Anlamsız hecelerin çağrışım değeri ölçeklerinin saptanışı
dc.contributor.advisor | Topsever, Yurdal | |
dc.contributor.author | Büküşoğlu(Demiral), Nagehan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:45:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:45:04Z | |
dc.date.submitted | 1991 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/348873 | |
dc.description.abstract | 93 ÖZET Bu çalışmada, anlamsız hecelerin anlamlılık veya çağrışım değerleri saptanmak istenmiştir. Türkçe'de bulunan sessiz-sesli-sessiz harflerin kombinasyonları arasından anlamlı sözcükler çıkarılarak toplam 2735 anlamsız hece üzerinde çalışılmıştır. Tek bir seansta çok sayıda anlamsız hece ile çalışılamayacağından 16 listeye eşit sayıda paylaştırılmıştır. Farklı bölümlerde okuyan üniversite öğrencileri ile farklı mesleklere sahip üniversite mezunu 17-30 yaş arası toplara 480 kişi uygulamaya katılmıştır. Ortalama 7 saniye içinde, toplam 30 denek tarafından her bir hecenin uyandırdığı düşüncelerin çokluğuna göre 5-noktalı ölçek esas alınarak derecelendirilmiştir. Verilere farklı formüller uygulanmasıyla çağrışım ölçeği ^derecelendirilmiş çağrışım ölçeği ve anlamlılık ölçeği elde edilmiştir. Derecelendirilmiş çağrışım ölçeğinin güvenirliğine işaret eden korelasyon değeri an lamlı bulunmuştur. Çağrışım ölçeği ile derecelendirilmiş çağrışım değerleri arasındaki ilişkinin doğrusal olmayışı ölçekler arası farklılıkları göstermiştir. Derecelen dirilmiş çağrışım değerleri ile varyans arasındaki iliş kinin monoton olmadığı gözlenmiştir. | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Anlamsız hecelerin çağrışım değeri ölçeklerinin saptanışı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Meaningless syllables | |
dc.subject.ytm | Association value | |
dc.subject.ytm | Verbal learning | |
dc.subject.ytm | Language development | |
dc.subject.ytm | Memory | |
dc.identifier.yokid | 16124 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 16124 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |