Show simple item record

dc.contributor.advisorTopsever, Yurdal
dc.contributor.authorBüküşoğlu(Demiral), Nagehan
dc.date.accessioned2020-12-29T07:45:04Z
dc.date.available2020-12-29T07:45:04Z
dc.date.submitted1991
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/348873
dc.description.abstract93 ÖZET Bu çalışmada, anlamsız hecelerin anlamlılık veya çağrışım değerleri saptanmak istenmiştir. Türkçe'de bulunan sessiz-sesli-sessiz harflerin kombinasyonları arasından anlamlı sözcükler çıkarılarak toplam 2735 anlamsız hece üzerinde çalışılmıştır. Tek bir seansta çok sayıda anlamsız hece ile çalışılamayacağından 16 listeye eşit sayıda paylaştırılmıştır. Farklı bölümlerde okuyan üniversite öğrencileri ile farklı mesleklere sahip üniversite mezunu 17-30 yaş arası toplara 480 kişi uygulamaya katılmıştır. Ortalama 7 saniye içinde, toplam 30 denek tarafından her bir hecenin uyandırdığı düşüncelerin çokluğuna göre 5-noktalı ölçek esas alınarak derecelendirilmiştir. Verilere farklı formüller uygulanmasıyla çağrışım ölçeği ^derecelendirilmiş çağrışım ölçeği ve anlamlılık ölçeği elde edilmiştir. Derecelendirilmiş çağrışım ölçeğinin güvenirliğine işaret eden korelasyon değeri an lamlı bulunmuştur. Çağrışım ölçeği ile derecelendirilmiş çağrışım değerleri arasındaki ilişkinin doğrusal olmayışı ölçekler arası farklılıkları göstermiştir. Derecelen dirilmiş çağrışım değerleri ile varyans arasındaki iliş kinin monoton olmadığı gözlenmiştir.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleAnlamsız hecelerin çağrışım değeri ölçeklerinin saptanışı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMeaningless syllables
dc.subject.ytmAssociation value
dc.subject.ytmVerbal learning
dc.subject.ytmLanguage development
dc.subject.ytmMemory
dc.identifier.yokid16124
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid16124
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess