Politicization and personalization in Harold Pinter`s plays
dc.contributor.advisor | Aksoy, Fatma Nazan | |
dc.contributor.author | Güner, Nurgül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:54:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:54:00Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-11-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/350951 | |
dc.description.abstract | Harold Pinter sadece kendi devrinin öne çıkan oyun yazarlarından biri değildi aynı zamanda, Pintervari diye adlandırılan kendine özgü dramatik tarzıyla hala emsalsiz ve etkilidir. Pinter'ın oyunları sırasıyla `Tehdit Komedisi`, `Hatıra Oyunları` ve `Politik Oyunlar` olarak üç gruba ayrılır, bu kategorileştirme geçersizdir çünkü onun oyunları politik ve apolitik olarak değerlendirilemez. Kişisel politik olduğu için Harold Pinter'ın bütün oyunları politiktir çünkü onlar oldukça kişiseldir. Harold Pinter'ın oyunlarını belirgin ve keskin bir şekilde tanımlanmış teorik çerçeveyle tanımlamak Pinter'ın tarzının amacına ve özgünlüğüne zarar verebilir. O, bir teorinin basit bir takipçisi değildi onun yerine, gerçek yaşam örneklerini sahnede capcanlı bir şekilde yansıtmaya çalıştır. Bu çalışmanın ana amacı Pinter'ın, statükoyu korumak ve güç mücadelesi için kişisel sorunların nasıl politikleştirildiğini ve politik konuların nasıl kişiselleştirildiği göstermesini incelemektir. Aile ve arkadaşlık ilişkileri, sosyal toplantılar, mülkiyetin korunması ve kimlik değişikliği, devlet dili, sorgulamalar ve sessizlik olarak dil, açılarından politikleştirme ve kişiselleştirme incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Harold Pinter, Pintervari, Politikleştirme, Kişiselleştirme, Güç Mücadelesi | |
dc.description.abstract | Not only Harold Pinter was one of the most prominent playwrights of his era but also, with his distinctive dramatic style which is called Pinteresque he is still unique and influential. His plays are divided into three categories which are respectively `Comedy of Menace`, `Memory Plays` and `Political Plays` that is not a valid division because his plays cannot be considered political and non-political. Since personal is political, all plays of Harold Pinter are political because they are quite personal. Describing Harold Pinter's plays in a specific and sharply defined theoretical framework could harm originality and purpose of his style. He was not a simple follower of a theory, instead he tried to put the real-life examples on the stage alive. The main purpose of this study is to analyse how Pinter depicted that personal matters are politicized, and political issues are personalized to protect status quo or struggle for the power. The politicization and personalization are analysed in terms of relationships as family and friendships, social gatherings, protecting of space and identity shifts, language as state language, interrogations and silence. Key words: Harold Pinter, Pinteresque, Politicization, Personalization, Power Struggle | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Karşılaştırmalı Edebiyat | tr_TR |
dc.subject | Comparative Literature | en_US |
dc.title | Politicization and personalization in Harold Pinter`s plays | |
dc.title.alternative | Harold Pinter'ın oyunlarında politikleştirme ve kişiselleştirme | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-09 | |
dc.contributor.department | Karşılaştırmalı Edebiyat Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Pinter, Harold | |
dc.subject.ytm | Theater plays | |
dc.subject.ytm | Politicisation | |
dc.subject.ytm | Personalization | |
dc.identifier.yokid | 10193926 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Programlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 611000 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |