Show simple item record

dc.contributor.advisorNurhan, Batut
dc.contributor.authorBatu, Nurhan
dc.date.accessioned2020-12-29T07:44:45Z
dc.date.available2020-12-29T07:44:45Z
dc.date.submitted1992
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/348774
dc.description.abstractÖZET Nuh Motifinin çağdaş Alman-îsviçre ve Türk Edebiyatında işlendiği bu çalışmada İsviçre ve Türkiye gibi farklı kültürlerden iki yazar (Hugo Loetscher ve Yaşar Kemal) ince lenmiş, özellikle Loetscher 'in Noah-Roman einer Konjunktur ve Kemal'in Nuhun Gemisi eserleri ele alınmıştır. Çeşitli ülkelerin araştırmacılarının görüşlerine yer verilip, isviçreli Urs Widmer ve fransız Andre Obey gibi diğer dünya edebiyatçılarmmda Nuh Motifini ele alıp almadıkları incelenmiştir. Üç ana bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde Mo tifin kaynakları ve mitik oluşumu gösterilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde çağdaş isviçre yazarı Hugo Loetscher'in Noah-Roman einer Konjunktur adlı eseri incelemenin temel eseri olarak ele alınıp, orada hem Loetscher'in bir yirminci Yüzyıl aydını olarak Nuh Motifini ele alma şekline ve de araştırmacıların Loetscher 'i değerlendirirken ortaya koyduk ları görüşlere yer verilmiştir. Aynı bölümün sonunda yazarın eserlerinde anlatım tekniği olarak Parabel ve Ironie temaları incelenip ortaya konmuştur. Üçüncü bölümde ise Yaşar Kemal'in Nuhun Gemisi adlı eserinde bir Türk yirminci Yüzyıl yazarı olarak yine Nuh Moti finin işlenme tarzı ile araştırmacıların Yaşar Kemal'i değerlendirirken ortaya koydukları görüşler ele alınmıştır. Aynı bölümün sonunda yazarın eserlerinde anlatım tekniği olarak Metapher ve Legendare temalarını inceleyip, özellikle Legendare teması Ağrı Dağı Efsanesi adlı eserde ele alınmıştır.Çalışmanın sonunda yapılan karşılaştırmada her iki yazarın farklı kültürlerde yaşamalarına rağmen, Nuh Motifine benzer bir açıdan bakıp, bu Motifi eserlerinde sergiledikleri tespit edilmiştir. Ancak her iki yazarda her ne kadar konuya paralel gitmiş olsalarda, her ikiside eserlerini dinsel öğelerden arındırarak bambaşka bir ortamda çağdaş fikirlerle donatmıştır. Hugo Loetscher Nuh Motifini tamamı ile bir esin kaynağı olarak kullanıp, günümüz çağdaş toplumunun tüm çarpıklıklarını hiciv ile ele alırken, Yaşar Kemal bu Motifi efsanelere büründürüp aynı şekilde çağdaş toplumdaki bozuklukları, özellikle Türk köylüsünün üzerinde mecazi olarak göstermiştir. Her iki yazarın uslüp ve stilleri farklı olmasına karşın, yirminci Yüzyılın çağdaş yazarları olarak edebiyat alanında İnsanın Adaleti temasında birleşmişlerdir.
dc.description.abstracten_US
dc.languageGerman
dc.language.isode
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAlman Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectGerman Linguistics and Literatureen_US
dc.titleDarstellung des noah-motivs in der zeitgenüssischen prosa der Deutschen schweiz und der Türkei
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmGerman literature
dc.subject.ytmSwiss literature
dc.subject.ytmLoetscher, Hugo
dc.subject.ytmKemal, Yaşar
dc.subject.ytmNoah-Roman einer
dc.subject.ytmTurkish literature
dc.subject.ytmNuhun Ship
dc.identifier.yokid36813
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid36813
dc.description.pages257
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess