Darstellung des noah-motivs in der zeitgenüssischen prosa der Deutschen schweiz und der Türkei
dc.contributor.advisor | Nurhan, Batut | |
dc.contributor.author | Batu, Nurhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:44:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:44:45Z | |
dc.date.submitted | 1992 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/348774 | |
dc.description.abstract | ÖZET Nuh Motifinin çağdaş Alman-îsviçre ve Türk Edebiyatında işlendiği bu çalışmada İsviçre ve Türkiye gibi farklı kültürlerden iki yazar (Hugo Loetscher ve Yaşar Kemal) ince lenmiş, özellikle Loetscher 'in Noah-Roman einer Konjunktur ve Kemal'in Nuhun Gemisi eserleri ele alınmıştır. Çeşitli ülkelerin araştırmacılarının görüşlerine yer verilip, isviçreli Urs Widmer ve fransız Andre Obey gibi diğer dünya edebiyatçılarmmda Nuh Motifini ele alıp almadıkları incelenmiştir. Üç ana bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde Mo tifin kaynakları ve mitik oluşumu gösterilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde çağdaş isviçre yazarı Hugo Loetscher'in Noah-Roman einer Konjunktur adlı eseri incelemenin temel eseri olarak ele alınıp, orada hem Loetscher'in bir yirminci Yüzyıl aydını olarak Nuh Motifini ele alma şekline ve de araştırmacıların Loetscher 'i değerlendirirken ortaya koyduk ları görüşlere yer verilmiştir. Aynı bölümün sonunda yazarın eserlerinde anlatım tekniği olarak Parabel ve Ironie temaları incelenip ortaya konmuştur. Üçüncü bölümde ise Yaşar Kemal'in Nuhun Gemisi adlı eserinde bir Türk yirminci Yüzyıl yazarı olarak yine Nuh Moti finin işlenme tarzı ile araştırmacıların Yaşar Kemal'i değerlendirirken ortaya koydukları görüşler ele alınmıştır. Aynı bölümün sonunda yazarın eserlerinde anlatım tekniği olarak Metapher ve Legendare temalarını inceleyip, özellikle Legendare teması Ağrı Dağı Efsanesi adlı eserde ele alınmıştır.Çalışmanın sonunda yapılan karşılaştırmada her iki yazarın farklı kültürlerde yaşamalarına rağmen, Nuh Motifine benzer bir açıdan bakıp, bu Motifi eserlerinde sergiledikleri tespit edilmiştir. Ancak her iki yazarda her ne kadar konuya paralel gitmiş olsalarda, her ikiside eserlerini dinsel öğelerden arındırarak bambaşka bir ortamda çağdaş fikirlerle donatmıştır. Hugo Loetscher Nuh Motifini tamamı ile bir esin kaynağı olarak kullanıp, günümüz çağdaş toplumunun tüm çarpıklıklarını hiciv ile ele alırken, Yaşar Kemal bu Motifi efsanelere büründürüp aynı şekilde çağdaş toplumdaki bozuklukları, özellikle Türk köylüsünün üzerinde mecazi olarak göstermiştir. Her iki yazarın uslüp ve stilleri farklı olmasına karşın, yirminci Yüzyılın çağdaş yazarları olarak edebiyat alanında İnsanın Adaleti temasında birleşmişlerdir. | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | German | |
dc.language.iso | de | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Alman Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | German Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Darstellung des noah-motivs in der zeitgenüssischen prosa der Deutschen schweiz und der Türkei | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | German literature | |
dc.subject.ytm | Swiss literature | |
dc.subject.ytm | Loetscher, Hugo | |
dc.subject.ytm | Kemal, Yaşar | |
dc.subject.ytm | Noah-Roman einer | |
dc.subject.ytm | Turkish literature | |
dc.subject.ytm | Nuhun Ship | |
dc.identifier.yokid | 36813 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 36813 | |
dc.description.pages | 257 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |