Ailenin toplumsal konumunun çocuğun eğitimi üzerindeki etkileri
dc.contributor.advisor | Tatlıdil, Ercan | |
dc.contributor.author | Gülmez, Vildan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:45:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:45:59Z | |
dc.date.submitted | 1988 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/349158 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada ailenin toplumsal konumunun bireyin eğitimi üzerindeki etkisi ele alınmıştır. Eğitim kurumunda yer alan bireylerin eğitimdeki başarıları »eğitim olanaklarından yararlanma düzeyi ile ailenin toplumsal konumu arasındaki ilişki açıklanmaya çalışılmıştır. Ailenin toplumsal konumu, ebeveynlerin geliri, mesleği ve eğitim düzeyi bağımsız değişkenlerinde ele alınmıştır.Bu değişkenlerin, çocuğun eğitim kurumunda bulunma olanağı ve gösterdiği başarı üzerindeki etkisi çalışmamızda saptanmıştır. Ayrıca ailenin: yaşadığı çevre ve kültürel faktörlerde etkileyici değişkenler olarak göz önünde tutulmaktadır.Ailenin konumunun bireyin eğitimini nasıl yönlendirdiği ve etkilediği, yapısal-işlevsel yaklaşımın analizlerinin kullanılması ile oluşturulan kuramsal çerçevenin ve bu kuramsal çerçeveden hare ketle hazırlanan denencelere bağlı olarak açıklanmaya çalışılmıştır. Uygulamalı alan çalışması olan bu araştırmada örneklem grubu, Bornova Anadolu Lisesi ve Bornova Suphi Koyuncuoğlu. Lise' sinden oluşmaktadır. Elde edilen veriler bu iki lisede yer alan öğrencilerden elde edilmiştir. Her iki okulun devlet lisesi olmasına karşın, Bornova Anadolu lisesi öğrencilerinin ön eleme seçme sınavından sonra gösterecekleri başarı ölçüsünde bu lisede eğitim gördükleri söz konusu olmaktadır.Bu nedenle Bornova Anadolu Lisesi yabancı dil eğitimi veren liseler arasında yer almaktadır. Suphi Koyuncuoğlu lisesi ise yarım gün lük klasik eğitim hizmeti vermektedir. İki grup lisenin gös-- 170 - terdikleri bu farklılıklar ailenin toplumsal konumuyla çocuğun eğitim olanaklarından yararlanma düzeyi ve eğitim kurumundaki başarısında çalışmamız için gerekli olan belirgin verileri elde etmemizi sağlamıştır. Hipotez test edici olan »uygulamalı alan çalışmamızda elde edilen veriler genelde denencelerimizi doğrulamıştır. | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Ailenin toplumsal konumunun çocuğun eğitimi üzerindeki etkileri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Family | |
dc.subject.ytm | Child education | |
dc.identifier.yokid | 19565 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 19565 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |