Show simple item record

dc.contributor.advisorTatlıdil, Ercan
dc.contributor.authorGülmez, Vildan
dc.date.accessioned2020-12-29T07:45:59Z
dc.date.available2020-12-29T07:45:59Z
dc.date.submitted1988
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/349158
dc.description.abstractBu çalışmada ailenin toplumsal konumunun bireyin eğitimi üzerindeki etkisi ele alınmıştır. Eğitim kurumunda yer alan bireylerin eğitimdeki başarıları »eğitim olanaklarından yararlanma düzeyi ile ailenin toplumsal konumu arasındaki ilişki açıklanmaya çalışılmıştır. Ailenin toplumsal konumu, ebeveynlerin geliri, mesleği ve eğitim düzeyi bağımsız değişkenlerinde ele alınmıştır.Bu değişkenlerin, çocuğun eğitim kurumunda bulunma olanağı ve gösterdiği başarı üzerindeki etkisi çalışmamızda saptanmıştır. Ayrıca ailenin: yaşadığı çevre ve kültürel faktörlerde etkileyici değişkenler olarak göz önünde tutulmaktadır.Ailenin konumunun bireyin eğitimini nasıl yönlendirdiği ve etkilediği, yapısal-işlevsel yaklaşımın analizlerinin kullanılması ile oluşturulan kuramsal çerçevenin ve bu kuramsal çerçeveden hare ketle hazırlanan denencelere bağlı olarak açıklanmaya çalışılmıştır. Uygulamalı alan çalışması olan bu araştırmada örneklem grubu, Bornova Anadolu Lisesi ve Bornova Suphi Koyuncuoğlu. Lise' sinden oluşmaktadır. Elde edilen veriler bu iki lisede yer alan öğrencilerden elde edilmiştir. Her iki okulun devlet lisesi olmasına karşın, Bornova Anadolu lisesi öğrencilerinin ön eleme seçme sınavından sonra gösterecekleri başarı ölçüsünde bu lisede eğitim gördükleri söz konusu olmaktadır.Bu nedenle Bornova Anadolu Lisesi yabancı dil eğitimi veren liseler arasında yer almaktadır. Suphi Koyuncuoğlu lisesi ise yarım gün lük klasik eğitim hizmeti vermektedir. İki grup lisenin gös-- 170 - terdikleri bu farklılıklar ailenin toplumsal konumuyla çocuğun eğitim olanaklarından yararlanma düzeyi ve eğitim kurumundaki başarısında çalışmamız için gerekli olan belirgin verileri elde etmemizi sağlamıştır. Hipotez test edici olan »uygulamalı alan çalışmamızda elde edilen veriler genelde denencelerimizi doğrulamıştır.
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleAilenin toplumsal konumunun çocuğun eğitimi üzerindeki etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmChild education
dc.identifier.yokid19565
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid19565
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess