Bilişsel tanı modellerinde hata q matrisi yöntemi ile öğrencilerin hata profillerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Başokçu, Tahsin Oğuz | |
dc.contributor.author | Yetimler, Duygu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:53:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:53:42Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-06-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/350851 | |
dc.description.abstract | Bu tezde, `Uluslararası Geniş Ölçekli Sınavlarda Türkiye'nin Matematik Başarısını Arttırabilmek İçin Bir Model Önerisi: Bilişsel Tanıya Dayalı İzleme Modelinin Etkililiği.` 115K531 numaralı TÜBİTAK projesi kapsamında geliştirilen izleme testi, Q matrisler ve veri seti kullanılmıştır. Araştırma örneklemini tesadüfi yöntemle seçilen 10 farklı ilçenin 20 okulundan toplam 4592 öğrenciye yapılan bir ön test uygulaması sonrası seçilen 7 ilçe 13 okuldan 2914 öğrenci oluşturmaktadır. Tezde kullanılan İzleme-4 testine katılan ve veri setine dâhil edilebilen geçerli öğrenci sayısı 2834 kişidir.Bilişsel Tanı Modelleri ile geliştirilmiş ve analiz edilmiş bir testte, toplam puan yerine testi alan her bireyin testte bulunan becerilerden hangilerine sahip olduğu ve hangilerine sahip olmadığı konusunda bir ölçme yapılabilmektedir. Bu özelliği ile Bilişsel Tanı Modelleriyle geliştirilmiş testler öğrenci ihtiyaçlarının belirlenmesinde ve buna göre geribildirim verilmesinde de etkilidir. Tezde, Bilişsel Tanı Modelleri analizleri için kullanılan Q matrisin hata profilleri için uyarlanması üzerinden bir çalışma yürütülmüştür. Yöntemde öğrenci cevapları için bir zıt (reverse) veri kullanılarak hata matrisi ile birlikte analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğrenci puanlarının hata profillerine göre farklılaştığına (F = 1649,5; P < 0,01), hata profilleri ile bilişsel profiller (rs = -0,767; P < 0,01) ve kazanım profilleri (rs = -0,846; P < 0,01) arasında uyum olduğuna karar verilmiştir. | |
dc.description.abstract | As an important element of the evaluation process, feedback plays an active role in improving performance and learning. In the feedbacks, information about the abilities of the student can be given as well as the aspects that he / she needs to develop. This type of feedback allows students to correct their mistakes and improve the quality of instruction. However, only superficial correction of errors in this step doesn't provide sufficient instruction for the student. Unless the cause of the error is found and corrected, only correcting the errors constitutes an temporary solution.In a test developed and analyzed with Cognitive Diagnostic Models, instead of the total score, it is possible to measure which individuals have and don't have the skills in the test. With this feature, tests developed with Cognitive Diagnostic Models are effective in determining the needs of students and giving feedback accordingly.In this thesis, follow up test, Q matrices and data set developed within the scope of `A Recommended Model to Increase Success Level of Turkey in Mathematics in International Wide Scale Exams. Effectiveness of the Cognitive Diagnosis Based Tracking Model.` TUBITAK number 115K531 project, were used.METHODOLOGYThe sample of the study consisted of 2914 students from 7 districts and 13 schools, selected after a pre-test application to 4592 students from 20 schools of 10 different districts randomly selected. The number of valid students who participated in the follow up-4 test used in the thesis was 2834. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilişsel tanı modellerinde hata q matrisi yöntemi ile öğrencilerin hata profillerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of students' mistake profiles through error q matrix method in cognitive diagnostic models | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-23 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10329513 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 625148 | |
dc.description.pages | 78 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |