaching of science but botanical garden had certain deficiencies that should be eliminated. The result of the interviews with the students showed that learning in the botanical garden is more enjoyable and easier than the classroom environment.Consequently, teachers' and students' opinions as quantitative and pre-test and post-test data as qualitative results are presented together. Results reached have presented findings regarding the importance botanic gardens in science education in our country. Keywords: Informal learning environments, botanic garden, science learning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİnformal öğrenme ortamının sorgulama yaklaşımının akademik başarıya etkileri: Ege Üniversitesi Botanik Bahçesi ve Herbaryum Uygulama ve Araştırma Merkezi örneği
dc.title.alternativeThe effects of inquiry approach of informal learning environment on academic achievements: Case of The Ege University Research and Application Center of Botanical Garden and Herbarium
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-26
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmInformal education
dc.identifier.yokid10276540
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid576036
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess